GSXR1100R skrev:Då ställer ni väl upp som flaggvakter, snälla vi behöver 12 st till på Lördag
Jag ska köra upp o titta på raijserförarna, och kan vakta en och annan flagga om det behövs
GSXR1100R skrev:Då ställer ni väl upp som flaggvakter, snälla vi behöver 12 st till på Lördag
Kung Hallibabb skrev:hur går det med växlingen då ?
Chrille skrev:Ah, att köra så fort man vågar med gammal skit är lika roligt som att köra så fort man vågar med ny skit.
Nya belägg, slangar och bromsvätska så är du med i matchen på allvar sen.
Men slangtipset är allvarligt menat. Vällagrade hojar brukar ofta ha bromslangar som korvskinn och hur ska man kunna få tryck på kolvarna när man slangarna sväller som ballonger?
Tweetie skrev:oops, blev du "lissen" (ledsen)??? Det var mest på skoj jag skrev det, inte alls menat så... sorry. Jag vet dessutom inte vad du har för smak...
CorbenDallas skrev:Nä, så illa tycker ju inte jag det är, men jag kanske uppfattar det fel. Men nåt koppel av killar runt tjejerna på dom bandagar jag har varit på har jag iallafall missat.
Jag säger så här...
Fler tjejer till banan - tjejdag eller ej...
abstruse skrev:Just i ditt fall är det ju berättigat.
Yasha skrev:LasseB, !
.......
Superbilder förresten! Allihop!!!
CyberNinja skrev:Måste ta en sak i taget - jag kör bara i 1:an nu
Åsa skrev:Superbilder på en Supermotardbrud
Jag kan fulklippa så att det ser ut som att vi varvar Åsa GåsaYasha skrev:
Nästa gång ska det minsann finnas NÅ'N bild med mig FÖRE dig!!!
Underbart!GSXR1100R skrev:Jag kan fulklippa så att det ser ut som att vi varvar Åsa Gåsa
Yasha skrev:Underbart!
Men jag tar henne i utgången på en kurva nästa år istället!!! (Fram för fri omkörning i röda gruppen sista passet!)
Åsa skrev:Tur för mig att det var omkörningsförbud i kurvorna, annars hade du kört 8r runt mig
Nästa år kör du en plastraket
Scuderiax3m skrev:Tjejer har en förmåga att försvinna i mängden av killar på ban dagar. Jag tror det är det hon menar?? Killar kan det perfekta spåret och vet hur man ska köra...elleeer Det var därför vi gjorde en bandag bara för tjejer. Utan en massa killar som skulle visa vem som kan bromsa sist. Men se upp, eller på insida/utsida nästa gång ni kör. Bli inte förvånad om det kommer en CBR600 tex, med liten tös och hög klackat. Och kör om ,som ett möte Det lyftet som tjejerna fick på sin egen dag, tror jag inte dom hade fått på våra vanliga körningar.
/M
CorbenDallas skrev:Är det så man känner är det ju inget snack att tjejerna ska ha sin egen dag!!! Fast, det lyftet som du pratar om, det får inte vi killar heller på en "vanlig" bandag. Man försvinner för mkt i mängden där...
Yasha skrev:Nä nä nä! Inga plastraketer här inte! Men man ska aldrig säga aldrig, eller?!?
Förresten så väger faktiskt lill-Husan 120 kg!!! Ungefär...
DET var ett helt suveränt initiativ, som fler skulle ta lärdom av! Det där med att ta sig runt banan utan att använda bromsen. Man hade ju rätt bra koll sedan, på hur snabbt man faktiskt kunde gå in i kurvorna! Bättre planering av körningen framöver alltså! (Proffs blir man ju inte på en dag, men f-n så mycket bättre!)Kung Hallibabb skrev:Jag tror det handlar mycket om killarnas attityd till det hela. vår första körning i år var mycket uppsakttat o där fanns det en och annan tjej med där.
Jag tror att om killarna kan lugna ner sig lite o inte tro att de kan köra lika fort som han som ligger för. utan ta det lungt och i sitt eget tempo och försöka köra jämt och inte bromsa,gasa,växla sönder sin körning. så kommer även killarna att få en "Ahaaaa" upplevelse precis på samma sätt som tjejerna fick och även killarna/tjejerna som var med på vår första körning.
Bara detta med att köra utan broms är oerhört bra. jag är säker på att man kan köra ca 1.15 utan broms på knudan.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|