SpeedAbuser skrev:Det har du inget bevis på. Så det såååå!!
Det är kladdigt av glykol
SpeedAbuser skrev:Det har du inget bevis på. Så det såååå!!
Japp. Sött och gott är det också.CayLe skrev:Det är kladdigt av glykol
SpeedAbuser skrev:Japp. Sött och gott är det också.
Va???CayLe skrev:Jag vann.
Mutiaz skrev:Tja!
Det var ju kul att mitt problem kunde hjälpa andra!
Det tog ju ett antal månader innan jag kunde få rätt på detta problem...
Jag hade ju den inne hos honda center för att dom skulle kolla på avgasporten, men dom såg inget fel...
Vill man vara helt säker på att det är avgasporten som krånglar så kan man alltid testa att plocka bort porten helt. Då blir det samma effekt som att köra med öppen port ständigt. Visserligen går hojen piss på låga varv utan port, men den går garanterat som den ska på höga varv. Gör den inte det så har man något annat fel nånstans i motorn.Vanish skrev:Hade också inne på en verkstad fast här i sthlm. Killen hade antagligen satt vajrarna fel, men det är inte så mycket att surra över nu.
Nu är det så jag har ett litet problem kvar. Som sagt tidigare så har jag ställt in så att avgasservot ska öppna o stänga på rätt sätt, men nu är det så att det inte öppnar fullt ut. Jag ska spänna vajrarna så de blir kortare så att servot dras längre för att sedan kunna öppna fullt ut.
Just nu så gör hojen 135-140km/h och felet ligger antagligen i den sista fasen av öppningen av porten. En bekant har troligen lösningen, hur man ska spänna vajrarna. Återkommer med resultat efter helgen troligtvis.
SpeedAbuser skrev:Vill man vara helt säker på att det är avgasporten som krånglar så kan man alltid testa att plocka bort porten helt. Då blir det samma effekt som att köra med öppen port ständigt. Visserligen går hojen piss på låga varv utan port, men den går garanterat som den ska på höga varv. Gör den inte det så har man något annat fel nånstans i motorn.
nej ventilerna satt upponer. om man råkar byta plats på dom (ventilerna)så blir det såMutiaz skrev:Ändrade du vajrarnas plats eller? Gött att det funkar då!
weeeiii skrev:jag vill klara upp en sak om RC ventilerna...
min nsr gör Ca. 130, men de finns inget "hack"??
kan d vara RC ventilen lr kolv??
den varvar ut som vanligt men orkar inte acc. med 6:an... stannar på Ca. 9500rpm
ang. rc vent. ska man byta plats på vajrarna bara?? och vad händer om dom sitter rätt, och jag går o byter plats på dom, händer väll inget farligt med motorn?
om den går ännu sämre så byter man väll bara tillbaka vajrarna som dom va...
Mutiaz skrev:Tja!
Det var ju kul att mitt problem kunde hjälpa andra!
Det tog ju ett antal månader innan jag kunde få rätt på detta problem...
Jag hade ju den inne hos honda center för att dom skulle kolla på avgasporten, men dom såg inget fel...
Sen lämnade jag den hos Ebos och dom såg felet direkt!!!
Ha de
//Mathias
Vanish skrev:Nu är det så jag har ett litet problem kvar. Som sagt tidigare så har jag ställt in så att avgasservot ska öppna o stänga på rätt sätt, men nu är det så att det inte öppnar fullt ut. Jag ska spänna vajrarna så de blir kortare så att servot dras längre för att sedan kunna öppna fullt ut.
Just nu så gör hojen 135-140km/h och felet ligger antagligen i den sista fasen av öppningen av porten. En bekant har troligen lösningen, hur man ska spänna vajrarna. Återkommer med resultat efter helgen troligtvis.
Larco skrev:någon som vet hur man får bort tätningen som sitter på rc-ventilens axel innanför ventilhuset?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|