Några bilder från SMC's tjejbandag på Knutstorp 27/6

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Ducati 1000ss
Chrille skrev:
Ah, att köra så fort man vågar med gammal skit är lika roligt som att köra så fort man vågar med ny skit.
Nya belägg, slangar och bromsvätska så är du med i matchen på allvar sen.

Men slangtipset är allvarligt menat. Vällagrade hojar brukar ofta ha bromslangar som korvskinn och hur ska man kunna få tryck på kolvarna när man slangarna sväller som ballonger?

Måste bara lägga til en klausul: Hyffsat fräscha DÄCK , för det är precis som med bromslangarna på gammla hojar de brukar vara välagrade och i just detta sammanhanget så är det INTE bra :fakta :squid
 

Scuderiax3m

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Pau lanned
Hoj
1röd och 1blå
CorbenDallas skrev:
Nä, så illa tycker ju inte jag det är, men jag kanske uppfattar det fel. Men nåt koppel av killar runt tjejerna på dom bandagar jag har varit på har jag iallafall missat.

Jag säger så här...
Fler tjejer till banan - tjejdag eller ej...

Tjejer har en förmåga att försvinna i mängden av killar på ban dagar. Jag tror det är det hon menar?? Killar kan det perfekta spåret och vet hur man ska köra...elleeer;) Det var därför vi gjorde en bandag bara för tjejer. Utan en massa killar som skulle visa vem som kan bromsa sist. Men se upp, eller på insida/utsida nästa gång ni kör. Bli inte förvånad om det kommer en CBR600 tex, med liten tös och hög klackat. Och kör om ,som ett möte ;) Det lyftet som tjejerna fick på sin egen dag, tror jag inte dom hade fått på våra vanliga körningar.

/M
 

Scuderiax3m

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Pau lanned
Hoj
1röd och 1blå
Gratis för tjejer.

Ett tips till alla tjejer som nu mot förmodan inte äger en Ducati. Ut och handla.. Vi har gratis körningar för tjejer på våra körningar :D Och där behövs fler. Nästa körning är nu på torsdag på Sviestad och fredag på Gelleråsen. Ses vi???

/M
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
GSXR1100R skrev:
Jag kan fulklippa så att det ser ut som att vi varvar Åsa Gåsa :D
Underbart! :lol

Men jag tar henne i utgången på en kurva nästa år istället!!! (Fram för fri omkörning i röda gruppen sista passet!) :mattias
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Yasha skrev:
Underbart! :lol

Men jag tar henne i utgången på en kurva nästa år istället!!! (Fram för fri omkörning i röda gruppen sista passet!) :mattias

Tur för mig att det var omkörningsförbud i kurvorna, annars hade du kört 8:eek:r runt mig :(
Nästa år kör du en plastraket :tummenupp
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Åsa skrev:
Tur för mig att det var omkörningsförbud i kurvorna, annars hade du kört 8:eek:r runt mig :(
Nästa år kör du en plastraket :tummenupp

Köp en hoj som väger 100kg så kommer du också åka fortare i kurvorna ;)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
:mad: Nä nä nä! Inga plastraketer här inte! Men man ska aldrig säga aldrig, eller?!? :rolleyes:

Förresten så väger faktiskt lill-Husan 120 kg!!! :fakta Ungefär...
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Scuderiax3m skrev:
Tjejer har en förmåga att försvinna i mängden av killar på ban dagar. Jag tror det är det hon menar?? Killar kan det perfekta spåret och vet hur man ska köra...elleeer;) Det var därför vi gjorde en bandag bara för tjejer. Utan en massa killar som skulle visa vem som kan bromsa sist. Men se upp, eller på insida/utsida nästa gång ni kör. Bli inte förvånad om det kommer en CBR600 tex, med liten tös och hög klackat. Och kör om ,som ett möte ;) Det lyftet som tjejerna fick på sin egen dag, tror jag inte dom hade fått på våra vanliga körningar.

/M

Är det så man känner är det ju inget snack att tjejerna ska ha sin egen dag!!! Fast, det lyftet som du pratar om, det får inte vi killar heller på en "vanlig" bandag. Man försvinner för mkt i mängden där...
 

Kung Hallibabb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-03, RF900R
CorbenDallas skrev:
Är det så man känner är det ju inget snack att tjejerna ska ha sin egen dag!!! Fast, det lyftet som du pratar om, det får inte vi killar heller på en "vanlig" bandag. Man försvinner för mkt i mängden där...

Jag tror det handlar mycket om killarnas attityd till det hela. vår första körning i år var mycket uppsakttat o där fanns det en och annan tjej med där. :notme
Jag tror att om killarna kan lugna ner sig lite o inte tro att de kan köra lika fort som han som ligger för. :mad: utan ta det lungt och i sitt eget tempo och försöka köra jämt och inte bromsa,gasa,växla sönder sin körning. :confused: så kommer även killarna att få en "Ahaaaa" upplevelse precis på samma sätt som tjejerna fick och även killarna/tjejerna som var med på vår första körning.
Bara detta med att köra utan broms är oerhört bra. jag är säker på att man kan köra ca 1.15 utan broms på knudan.

:squid
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Yasha skrev:
:mad: Nä nä nä! Inga plastraketer här inte! Men man ska aldrig säga aldrig, eller?!? :rolleyes:

Förresten så väger faktiskt lill-Husan 120 kg!!! :fakta Ungefär...

Vi får väl se hur det blir med det :)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Kung Hallibabb skrev:
Jag tror det handlar mycket om killarnas attityd till det hela. vår första körning i år var mycket uppsakttat o där fanns det en och annan tjej med där. :notme
Jag tror att om killarna kan lugna ner sig lite o inte tro att de kan köra lika fort som han som ligger för. :mad: utan ta det lungt och i sitt eget tempo och försöka köra jämt och inte bromsa,gasa,växla sönder sin körning. :confused: så kommer även killarna att få en "Ahaaaa" upplevelse precis på samma sätt som tjejerna fick och även killarna/tjejerna som var med på vår första körning.
Bara detta med att köra utan broms är oerhört bra. jag är säker på att man kan köra ca 1.15 utan broms på knudan.

:squid
DET var ett helt suveränt initiativ, som fler skulle ta lärdom av! Det där med att ta sig runt banan utan att använda bromsen. Man hade ju rätt bra koll sedan, på hur snabbt man faktiskt kunde gå in i kurvorna! Bättre planering av körningen framöver alltså! (Proffs blir man ju inte på en dag, men f-n så mycket bättre!) :tummenupp

Körde ju på Midlanda dagen efter och jag höll på att koka över av ilska just pga av alla idioter som gasade järnet på rakorna, bromsade järnet inför kurvorna och kröp som sniglar igenom dem! :mad: Vågade inte flytta upp i snabbaste gruppen heller, så jag fick ligga tätt bakom och hoppas att jag skulle hinna få upp så mycket fart i utgången till kurvan före långrakan, så de inte hann ifatt mig innan depåkurvan... :rolleyes: Hände tyvärr inte alltför ofta...

Det blev dock bättre under dagen, när de hetaste kraschat och en del bytt grupp... :(

Är det pinsamt för en kille att köra i "långsam" grupp?!? Varför väljer så många "fel"? [besserwisser mode]För jag anser att ett flertal borde ha börjat i den långsamma gruppen, av de som körde i mellan på Midlanda i lördags. [/besserwisser mode]
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top