något obehaglit?

Pentix

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Ort
Huskvarna
Hoj
Thunderace vid namn Heffaklumpen
Glömde att dra åt skruvarna på bakbromsen i våras, det var mindre skönt när skiten nöp fast i 50km/h på grus. Lyckades hålla mig uppe o bromsskivan klarade sig som tur var.

En annan gång kom jag i 140, precis passerat en skön vänsterkurva så ser jag att en bilist håller på att köra om en annan bil (mötande) så jag får snällt köra utanför streckade linjen och det var typ 3dm ner till diket. Då pumpade hjärtat rätt bra.
 
Last edited:

Mr Matrix

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Solna
Hoj
RS250 , GSXR750
Min värsta rysare hitills...
Hittade 5st nästintill helt urdragna bromskivebultar på högersidan och den 6e med avbruten insexnyckel i efter stöldförsök.
Helt okey om man ser det med engång...men jag har åkt runt så ett par dagar:huvet

Ofrivillig stoppie i 200+ ...No Thanks.

Gör alltid en snabb avsyn av hojen innan jag far iväg numera ,
så fort jag har parkerat henne på gatan och inte i garaget.:tummenupp

/M
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
var precis när jag köpt min senaste r1 -00....

var ute med polaren och rejsade .... skulle ut på tärnarakan (par km lång:tummenupp och wheilla lite:tummenupp :tummenupp

drog upp den på slangen i typ 70 blås.... hojen börjar vobbla massa....släppte ner den och började mata växlar...:mad: :mad:

ska passera en bil i 280-290km/h....då släpper bakhjulet i ett fint has når jag svänger ut förbi bilen....:näsblod :näsblod

stannar hojen...och........bakhjulet hade ett ca 5 mm hål efter nån skruv eller nåt..:va :va

det blev ju en liten upplevelse..... speciellt när man kvaddat rejält 3,5 mån. innan och fortfarande hoppade lite på kryckor:D :D
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
En bult till min hembyggda frambromsskiva åkte ut och låste sig mot gaffelbenet, kanade 10 meter med låst framhjul och ramlade omkull. Det var så mörkt att jag knappt hittade hojen sen.
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Framhjulslager som skar i ca200km/h på autobahn.
Spännande kan man säga...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Hmm, få se nu, passerat rådjur som hoppade ut framför mig med kanske 5cm marginal i 100+. Nästan kört in i sidan på en bilist som körde rätt ut från höger på huvudled framför mig i 80 = jag gjorde min livs första 20m stoppie (ofrivilligt). 3200:- i fortkörningsböter , 100 på 70 väg, fast det gick nog litet fortare och polisen var shysst och lät mig behålla kortet, och det var grymt obehagligt att stå där och inte veta om han skulle lämna tillbaka det eller inte kan jag säga.

Åh, glömde nästan min ofrivilliga utflykt i motgående körfält i nypande högern på vägen mellan skultuna och ramnäs (ni som kör där ofta vet vilken ;)), var inga problem om det inte hade varit för volvokombin jag mötte, tackar föraren av denna för att han hade närvaro att bromsa så att jag hann smita tillbaka in på min sida igen, det kunde ha slutat illa. Jag hann lagom tänka shit shit shit när jag kom på att kurvan nöp som fan, för att 1ms senare tänka SHIT SHIT nu är det kört när jag också ser volvon och redan svänger så fotpinnen skrapar i (750SS).

Har inga obehagligheter att rapportera pga maskinella orsaker, trots att jag åker ducce ;)
 
Last edited:

Stalker

Nu ännu snabbare..
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Linköping
Hoj
R1-07
Full bil på en raksträcka och "racade" med en golf, 220km/h och punka på höger bak! Inte riktigt läskigt blev det men dock en jävla känsla när det small!!
I bil dock, men ändå! Hoppas inte samma sak händer på hoj!

blir ju bara tvungen o du får bjuda på den..men säg till när du får punka HÖGER bak på hojjen..då ska jag hylla dig!!:tummenupp
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
1:
Va ute och drog en runda för två veckor sedan med k.ma och följe, Slangade lite uppe på Hyltea rakan. Satt ner framhjulet i ca 180 blås och fick sånt tok wobbel så styret slog emot styrstoppen så att när jag sedan skulle bromsa för att både jag och hojen va på väg ut i skogen så bottnade bromshandtaget. Hade slåt så hårt i styrstoppen så att kolvarna gått ut fullt.

2:
Förra sommarn va jag och några polare ute och körde sommen runt kommer i en 150-160kmh på en rätt så kurvig väg i en skarp högerkurva, Får då möte av en tant som tok genar i kurva och jag som inte precis slickar kanten slår i mitt knä i hennes backspegel. Där slog hjärtat några extra slag då det va nära en frontalkrock..............:näsblod


///Micke
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Var det därför du uppgraderade Kawasakin till en HD, med rejält machostuk, för att kompensera? :tungan

:D

Haha! Men att äga en HD-Tjejster är det fjolligaste man kan ha i vissa machokretsar av HD-ägare. Det roar mig att med "Sportster 883" på tanken vid rödljus tuffa upp bredvid tekniskt okunniga utkastartyper med isternacke, HD Bigtwin och 330-bakdäck och sedan bara försvinna. "Musen som röt" liksom.. :hihi
 

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Tokstaden
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
ventilkåpspackning som sprack i 190km/t :näsblod olja överallt även på bakdäcket men jag hade tur och kom hem i allafall
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Haha! Men att äga en HD-Tjejster är det fjolligaste man kan ha i vissa machokretsar av HD-ägare. Det roar mig att med "Sportster 883" på tanken vid rödljus tuffa upp bredvid tekniskt okunniga utkastartyper med isternacke, HD Bigtwin och 330-bakdäck och sedan bara försvinna. "Musen som röt" liksom.. :hihi

Med tanke på hur vissa utkastartyper beter sig och fungerar kan det även vara som så, att signalen från hjärnan, att vrida på gasen, tar ett par omvägar ner till lilla hjärnan för att kolla att allt är som det ska vara? Sedan har de ju så många muskelceller som ska synkroniseras, vilket tar tid även det, innan handen börjar röra på sig? :tummenupp

Ska för övrigt fylla på med ett inlägg som tar oss tillbaka till trådens ämne:

Körde från Lund till Landskrona, tror det var någon gång runt -92 och det har aldrig hänt igen, så fick jag troligtvis bakhjulspunktering på motorvägen. Så länge hjulet snurrade riktigt fort rakt fram så märkte jag inget (centrifugalkraften?), men så fort jag körde av motorvägen och saktade ner, så fick jag givetvis en rejäl sladd när jag svängde. Bara att köra till närmaste mack och köpa en sådan där sprayburk som lagar punkteringar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top