Nu har det hänt KRASCHAT!!!!!

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
$noop skrev:
Kan ju säga att man för det första inte såg att det var en traktor, den körde runt med ett stort jävla släp som täckte traktorn.

Visst, idiotiskt att ligga runt 200 på vanliga vägar men hur många här inne gör inte samma sak? Att man sen inte alltid är berädd på att ett fordon helt plötsligt ligger i 30 kan göra en situation livsfarlig...

jobbigt med alla moral-nissar som alltid vet bäst och kör bäst här bara....

Nu gick det iallfall jävligt bra, såg ganska äckligt ut från ca 100 m bakom.

Kändes jävligt gött när du gick upp som inget hade hänt!

Hojen fixas! don´t worry!

JApp den gör väll det...Vi höres i mon...Kör försiktigt nu.../ TOMMY :pannkyss

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Multistrada 1100 -08
Tigerman skrev:
Hej alle hoppa ..sitter här helt förstörd kommer nog att bli en del fel stavningar nu...Var ute och åkte i dag med några polare. Ligger och kör A ganska fort på en väg ut till Åsa från göteborg... Så ligger 2 st framför mig och kör crkus 200 210 km ... så helt plötsligt är det en traktor väldigt väldigt nära mig ..vet inte vad ja sysslade med...

Nä, klart du inte vet vad du sysslar med om du ska hålla 200 på svenska vägar. Hoppas inte mitt försäkringbolag behöver betala din hoj för att du äntligen har upptäckt var dina "begränsningar" finns. :död

Är det någon som redan anmält dig för fortkörning? :kocko

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Hoj
bsajanne skrev:
Nä, klart du inte vet vad du sysslar med om du ska hålla 200 på svenska vägar. Hoppas inte mitt försäkringbolag behöver betala din hoj för att du äntligen har upptäckt var dina "begränsningar" finns. :död

Är det någon som redan anmält dig för fortkörning? :kocko

Du bajs janne..hålkäften.... :mad: tyvärrrrrrrrrrrrrrr så blir ja så förbanad på såna idioter som du..hoppas du inte kör sport hoj för då e du dum i huvudet..köp en 3 hjuling eller nått...

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Ingen som kommenterat hur traktorföraren måste ha upplevt situationen (om han han uppfatta den innan händelseförloppet passerat). Har man en traktor så har man inte möjlighet att dra på om något dyker upp bakifrån, man har sina 40km/h att hålla sig till. Att det då dyker upp en pvc-raket från ingenstans är ju inte direkt så att man gör glädjevolter inne i traktorn.

Det man oftast inte reflekterar över är att när man kommer upp i farter på 150+ så börjar bromssträckan att skena som en turbokittad busa med gashäng. Man kan helt enkelt inte stanna om något inträffar.

Gubben från VV som föreläste hade kanske en poäng med att mc-körning enligt honom inte är en livsstil, det är ett sätt att dö. :3freak

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Gjort är gjort...kommer aldrig igen.

Bara att försöka dra lärdom av vad som hänt och komma igen!

Förstår att det känns jävligt surt, men det är trots allt "bara" en hoj. Viktigast är dock att du klarade dig helskinnad.

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Hoj
Kevorkian skrev:
Gjort är gjort...kommer aldrig igen.

Bara att försöka dra lärdom av vad som hänt och komma igen!

Förstår att det känns jävligt surt, men det är trots allt "bara" en hoj. Viktigast är dock att du klarade dig helskinnad.

YES det har du helt rätt i...

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Hoj
goodspeed skrev:
Ingen som kommenterat hur traktorföraren måste ha upplevt situationen (om han han uppfatta den innan händelseförloppet passerat). Har man en traktor så har man inte möjlighet att dra på om något dyker upp bakifrån, man har sina 40km/h att hålla sig till. Att det då dyker upp en pvc-raket från ingenstans är ju inte direkt så att man gör glädjevolter inne i traktorn.

Det man oftast inte reflekterar över är att när man kommer upp i farter på 150+ så börjar bromssträckan att skena som en turbokittad busa med gashäng. Man kan helt enkelt inte stanna om något inträffar.

Gubben från VV som föreläste hade kanske en poäng med att mc-körning enligt honom inte är en livsstil, det är ett sätt att dö. :3freak

Jag håller med dig fulständigt om farter och bromssträck ..men livs stil det tycker ja det är...man börjar ju inte köra mc för att dö eller...men visst det e lättare o dö på mc en bil.

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Tigerman skrev:
Du bajs janne..hålkäften.... :mad: tyvärrrrrrrrrrrrrrr så blir ja så förbanad på såna idioter som du..hoppas du inte kör sport hoj för då e du dum i huvudet..köp en 3 hjuling eller nått...

Tyvärr verkar Du inte inse att orsaken till olyckan är Din inkompetens att framföra motorcyklar, 110km/h för fort på en väg där traktorer kan framföras är nog mer 140km/h för fort. Sen har Du mage att hacka på de som förkastar Ditt beteende och kall dem för idioter, Ursäkta men den största idioten är Du, Du har med din inkompetens utsatt Dina hojpolare för fara genom att framföra Din hoj i en hastighet som Du tydligen inte behärskar,,,

Tigerman skrev:
Så ligger 2 st framför mig och kör crkus 200 210 km ... så helt plötsligt är det en traktor väldigt väldigt nära mig ..vet inte vad ja sysslade med eller vad ja tänkte på men helt hundra på konsentrationen var ja inte jalle fall...

