Nån som testat påhängsmotor?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Först pungkross och sen allt detta, ajsomfan:rofl

pungkrossen kommer sist av allt på en damcykel.

Och btw så kan jag av erfarenhet berätta att en avbiten tunga är inte kul...
På en gammal crossbana i min hemby fanns en en raksträcka som vi kallade akut-rakan eftersom så många fått åka direkt från rakan till akuten. En varm lördag i början på 90-talet blev det min tur.

I slutet på rakan fanns ett mindre platåhopp och jag hoppade för långt och istället för att landa i nerförsbacken där platån slutar landade jag med framhjulet i uppförsbacken på de efterföljande wopsen. Det blev lite för tung landning så jag dunkade hakan i styret och tungan stack jag mellan tänderna eftersom jag räknade ut att tändläkarbesök är dyrare än kirurgbesök.... eller så var det bara av kraften i smällen som gjorde att tungan åkte ut. Så det var bara att åka till akuten och få tunga ihopsydd.

Dagen efter hade tungan svällt upp och liknade en halv bratwurst så jag pratade som ett mongo 1-2 veckor efteråt. :brinnerup
Och till råga på allt började jag på ett nytt jobb måndagen efter, dvs man träffar en massa nya människor som antagligen trode jag var ett mongo som inte kunde prata rent! :död

omm%C3%A5lad-veteran-damcykel-med-korg-i-utm%C3%A4rkt-bra-skick-28%E2%80%9D-svalan.jpg


Detta är min favvomodell.Aldrig lyckats krossa pungen på den allt de andra du skrev har ju hänt men pungen har alltid klarat sig!

eh... snygg! :tummenupp
 
Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
pungkrossen kommer sist av allt på en damcykel.

Och btw så kan jag av erfarenhet berätta att en avbiten tunga är inte kul...
På en gammal crossbana i min hemby fanns en en raksträcka som vi kallade akut-rakan eftersom så många fått åka direkt från rakan till akuten. En varm lördag i början på 90-talet blev det min tur.

I slutet på rakan fanns ett mindre platåhopp och jag hoppade för långt och istället för att landa i nerförsbacken där platån slutar landade jag med framhjulet i uppförsbacken på de efterföljande wopsen. Det blev lite för tung landning så jag dunkade hakan i styret och tungan stack jag mellan tänderna eftersom jag räknade ut att tändläkarbesök är dyrare än kirurgbesök.... eller så var det bara av kraften i smällen som gjorde att tungan åkte ut. Så det var bara att åka till akuten och få tunga ihopsydd.

Dagen efter hade tungan svällt upp och liknade en halv bratwurst så jag pratade som ett mongo 1-2 veckor efteråt. :brinnerup
Och till råga på allt började jag på ett nytt jobb måndagen efter, dvs man träffar en massa nya människor som antagligen trode jag var ett mongo som inte kunde prata rent! :död



eh... snygg! :tummenupp

det är ju inte min på bilden va, men det är sånna modeller jag haft de senaste åren!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
pungkrossen kommer sist av allt på en damcykel.

Och btw så kan jag av erfarenhet berätta att en avbiten tunga är inte kul...
På en gammal crossbana i min hemby fanns en en raksträcka som vi kallade akut-rakan eftersom så många fått åka direkt från rakan till akuten. En varm lördag i början på 90-talet blev det min tur.

I slutet på rakan fanns ett mindre platåhopp och jag hoppade för långt och istället för att landa i nerförsbacken där platån slutar landade jag med framhjulet i uppförsbacken på de efterföljande wopsen. Det blev lite för tung landning så jag dunkade hakan i styret och tungan stack jag mellan tänderna eftersom jag räknade ut att tändläkarbesök är dyrare än kirurgbesök.... eller så var det bara av kraften i smällen som gjorde att tungan åkte ut. Så det var bara att åka till akuten och få tunga ihopsydd.

Dagen efter hade tungan svällt upp och liknade en halv bratwurst så jag pratade som ett mongo 1-2 veckor efteråt. :brinnerup
Och till råga på allt började jag på ett nytt jobb måndagen efter, dvs man träffar en massa nya människor som antagligen trode jag var ett mongo som inte kunde prata rent! :död



eh... snygg! :tummenupp

Självklart, fel av mig.

Men aj:död
Jaja, det är ju tur att du pratar ordentligt nu åtminstone:D Eller ja, ordentligt och ordentligt, men dialekten är väl i alla fall inte tungans fel:gnissla :tungan :7peta :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:gnissla :kulspruta Nog är det väl illa när skåningar klagar på ens dialekt... Du ska vara rädd om dina Micron-rör! :gnissla
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/skandal-skakar-svensk-motocross_63513.svd

Nåja, skåningarna kanske inte ska säga något (jag är för övrigt importskåning, från början från uppsala och pratar därför någon variant av "mild" skånska:D) men vissa norrlänningar är nästan värre:gnissla

[YOUTUBE-ID]ruZQhRzV05o[/YOUTUBE-ID]

Inte mina rör!:skrämd Tar tillbaka allt vad jag sagt och mer därtill, store mästare:Bugar

Ahahaha, det där var ju skitkul ju!:D Hur tänkte han där?:D :va

"Vafan i helvetes jävla skit också! Den lille jäveln vågar gå och anmäla mig för å köra va nej fyfan alltså, nu jävlar ska jag ha sönder hans båge den satans lilla jävla..." *bankbankbank på avgasröret*:smasha
:rofl
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag undrar vem som driver med vem i den där filmen. :va

Hur tänkte han där?

Ungefär som du skrev, om inte jag får starta i nästa heat så ska inte han heller få starta. Men dom han byta rör före starten så skadan blev bara ekonomisk.

Tommy Engwall kallas numera för "släggan". Han blev avstängd för en ganska lång tid, minst ett år och jag tror det var pga den där incidenten. Eller också var det nåt annat.
Lite synd för killen är en av få hårdingar inom crossverige som verkligen jobbade hårt och inte bara glassar och tycker det är ok att hamna två bakom en 40-årig gubbe som Mats Nilsson.
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Tidning skrev:
Järvelä menade att Engwall körde för fort förbi det ställe där Landskronas Andreas Frisk låg svårt skadad.

Jag känner Andreas, han jobbar på samma ställe som jag och jag har åkt lastbil med han :banana
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag undrar vem som driver med vem i den där filmen. :va



Ungefär som du skrev, om inte jag får starta i nästa heat så ska inte han heller få starta. Men dom han byta rör före starten så skadan blev bara ekonomisk.

Tommy Engwall kallas numera för "släggan". Han blev avstängd för en ganska lång tid, minst ett år och jag tror det var pga den där incidenten. Eller också var det nåt annat.
Lite synd för killen är en av få hårdingar inom crossverige som verkligen jobbade hårt och inte bara glassar och tycker det är ok att hamna två bakom en 40-årig gubbe som Mats Nilsson.

Jag undrar mest vad en kladdkompis är för nåt:D

Ah, I see... Trist med avstängning då då, men det är dock lite barnsligt att ge sig på nån annans båge. Jag menar, tyckte killen som anmälde nu verkligen att han betett sig farligt i en given situation är det ju klart att han ska anmäla det. Han kanske inte såg att de andra körde lika fort, eller så kanske de inte ens gjorde det?:va Vem vet... Oavsett lite barnslig inställning tycker jag. "Han var dum mot mig så nu ska jag vara dum tillbaka", sandlådefasoner.
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Man blir sugen på att skaffa sig en sån liten rackare att sätta på en kickboardsliknande sak, fast lite större då.

Brorsan har som projekt i skolan att bygga en elkickboard, kanske man ska tävla med han? ;)

Väntar för övrigt spänt på en update av dig Twostroke man
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
expansionskammare! :yoparty Min expansionskammare blir nog klar i helgen...

Varför går alla snabbare än min? Vilken drevning har du?

Jag måste nog kolla kalibreringen av min cykeldator mot GPSen...


Det där trimmpipan ser ju riktigt seriös ut:tummenupp själv kör jag mera "oldskool" varianten på trimmet dvs jackad kolv trimmpipa från DT 50 slipat lite här och där! ang drevning så har jag 10/44. Räknade lite på total utväxling motor bakhjul kom fram till 1000rpm motsvarar 6,85kmh så 7000 motsvarar drygt 48kmh. Då finns det inte så mycket att hämta i hastighet med den drevning som jag har just nu, kom upp i 51kmh enl cykeldatorn

Måste revidera hasighets rekordet, efter en nogran kalibrering av cykeldatorn så blev det bara 46kmh bör varva ca 6700rpm. men som sagt var kinaförgasaren är bara skit går inte få den att fungera bra, blir snart byte till något annat!
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top