notrightrider
The truth comes out as the fire burns low.
En varning till oss alla:
Efter en vinter när flera samverkande faktorer: bristande vägunderhåll, utsträckta asfalteringsintervall, otillräcklig tillsyn, felaktiga materialval - och lite vinter ovanpå det skapat osedvanligt många potthål i våra vägar, så har (i bästa fall) dessa potthål panikreparerats med material som fungerar på vintern.
Alltså tjärsås och lite grus nedöst i hålet.
Alla dessa tillfälliga lagningar rinner nu bort i solskenet. Det minsta vi råkar ut för är en massa klet och klägg på våra fordon. I värsta fall skapas halkbana - antingen i samband med regn, men även för att man i ny panik sandar sträckor med stort antal paniklagningar av tidigare bristande underhåll.
Japp, sandar motorvägar, europavägar och vajervägar med döden i givakt varje meter, en meter från ditt vänsterknä.
Utan varningsskyltar. På TEN-T vägar.
Med fortsatt 100-110 eller rent av 120 begränsning.
Noll Vision.
Efter en vinter när flera samverkande faktorer: bristande vägunderhåll, utsträckta asfalteringsintervall, otillräcklig tillsyn, felaktiga materialval - och lite vinter ovanpå det skapat osedvanligt många potthål i våra vägar, så har (i bästa fall) dessa potthål panikreparerats med material som fungerar på vintern.
Alltså tjärsås och lite grus nedöst i hålet.
Alla dessa tillfälliga lagningar rinner nu bort i solskenet. Det minsta vi råkar ut för är en massa klet och klägg på våra fordon. I värsta fall skapas halkbana - antingen i samband med regn, men även för att man i ny panik sandar sträckor med stort antal paniklagningar av tidigare bristande underhåll.
Japp, sandar motorvägar, europavägar och vajervägar med döden i givakt varje meter, en meter från ditt vänsterknä.
Utan varningsskyltar. På TEN-T vägar.
Med fortsatt 100-110 eller rent av 120 begränsning.
Noll Vision.
Last edited: