någon som blivit av med vit/ljus motard?

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Någon som blivit av med sin motard eller cross? Den finns i området rissne/sumpan, för han bränner omkring här just nu, ska gå ut och försöka få tag i ungejäveln som kör utan hjälm och lyse på gångvägar och mellan bostadsområden.

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
försökte få tag i honom men han vägrade stanna, såg att han plockade upp en tjej och körde som en dåre mot rinkeby. Väktare är på plats

uppdatering följer..

phuu så där nu är man hemma..lyckades nästan få stop på killen.
kille med invandrar bakgrund..17-20 år max utan hjälm med grå luva uppdragen över huvet.
plockade upp en tjej i 16-18 årsålder vid tunnelbanan i Rissne där jag och 4 väktare försökte få stopp på honom men pga min blindtarmsoperation så kunde jag inte springa normalt tempo så han han köra när jag hade 1½m till hojen och killen och vi skrek allihopa att han skulle stanna men han drog som en idiot.

Hojen va en vit KTM 625-06 med gröna monster dekalerna som ser ut som gröna rivmärken på kylarvingarna/tanken. lätt rätt högt trots det såg ut att vara orginal pipor på den.
Ingen nyckel i t-låset eller regplåt på den.

Killen drog som en avlöning på cykelbanorna mot rinkeby det är det sista vi såg av honom.

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fan nu kan man ju inte gå till sängs.. Håller tummarna för väktarn och hoppas att skit ungen trillar av cykeln.

Edit: 2 sekunder sen där..

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
phuu så där nu är man hemma..lyckades nästan få stop på killen.
kille med invandrar bakgrund..17-20 år max utan hjälm med grå luva uppdragen över huvet.
plockade upp en tjej i 16-18 årsålder vid tunnelbanan i Rissne där jag och 4 väktare försökte få stopp på honom men pga min blindtarmsoperation så kunde jag inte springa normalt tempo så han han köra när jag hade 1½m till hojen och killen och vi skrek allihopa att han skulle stanna men han drog som en idiot.

Hojen va en vit Yamaha XT 660X av nyare årsmodell med gröna monster dekalerna som ser ut som gröna rivmärken på kylarvingarna/tanken. lätt rätt högt trots det såg ut att vara orginal pipor på den.
Ingen nyckel i t-låset eller regplåt på den.

Killen drog som en avlöning på cykelbanorna mot rinkeby det är det sista vi såg av honom.

Bra jobbat även fast ni inte fick tag på honom! Bara att hoppas att han inte förstör hojen för mkt och åker fast snart :mad:

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Fan nu kan man ju inte gå till sängs.. Håller tummarna för väktarn och hoppas att skit ungen trillar av cykeln.

Edit: 2 sekunder sen där..

Dom va tvugna att sticka på annat jobb då som har schema men jag har informerat polisen om det och dom skulle hålla ögonen öppna också.
Väktarna ronderar rinkeby tensta och rissne och dom lovade att hålla ögonen öppna och plocka killen om dom kunde.

hade jag inte opererat mig hade jag GARANTERAT fått omkull hojen och plockat killen. FAAAAN:gnissla

Tjejen fick skriva medans jag jagade killen. höll henne uppdaterad med telefon och polisen med min andra telefon så det va fullt pådrag.

Dom försökte sno våran hoj för några dagar sen men nu är förråd och hoj larmat samt grannarna som bor vid förrådet informerade (En av dom kör hoj själv och har förrådet bredvid och är medlem i bandidos) dom kommer ringa om dom ser nån vid förråden samt hör nåt.
Så operation grannsamverkar är igång här för få slut på skiten som ungdomarna tyvärr håller på med.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: tcg

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
Bra jobbat :tummenupp

Kan känna din frustration efter ha att varit så nära men ändå missat att ta fanskapet.

Hoppas den där stölden ordnar sig men jag misstänker att du kommer se mer av dem du jagat i afton framöver.

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
UPPDATERING!!
NNK 875
chassinr: VBKGSD4096M700531
Är regnr och det va Dennis.W här på SH som blev av med den.
Det är en KTM 625-06a det handlar om. Såg fel i mörkret har nu sett bilder på hans hoj och det råder INGEN tvekan om att det va just hans hoj jag såg.Dennis och jag ska ut och finns det fler som har lust att haka på ut ikväll och hämta hojen hör av er.
Vi ska ut med bil och spana ikväll och vi har bra ledtrådar om vart den ska finnas, Vi skulle behöva uppbackning av fler så känner ni er manade att hjälpa till hojta till.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: Pat

njelger

Guest
Jag bor nära Rissne men idag är ingen bra dag. Jagar inte bovar med barnen. Lycka till!

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Jag bor nära Rissne men idag är ingen bra dag. Jagar inte bovar med barnen. Lycka till!

Har nu skickat bilder till svenskbevakningstjänst som kommer hålla ögonen öppna då som patrullerar i området. Så med lite tur får killen tillbaka den utan STÖRRE skador.

njelger

Guest
Har nu skickat bilder till svenskbevakningstjänst som kommer hålla ögonen öppna då som patrullerar i området. Så med lite tur får killen tillbaka den utan STÖRRE skador.

RAPID också kanske?
De ser man ofta häromkring.

Tommy.exe

Guest
Fan vad glad jag är att folk verkar har tröttnat på småtjuvarna och i allt större utsträckning försöker få fatt i svinen.

:tummenupp till alla som orkar engagera sig.

Dennis.w

Medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
ktm
Fy fan vad jag är glad att det finns snälla människor här i världen!
Det var min hoj som blev stulen, hoppas vi ser han ikväll!

Last edited:

Goote

Ny medlem
Gick med
19 May 2009
Hoj
Letar ^^
Fy fan vad man blir sne! Skulle gärna hjälpa till men tyvärr har jag ett möte kl 9 ikväll... :näsblod

men lycka till att få fast fanskapet! Lär honom en läxa med hjälp av läderpiskor och rostiga matknivar :mad:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
UPPDATERING!!
NNK 875
chassinr: VBKGSD4096M700531
Är regnr och det va Dennis.W här på SH som blev av med den.
Det är en KTM 625-06a det handlar om. Såg fel i mörkret har nu sett bilder på hans hoj och det råder INGEN tvekan om att det va just hans hoj jag såg.Dennis och jag ska ut och finns det fler som har lust att haka på ut ikväll och hämta hojen hör av er.
Vi ska ut med bil och spana ikväll och vi har bra ledtrådar om vart den ska finnas, Vi skulle behöva uppbackning av fler så känner ni er manade att hjälpa till hojta till.

fy fan va glad jag blir att se att folk tar itu med sånt här själva då lagens män inte riktigt prioriterar sånt tyvärr! synd bara att vi inte "får ta itu med förövarna själva med! :mad:

• Gilla
Reaktioner: tcg
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha