Postade förra inlägget ca fem minuter innan du uppdaterade det ovanstående inlägget.
Jag reflekterade enbart över en mening egentligen;
Fann det som ett 50/50 sant och komiskt svar på frågan om varför USA sålt ut sin regering.
Jag refererade och reflekterade inget till fascismen (även om jag citerade hela ditt inlägg, my bad).
Håller med dig Kunde bara inte hålla mig ifrån att kasta in en rolig liten oneliner (och ett filmklipp för att stärka det hela lite)
Jänkare är rädda / tycker illa om Big Government och Big Corporations... finns en paradox där ja.
Men Washington är ganska avlägset i de flestas liv. Makten är decentraliserad till delstaterna i hög utsträckning. Det är där det verkliga politiska livet finns, i frågor som påverkar folks liv. Många delstater har direktdemokrati i stil med Schweiz, så politikerna kan inte dra iväg hursomhelst. Och tittar du på federal nivå så brukar väljarna på ett märkligt vis lyckas balansera så regering och parlament har olika parti vid makten...
Man misstror verkligen staten på ett sätt som är lite obegripligt för oss svenskar...
Detta är min uppfattning om sakernas tillstånd.