pulkaskurk
Ny medlem
Men man kan då kort å gott konstatera att sh folket inte tycker att man skall hålla sig till sånna där ansvarsbestämmelser osv som det finns på banåkningar?
Varför har man då regler?
Varför har man då regler?
ne men om jag kör om dig på insidan å tränger dig å snor ditt spår.. liksom fulkört då hade jag sett till att hjälpa dig att få ihop din hoj så gott jag bara kan antingen genom fsb å skulle det mot förmodan inte gälla så e det bara för mig att betala... beror ju på lite på situation med... för då anser jag att de e jag som klantat mig om jag tränger ngn så att den personen går omkull..
Hur gick det till då?
Bromsade du bort dig eller fortsatte du gasa och hamnade ute i periferin?
eller så e det för att det var så när jag tecknade min försäkring och då kan dem inte ändra hursom helst eftersom jag har betalat för det redan.. Jag har ju skickat in alla papper till folksam från en krasch på bana och det var inga problem å jag åkte omkull den 5juni på midlanda med banåkning.nu
du får gärna i fortsättningen åka i samma grupp som jag
Kraschade han oxå?ne jag var först in i böjen och började svänga å sen kom det ngn annan talanglös stackare å ville köra om mig på insidan med det klarade han inte av utan snodde mitt spår så det tog tvärstopp för mig så helt plötsligt var det en blå hoj där från ingenstans.. så en klantig respektlös omkörning helt enkelt..
ne jag var först in i böjen och började svänga å sen kom det ngn annan talanglös stackare å ville köra om mig på insidan med det klarade han inte av utan snodde mitt spår så det tog tvärstopp för mig så helt plötsligt var det en blå hoj där från ingenstans.. så en klantig respektlös omkörning helt enkelt..
eller så e det för att det var så när jag tecknade min försäkring och då kan dem inte ändra hursom helst eftersom jag har betalat för det redan.. Jag har ju skickat in alla papper till folksam från en krasch på bana och det var inga problem å jag åkte omkull den 5juni på midlanda med banåkning.nu
men nu var det ingen fråga om försäkringar utan om ansvar... finns ju ansvarsbestämmelser att läsa men det verkar ju inte va så många som ntycker att man ska följa dem?
det finns inget bolag som täcker banåkning. Folksams försäkring gäller på bana om SMC anordnar, vet inte om det är fler bolag som tycker att det e ok så länge SMC håller.
om jag får gissa så blir det nog en rättslig grej...
gärna det jag kör aldrig om iaf för så fort går inte min hoj så jag klarar av det så de e nog du som varvar mig istället eftersom min hoj e strypt så kör alla ifrån mig så oftast åker jag "ensam" på banan då jag inte hinner med klungorna iaf å då kan jag bara ramla själv viilket e bra
Kraschade han oxå?
Hade det funnits regler som säger att omkörningar ska ske på utsidan så hade jag kunnat hålla med om att han/hon skulle bli ansvarig.
Men omkörningar sker ju ofta på insidan, man får ju en snabbare omkörning om man kortare ner spåret.
Så ansvaret måste nog tyvärr hamna på dig att du kör din hoj.
(får jag inte ligga mer nu?)
Är man kompetent nog att köra om om man måste sno någon annans spår?
Var och en reparerar sin egen hoj om man kör på bana. Det kör jag efter, man ska vara medveten om riskerna och köra därefter. Ingen kör ju medvetet på nån annan, det kan ju lika gärna gå mer åt helvete för den som kör på, eller hur?
Jag håller med till 100%. Jag har aldrig fattat allt tjat om trafikförsäkring på bana. Jag tycker det är bra om alla bolag går in och säger att deras inte gäller.
Då slipper vi allt tjafs om ansvar och försäkringar här..
Fördelen med att trafikförsäkringen ev. gäller i t.ex. lugn grupp är att vi får fler prova-påare. Få människor är nog inte sugna på att teckna en olycksfallförsäkring och skaffa kraschkåpor för att prova på bana en gång.Jag håller med till 100%. Jag har aldrig fattat allt tjat om trafikförsäkring på bana. Jag tycker det är bra om alla bolag går in och säger att deras inte gäller.
Då slipper vi allt tjafs om ansvar och försäkringar här..
Klart man snor någons spår, det är ju oftast det bästa spåret! =)
Men jag tror att det här handlar om erfarenhet, vi som kör med licens eller har betydligt mer erfarenhet, klarar oftast att byta spår mitt i kurvan när någon kommer och kör om samt tar dit spår.
Så jag anser fortfarande att man är själv medveten om riskerna och får då ta konsekvenserna oxå. Sedan ber man självklart om ursäkt om det är så att någon har gått av pga det.
//Niklas
Får man köra om i kurva i långsama gruppen? brukar inte vara så...
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |