Med trendriktigt för korta byxor, ankelstrumpor, sneakers och en mugg varm mjölk med spår av kaffe som handvärmare, i snöstorm. Jag har lite svårt att tycka synd om dom, hur jag än försöker.- trots vidöppen tiotusenkronors Canada Goose jacka -
Det är minst 30 år sedan man slutade att bygga ”raka” motorvägar.
Citat från rapporten, sidan 44:Så har då Trafikverket lämnat över underlaget till regeringen med deras förslag på hur Sveriges infrastruktur bör utvecklas de kommande åren.
Konstaterar att ordet motorcykel inte ens förekommer, förutom i en bisats om olika transportslags andel av trafiken.
Mycket snömos. Bland förslagen finns fler vajerräcken, fortsatt sänkta hastigheter, sträckmätning av medelhastighet mellan fartkameror och möjlighet för cyklister att köra mot rött och enkelriktat. Och så skall de bli effektivare och bättre på att planera, oklart hur.
Skulle Trafikverket bestämma skulle de nog avskaffa landsbygden och ersätta med höghus för kollektivboende. Hoppet står väl till att politiker ger dem lite andra direktiv.Citat från rapporten, sidan 44:
View attachment 494228
Seså nu Svensson, sluta kuska runt på fritiden!!
Suck...
Så trafiken på morgon och kväll på 4-filiga trafikleden i Linköping berorCitat från rapporten, sidan 44:
View attachment 494228
Seså nu Svensson, sluta kuska runt på fritiden!!
Suck...
Så trafiken på morgon och kväll på 4-filiga trafikleden i Linköping beror
på långa fritidsresor?
Detta är helt fascinerande korkat! Jag gör två längre fritidsresor / år i bil. En sommarresa och en fjällenresa. Utöver detta hälsar jag på mina föräldrar kanske 4 ggr / år. Sammanlagt är detta ca 40 timmar i bilen / år på så kallade långa fritidsresor.Citat från rapporten, sidan 44:
View attachment 494228
Seså nu Svensson, sluta kuska runt på fritiden!!
Suck...
Sida 40 i samma rapport:Detta är helt fascinerande korkat! Jag gör två längre fritidsresor / år i bil. En sommarresa och en fjällenresa. Utöver detta hälsar jag på mina föräldrar kanske 4 ggr / år. Sammanlagt är detta ca 40 timmar i bilen / år på så kallade långa fritidsresor.
Trots att jag bara har 1,5 mil till jobbet så lägger jag 4-5 timmar / vecka på jobbresorna. Utöver detta skjutsar jag ungar till träningar och åker och handlar hela tiden. Mitt resande torde vara ganska representativt för folk som bor en halvtimme från jobbet med familj (dvs ganska många).Hur fanken har de räknat fram att merparten är långa fritidsresor!?
Även om jag räknar om det i mil så är det bara ca 300 av mina 1200 mil om året som är lånbga fritidsresor.
Detta är helt fascinerande korkat! Jag gör två längre fritidsresor / år i bil. En sommarresa och en fjällenresa. Utöver detta hälsar jag på mina föräldrar kanske 4 ggr / år. Sammanlagt är detta ca 40 timmar i bilen / år på så kallade långa fritidsresor.
Trots att jag bara har 1,5 mil till jobbet så lägger jag 4-5 timmar / vecka på jobbresorna. Utöver detta skjutsar jag ungar till träningar och åker och handlar hela tiden. Mitt resande torde vara ganska representativt för folk som bor en halvtimme från jobbet med familj (dvs ganska många).Hur fanken har de räknat fram att merparten är långa fritidsresor!?
Även om jag räknar om det i mil så är det bara ca 300 av mina 1200 mil om året som är lånbga fritidsresor.
Japp, dom sker precis före och efter arbetsdagen, på folks fritid.
Hur har dom tänkt lösa Noll-vision när dom tillåter moldaviska lastbislchaffisar med regummerade styrdäck på driven att köra runt i Sverige i snöstorm?
Nästan varje gång dom har gått ut med att det skett en olycka i snöstorm i vinter är det en utländsk långtradare inblandad, jag säger inte att Rumäner, Bulgarer och Kroater är dåliga på att köra lastbil i snöstorm, men kan vi i alla fall kolla alla lastbilar som kör över gränsen att dom har riktiga däck åtminstonde, och har dom inte det så får dom vända om.
Hela 98 procent av lastbilarna uppfyller kraven på vinterdäck. Det visar polisen och Transportstyrelsen undersökningar som genomförs vart tredje år: 2015, 2019 och 2023. Studier visar också att redan i dag sker däckbyte innan vintern kommer, och analyser visar inte heller på någon skillnad i antal olyckor i halt väglag under november jämfört med övriga vintermånader
Oavsett bransch verkar floskler vara den nya oljan, kan du bara hålla en monolog oavbrutet i 20 minuter så har du en gyllene karriär framför dig. Vet du inte vad du ska säga så finns det två vanliga metoder:Du, underlaget till den utredningen förefaller vara dragen Ex Ano som man säger på latin.
Vad värre är: det är just sådana här idiotuttalanden från Trafikverket som gör att man tappar förtroendet för allt dom gör.
eller om det ens är rätt dimension på skådebrödet är det ingen som vet.
Men godkänt är det!
Tvi vale!
Jag skummade igenom det där flummet från Tragikvärket, men ur ett cyklistperspektiv, nästa hatobjekt på deras lista. Och det var ju rena dumheter där också, problemen skulle lösas genom att man ska få cykla mot trafiken (det är enkelriktat av en anledning = trångt), mot rött i högersväng (vilket många kommer tolka som att det är fritt fram överallt och att dom har företräde), och att samhället ska förtätas för att minska avstånden. Dvs vilda västern och mer miljonprogram kommer lösa alla problem
Navelskådande tomtar
Tveksamt om ”tänka” är deras starka sida tyvärr.Tänkte dom ens på att alla dom "friheterna" skulle innebära elcyklar på full rulle mot trafiken bland parkerade bilar som öppnar dörrar?
Fullt blås mot rött?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |