Hedgehog
Talanglös...... :(
- Gick med
- 17 May 2006
- Hoj
- En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Nu blir jag konfunderad, enligt alla så finns det bara egetansvar. Varför har man då en gatgrupp/försäkrade?
Nu blir jag konfunderad, enligt alla så finns det bara egetansvar. Varför har man då en gatgrupp/försäkrade?
Förbjuder man omkörningar så ska folk ta sig förbi på rakan och efter rakan brukar det svägna vilket kan resultera i att man skapar en onödigt svår situation där folk ska försöka sig på att bromsa sig förbi med allt vad det kan innebära.
/Urban
Personskador! Det är det som kan bli det riktigt dyra.
Var och en reparerar sin egen hoj om man kör på bana. Det kör jag efter, man ska vara medveten om riskerna och köra därefter. Ingen kör ju medvetet på nån annan, det kan ju lika gärna gå mer åt helvete för den som kör på, eller hur?
Jag håller med till 100%. Jag har aldrig fattat allt tjat om trafikförsäkring på bana. Jag tycker det är bra om alla bolag går in och säger att deras inte gäller.
Då slipper vi allt tjafs om ansvar och försäkringar här..
Arrangören påpekar ju alltid att man givetvis inte skall stanna om något händer utan man skall fortsätta och sedan köra in i depån. Om man nu följer arrangörens "bestämmelser" i detta fallet bryter man ju isåfall mot lagen angående smitning och det hela blir tämligen löjligt. Det är som att polisanmäla någon för att de inte följde högerregeln när de körde ut ur depån...Hej!
Vissa arrangörer har omkörnings förbud i svängar(för dom långsamma och osäkra) för att inte missförstånd ska hända!.
Det är ju en trafikövnings tillfälle!
Sen finns det alltid dom som tror att dom är självaste Rossi å tar chansen å gör en idiot omkörning.
I och med du anmäler dig till en bankörning borde man ju förstå att sådant kan hända.
Anmäla smittning är ju faktsikst lågvatten märke.(på en bana)
Bolaget kräver ju inte det så varför överhuvdtaget en tänka tanken att göra det.
Nu måste du vara ego och göra din anmälan för egen skull.
Tyvär lever vi samhället sköt dig själv å skit i andra.
Om du anmäler smittning och det blir polissak av det. Troligt blir det nerlagt.
//BC
Du glömde skriva att dom inte fått sex på länge!!!ska det då va så svårt att ta ansvar? eller e de så att ni pojkar å flickor som inte klarar av att ta ansvar och följa tydliga regler helt enkelt har alldeles för liten snopp eller försmå tuttar?
Det bästa är väl att kontakta arrangören och se vad dom säger. Om dom tycker att en annan förare är ansvarig för en någon annans egendom. Visst att det står i reglerna men det verkar lite konstigt.
Jag gick omkull förra året på Gotland Ring i en högfartssväng. Det kom en annan förare och "snodde" mitt spår. Jag bromsade för att inte köra in i honom och fick framhjulssläpp och gick omkull. Blev skitförbannad men det är bara bita i det sura äpplet, fixa hojen och sätta sig och köra igen.
ska det då va så svårt att ta ansvar? eller e de så att ni pojkar å flickor som inte klarar av att ta ansvar och följa tydliga regler helt enkelt har alldeles för liten snopp eller försmå tuttar?
ska det då va så svårt att ta ansvar? eller e de så att ni pojkar å flickor som inte klarar av att ta ansvar och följa tydliga regler helt enkelt har alldeles för liten snopp eller försmå tuttar?
Du glömde skriva att dom inte fått sex på länge!!!
Alla förstår att du är besviken över din trasiga hoj, men det här är knapp dagisnivå.ja han har väl en så liten snopp att size like a minimajs e stort i jämförelse... å klart då kan de ju va svårt att få ngn att ha sex med... vi flickor tycker ju de e kul om den syns med förstoringsglas iaf...
ska det då va så svårt att ta ansvar? eller e de så att ni pojkar å flickor som inte klarar av att ta ansvar och följa tydliga regler helt enkelt har alldeles för liten snopp eller försmå tuttar?
Vet personen ens om att du gick omkull? Det är inte alltid man märker det.
Vet du vem personen är? Ta kontakt med honom/henne och se hur han/hon uppfattade situationen.
På bana kan allt hända, själv tycker jag att inga försäkringar ska gälla på bana förutom olycksfallsförsäkringar. Misstag händer och det är svårt att reda ut vems fel det är.
Problemet uppstår då verkligheten inte är svart eller vit. Den som kör om kanske tycker att den gör en ofarlig omkörning med bra marginaler Men den omkörda känner sig trängd och tycker att det är obehagligt/farligt och går omkull för att man byter spår eller bromsar omkull. Ingen tycker sig ha något ansvar i det här fallet.
Har själv blivit omkörd med marginaler jag tycker är onödigt små, men det har varit "ofarligt" ändå. Sanningen att säga så har jag säkert gjort motsvarande själv vid någon omkörning där jag tyckt att jag haft bra marginaler.
Det är ju så att "sanningen ligger i betraktarens ögon".
men du kör väl licens? å där e de ju inte samma regler iaf inte hos banåkning.nu... även om de e surt... men om du har sönder ngn annans grejer vare sig det e hoj eller ej även om de inte e meningen står inte du för det då?
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |