NEJ till Registreringsskyltar fram på motorcyklar - NAMNINSAMLING

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Både skrivit under & mailat...

Att ens snacka om "nollvision" när man aktivt försöker att ta död på motorcyklister med "sprutgrus-lagningar" & vajjer-sågar längs vägarna är ta mig f@n helt sjukt!
 

_BP_

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2011
Ort
Solna
Hoj
2000, Yamaha, R6
"Att utrusta motorcyklarna med en registreringsskylt fram och göra ägaren till motorcykeln ansvarig skulle snabbt få ner antalet olyckor med motorcyklar som kör för ..."

Att vilja ha regskylt fram är en sak men att göra ägaren ansvarig är en helt annan. Menar kvinnan att detta bara ska gälla mc och inte bilar, lastbilar mm. Ska det bara gälla vid fortkörning eller ska det gå att använda vid fler lagbrott?

Motionen berör endast motorcyklar. http://riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GZ02XS10114
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
va är problemet med skylt fram ? håller man hastigheten så har man inget att frukta, men pga att somma tycker det skit kul o fara förbi kameran i 200 blås helst på bakhjul o bli fotade är det inte så konstigt att dom vill göra något åt problemet. om alla hade hållt hastigheten förbi kameran hade denna diskussion aldrig kommit upp så detta är bara konsekvensen av att några varmpannor inte fatter bättre. skicka gärna en framskylt till mej, jag är nämligen så klok så jag har lärt att gassa MELLAN kamrana o INTE förbi dom.

Börjar de med ägaransvar så är du ju alltid ansvarig för ditt fordon, det lär inte stoppa med MC:n. Då kommer bilen med på köpet.
I min värld så är det rätt viktigt att den som gör något är den som åker dit för det.
Och jag vill inte vara den som skall försvara mig mot systemet då någon snott mitt fordon och gjort något. Vart fordonet snott så är det föraren vid tillfället som är ansvarig.
 

PXX

#131 Rookie 1000
Gick med
8 Nov 2010
Ort
Huddinge
Hoj
GSXR1000, Street Triple R
Kommer bli skitbra detta..

attachment.php
 

Bifogat

  • fireblade.jpg
    fireblade.jpg
    48.6 KB · Visningar: 744

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Om den här Phia, promt ska ha alla motorcyklister under en egen lag, där ägaren bär ansvaret så kan hon ju skippa skylten.

Vänd på kameran längs vägen istället!

(Då kan jag i alla fall ha nöjet att moona varje gång jag åker förbi) :arsele
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
"Att utrusta motorcyklarna med en registreringsskylt fram och göra ägaren till motorcykeln ansvarig skulle snabbt få ner antalet olyckor med motorcyklar som kör för fort".

Absolut. Jag menar, de flesta olyckor som involverar motorcyklister som kör för fort sker ju vid just fartkontroller och fartkameror.

:dummer
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade

Men alla bilar som blir fotade av fartkameror där inte ägaren kör? Borde inte de vara ett större problem. Phia är sur på mcfolket. Det är den enda logiska förklaringen. Hade hon velat ha in mer pengar till staten så hade ju förslaget gällt alla fordon. Hade hon velat minska antalet olyckor finns det andra vägar att gå som ger bättre resultat.

Phia gillar makt, ända sedan hon var liten och killarna på bmx drog henna i håret i sandlådan så har hon haft som mål att skaffa makt. Och att en dag ge igen på dom jävlarna på två hjul.
 

bubblan

Guest
Inför tvångssterilisering av , samt krav på foliehatt med signallampa, på dessa outtröttliga politiker.


Påskrivet!
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Om trådskaparen varit medlem och/eller åtminstonde lite insatt i vad SMC gör så skulle hon redan insett att detta i dagens läge är omöjligt.

Vad kan man då göra? gå med i SMC och stödj SMC istället för att göra fåniga namninsamlingar mot motioner som aldrig går igenom.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Politiker överlag är ju ett löst pack. De tycker och tänker väldigt mycket om saker & ting som de inte har en aning om hur det faktiskt fungerar i verkligheten. "Jag har läst en bok om.." ... "Där står det att..." Allt som står i böcker och papper är inte sant (Fråga Aftonbladet)

Hon precis som alla andra Karriärjunkies ska försöka göra något som får dem själva att "slå igenom" och därmed öppna dörrarna till politikens finrum.

Kan tänka mig att när de utser personer för att behandla olika frågor är det ungefär som i en bostadsrättsstyrelse:
"-Vem kan tänka sig att kontakta en byggfirma?"
Inget svar....
Slutar med att någon helt utan kunskaper blir tilldelad ärendet.

Hon som blev tilldelad ärendet denna gång heter Phia.

Förmodligen blev hon som ovan nämnt dragen i håret av de coola BMX-grabbarna i något av Freuds stadier under barndomen, så nu ska det ges igen, och inte lite heller, nu ska de få smaka, nu jävlar!

Tack Phia men nej tack, utred istället om dåliga förslag i Riksdagen sänker den totala nyttan per spenderad skattekrona inom politiken
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Vem bryr sig, finns viktigare saker att "rasa" över :)
Jag låter SMC hantera frågan så ordnar det sig nog
 

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Tror inte det går att ha ett ägare ansvar. Hänger ihop med grundlagen på något sätt..
För övrigt så är det väl inte speciellt svårt att släppa på rullen förbi kamerorna, så slipper vi den här debatten nästa år, eller året efter det vid närmare eftertanke...
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
GÄSP! låt det hjärndöda spånet skriva sin fruktlösa motion.......
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top