Någon som vet något om den här killen?

Status
Ej öppen för fler svar.

lori

too fast for you all boyzzzzzzz
Gick med
7 Sep 2005
Ort
göteborg
Hoj
r6-SÅLD
Blanco skrev:
Kan ju va så att han tagit in hojar från tyskland eller liknande..... Men hade jag bott i Helsingborg hade jag gärna åkt o kollat på hojen och skrivit upp ram och motornummer, för att få klarhet..... Blev själv av med en R1a förra sesången. Så jag kollar mer än gärna upp sånna grejer..... Vad har han mer sållt för bågar då?





Jag tror att det är samma kille som ville sälja en GSXR 600 för bara nån månad sen.

SKUMT :mad:
 

Dr.Bike

Guest
Säljer han på löpande band? Ja då ÄR det nåt skumt. För hur många nya hojar har en privatperson råd med? Och under hur kort tid hinner man omsätta alla dessa?
Tänk efter.
Kille är säkert bulvan/målvakt för organiserad brottslighet.
Några snabba ägarbyten osv där de senaste känner varann så de kan samma story.

Enda som gäller är ramnummer och regnummer sen ett samtal till polis respektive bilregistret.
 

Absolutjohan

Absolutjohan
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati S4:1 2001
Blanco skrev:
Kan ju va så att han tagit in hojar från tyskland eller liknande..... Men hade jag bott i Helsingborg hade jag gärna åkt o kollat på hojen och skrivit upp ram och motornummer, för att få klarhet..... Blev själv av med en R1a förra sesången. Så jag kollar mer än gärna upp sånna grejer..... Vad har han mer sållt för bågar då?

Var nere hos honom förra veckan och tittade på en r1 02:a blå som han ville ha 58 000:- för. Den verkade helt ok förutom att den hade repor på vänster sida och neutral lampan inte fungerade och att det var svårt att få ur nycklen ur tändningslåset. Nu är den såld. Glömde dock att skriva upp ramnummret. Hojen stod skriven på hans polare. För han hade inget kökort. Han köper en hoj i början av varje sommar och säljer den i slutet av säsongen sa han.
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Absolutjohan skrev:
Var nere hos honom förra veckan och tittade på en r1 02:a blå som han ville ha 58 000:- för. Den verkade helt ok förutom att den hade repor på vänster sida och neutral lampan inte fungerade och att det var svårt att få ur nycklen ur tändningslåset. Nu är den såld. Glömde dock att skriva upp ramnummret. Hojen stod skriven på hans polare. För han hade inget kökort. Han köper en hoj i början av varje sommar och säljer den i slutet av säsongen sa han.


Han köpte EN hoj i början av sommaren för att sedan sälja? Inget KK, well osar rutten fisk någonstans....

Hade en "polare" som sysslade med något liknande skit. Han tog i.a.f hit bilar från Jugoslavien som var "färdigfixade" med papper etc. Gick antagligen som importbilar därifrån för att sedan säljas här. Borde kunna göra samma sak med MC.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Absolutjohan skrev:
Var nere hos honom förra veckan och tittade på en r1 02:a blå som han ville ha 58 000:- för. Den verkade helt ok förutom att den hade repor på vänster sida och neutral lampan inte fungerade och att det var svårt att få ur nycklen ur tändningslåset. Nu är den såld. Glömde dock att skriva upp ramnummret. Hojen stod skriven på hans polare. För han hade inget kökort. Han köper en hoj i början av varje sommar och säljer den i slutet av säsongen sa han.
Verkar ju inte riktigt vara så..... Han verkar ju sälja mer hojar än så.... Detta är ju bra skumt
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
sne_snopp skrev:
det verkar ju ganska korkat att lägga ut stulna hojar på blocket men när man tänker på vad han heter va de ju inte så konstigt längre :tungan


EEh, Sami är väl ett vanligt namn i Finland! Och inte bara på Romer...
 

lori

too fast for you all boyzzzzzzz
Gick med
7 Sep 2005
Ort
göteborg
Hoj
r6-SÅLD
sne_snopp skrev:
det verkar ju ganska korkat att lägga ut stulna hojar på blocket men när man tänker på vad han heter va de ju inte så konstigt längre :tungan




DU HAR FEL GRABBE, DET HAR EJ ATT GÖRA MED NAMNET(VET VAD DU SYFTAR PÅ) UTAN VAD HAN ÄR FÖR MÄNNISKA (PERSONLIGHET)


:kocko
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
lori skrev:
DU HAR FEL GRABBE, DET HAR EJ ATT GÖRA MED NAMNET(VET VAD DU SYFTAR PÅ) UTAN VAD HAN ÄR FÖR MÄNNISKA (PERSONLIGHET)


:kocko


Snetändning på limmet?
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Absolutjohan skrev:
Var nere hos honom förra veckan och tittade på en r1 02:a blå som han ville ha 58 000:- för. Den verkade helt ok förutom att den hade repor på vänster sida och neutral lampan inte fungerade och att det var svårt att få ur nycklen ur tändningslåset. Nu är den såld. Glömde dock att skriva upp ramnummret. Hojen stod skriven på hans polare. För han hade inget kökort. Han köper en hoj i början av varje sommar och säljer den i slutet av säsongen sa han.
Varför skulle man köpa en hoj i början av sommaren o sen sälja den i slutet utan att kunna använda den själv då man inte har körkort? :va
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Showtime skrev:
Varför skulle man köpa en hoj i början av sommaren o sen sälja den i slutet utan att kunna använda den själv då man inte har körkort? :va


Det är ett hyfsat lätt sätt att göra av med lite stålar på (värdeminskningen)?
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Veckans hasse aro-tråd.Att ni orkar.Kör lite mer hoj eller ngt istället för att
datanörda fram såna här efterlystkonspirationsteorier.Köper gärna hoj billigt av folk som heter achmed eller abdullah.Man kollar bara regbev mot ram,motornr.Provkör liket och sliter och drar lite i alla ändar.Är jag nöjd så handlar jag.punkt slut. Get a life!!!!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top