Norska polisen...

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
sgtpepper skrev:
Du får förlåta honom, han är tydligen från Skåne. Chansen är stor att han aldrig ens varit i Norge.

Hur man som motorcyklist kan ogilla Norge förstår jag inte, ni har ju dom bästa motorcykelvägarna i norra Europa! :yoparty
synd bara att det är dödsstraff på att köra för fort och max tillåtna hastighet är 35 Km/h :3freak

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
......
jag ska ta och ringa min advokat i dag igen och se om jag får tag på honom...
och till N. polisen...

ha det bra alla...

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
......
jag har snackat med min advokat i dag och det kommer att bli böter mellan 5000-10 000Nkr och om jag gör något mer i norge så blir det fängelse...
och om jag har otur så kommer jag även att få betala för att det gick upp i rätten...
och filmen som jag hoppades skulle vara borta är inte det... :mad:

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Liz Gxs-R skrev:
jag har snackat med min advokat i dag och det kommer att bli böter mellan 5000-10 000Nkr och om jag gör något mer i norge så blir det fängelse...
och om jag har otur så kommer jag även att få betala för att det gick upp i rätten...
och filmen som jag hoppades skulle vara borta är inte det... :mad:
Det suger... hur gick det med kortet då?

Ronin

Medslem
Gick med
23 May 2004
Hoj
KawaHonda
Stå på dig tjejen!

Hade tänkt ta hojjen till Norge i sommar, men efter de historier man läser här så lägger vi nog ner det. 10 000 i böter och fänglese för fortkörning låter inte rimligt. Men de kanske hugger händerna av snattare oxå i den "sista Sovjetstaten?" :brinnerup

Håller tummarna och hoppas att det går bra för dig.

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
......
Ronin skrev:
Stå på dig tjejen!

Hade tänkt ta hojjen till Norge i sommar, men efter de historier man läser här så lägger vi nog ner det. 10 000 i böter och fänglese för fortkörning låter inte rimligt. Men de kanske hugger händerna av snattare oxå i den "sista Sovjetstaten?" :brinnerup

Håller tummarna och hoppas att det går bra för dig.

det ser ju inte ljust ut... fängelse får jag om jag kör för fort en gång till i 130 eller förtare...

tack det kan jag behöva...

MikkE

Guest
Norge vet i alla fall hur man skriver böter. Shit va det kostar!

Lycka till med rättegång och allt

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Ronin skrev:
Hade tänkt ta hojjen till Norge i sommar, men efter de historier man läser här så lägger vi nog ner det.
Då missar du något kan jag säga dig, för Norge har grymt bra hojvägar. Men visst, gillar man att ligga och klämma i överljudsfart på de (få) norska motorvägarna så kanske man skall leta upp något annat semestermål, t.ex Autobahn, gillar man däremot otroligt kurviga vägar med en utsikt så vacker att man blir stum så är Norge ett bra land.

Precis som i Sverige så kan man klara sig ganska bra med sunt förnuft, sannolikheten att det skall stå en radiobil på en avlägsen kurvväg uppe på kalfjället är mindre än på E18 utanför Oslo....

Bifogat

• lysebotn.jpg
    lysebotn.jpg
    40.7 KB · Visningar: 338
Last edited:

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
......
sgtpepper skrev:
Då missar du något kan jag säga dig, för Norge har grymt bra hojvägar. Men visst, gillar man att ligga och klämma i överljudsfart på de (få) norska motorvägarna så kanske man skall leta upp något annat semestermål, t.ex Autobahn, gillar man däremot otroligt kurviga vägar med en utsikt så vacker att man blir stum så är Norge ett bra land.

Precis som i Sverige så kan man klara sig ganska bra med sunt förnuft, sannolikheten att det skall stå en radiobil på en avlägsen kurvväg uppe på kalfjället är mindre än på E18 utanför Oslo....

jag håller med om att dom har underbara vägar och allt...
det var därför jag tog vägen genom norge när jag skulle ditt och hem även om det blev tio mil längre...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Victor skrev:
Gör något kul och utbildande, http://194.16.15.26/vuxenutbildning/soltraffen.htm tex.

Jag går på liknande i Stockholm, det är :tummenupp

:pannkyss

lisa menar nog att hon inte har möjlighet att köra ngt mer i sommar... :gnissla jobb har du väl så att det räcker :va

Lisa, behöver du en sekreterare så hör av dig :D

Hoppas du hade det kul idag när ni var i hjo föresten. :)

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...