...tog en sväng med gps plan väg lite sidvind varva som f-a 42 kmh, borde kanske dreva om den.
Nu är min snabbare! Nytt hastighetsrekord, 45km/h. Det bör vara 7500rpm. Men nu är den trött som sjutton innan den kommer upp i varv.
Eftersom jag fick en dum ide om att den inte fick ur sig tillräckligt med avgaser så tog jag upp utblåset. Drog till med en duration på 170 grader direkt och breddade porten till 29mm. Samtidigt åkte min effektiva kompression ner till 6.5:1 och det är väl ganska lagom. Men lika död var den ändå...
Så jag började titta på tändspolen igen. Hade kopplat in den med blå kabel mot blå kabel och röd mot svart. Och jag fick ju gnista, men i brist på andra ideer flyttade jag över kablarna, blå till röd samt svart till blå. Och direkt hoppade den igång.
Tydligen ger den gnista även med felkopplad tändspole men antagligen kommer gnistan på fel ställe men det är ju svårt att se.
Har därefter grovjusterat förgasaren lite och fick gå upp till 260 i munstycke från 170 som den levererats med.
Den blev alltså för trött från botten, kanske pga mitt lätta svänghjul eller också blev avgasporten för hög trots att jag tyckte jag var konservativ. Nu måste jag få den starkare från botten. Det som finns kvar att göra är:
- Slipa till portarna bättre
- Borra cylindern från 40 till 43mm.
- Bygga expansionskammare
- Är den fortfarande för svag sedan måste jag byta ut mina alu-skivor till stål på svänghjulet så jag får mera svängmassa.
Mest sugen på att bygga rör nu så det blir nog nästa steg.