Så klart att Traktorn är nära Dig när Du inte visste vad Du sysslade med och att Din koncentration inte var 100%

Fan,,vänta Dig ingen sympati, däremot borde Du be Dina Hojpolare om ursäkt för att Du utsatt dem för livsfarlig körning utan att ha kompetens för att köra hoj i hög fart

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Visst skrev:
Ingen på sh kör någonsin för fort, på internet! men på gatan så kör alla motorcycklister för fort, speciellt om dom sitter på en SH, jag glömde, just det, dom väljer sina tillfällen när det är säkert !:3freak, hoppas att det går snabbt med fbolaget så han snabbt är uppe i sadeln igen , en erfarenhet rikare :tummenupp

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
goodspeed skrev:

:fakta
Å det sagt från en annan skenhelig jäkel som inte direkt var lugnast på skåne- och hallandsvägar idag...

Hursomhels; lite Metallica på slutet :"My lifestyle determines my deathstyle" :rock ... eller var det tvärtom i "Frantic" :va
/F.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Tigerman skrev:
Tro mig ja kan bromsa...och allt annat med...Hadde det inte kommit trafik i andra kör feltet så visst då hadde det varit lingt..Man har kört bra mycket fortare och bra mycket saktare..men blir det roligare för det eller tråkigra A du tänka kan man göra..men JAG låvar dig till 99999999,9999999 Att du inte hadde klaat av den situvationen. Har kört hoj i hela mitt liv och en massa cross...men men allt e relativt du e grym kanske.
Du e jätteduktig, men hade du varit RIKTIGT duktig ...så hade du inte kommit i den situationen, hur väl kan man handha mc:n utgör inte om man är en bra trafikant, which you are NOT :7peta

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Hoj
Goose skrev:
Tyvärr verkar Du inte inse att orsaken till olyckan är Din inkompetens att framföra motorcyklar, 110km/h för fort på en väg där traktorer kan framföras är nog mer 140km/h för fort. Sen har Du mage att hacka på de som förkastar Ditt beteende och kall dem för idioter, Ursäkta men den största idioten är Du, Du har med din inkompetens utsatt Dina hojpolare för fara genom att framföra Din hoj i en hastighet som Du tydligen inte behärskar,,,

Så klart att Traktorn är nära Dig när Du inte visste vad Du sysslade med och att Din koncentration inte var 100%

Fan,,vänta Dig ingen sympati, däremot borde Du be Dina Hojpolare om ursäkt för att Du utsatt dem för livsfarlig körning utan att ha kompetens för att köra hoj i hög fart

Dom har fått sin ursäkt....O tack för att dom hjälpte mig...Visst ja skall ta det du skriver personligt... men en sak skall du ha klart förr dig det var en olyka o det kan vem som helst råka ut för..Du var inte där eller hur..för då hadde du inte skrivit som du gör..Eller jo det hadde du för du skrev ju det. Visst ja klanta mig ordentligt o det står ja för. Som sakt ville bara skriva av mig sen e det upp till var o 1 o skriva vad dom tycker. men man blir ju så jävla beröd så man måste svara på nått som dom inte va med om...

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
skönt som fan att du klara dig oskadd, hojen går ju alltid att fixa/skaffa ny så skit i det, det är jävligt lätt att skada sig så du hade ett enormt flyt.

men sluta gnälla om traktorer och shit, faktum är att dom har likamycker rätt som dig att vara på vägen och kommer du farande i +200blås är det inte deras fel att du kör ikull.
och nej jag är ingen moralkärring, kör själv på tok för fort på vägarna och har antagligen crashat mest av alla på sporthoj, men inte fan gnäller jag på andra för det när jag bara har mig själv att skylla.. ska du leka som en vuxen får du ta konsekvenserna som en vuxen med ;)

hoppas vi ses på vägarna nästa sesong :)

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Hoj
freding skrev:
Du e jätteduktig, men hade du varit RIKTIGT duktig ...så hade du inte kommit i den situationen, hur väl kan man handha mc:n utgör inte om man är en bra trafikant, which you are NOT :7peta

Ja säger inte att ja är jätte duktig på att köra heller..men alla kan nån dag komma i kritiska situationener. O då får la man för fan hoppas att det går bar för den eller dom som nån dag ländar där ja gjorde. ller har ja fel..??

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Hoj
sven666 skrev:
skönt som fan att du klara dig oskadd, hojen går ju alltid att fixa/skaffa ny så skit i det, det är jävligt lätt att skada sig så du hade ett enormt flyt.

men sluta gnälla om traktorer och shit, faktum är att dom har likamycker rätt som dig att vara på vägen och kommer du farande i +200blås är det inte deras fel att du kör ikull.
och nej jag är ingen moralkärring, kör själv på tok för fort på vägarna och har antagligen crashat mest av alla på sporthoj, men inte fan gnäller jag på andra för det när jag bara har mig själv att skylla.. ska du leka som en vuxen får du ta konsekvenserna som en vuxen med ;)

Yes det gör vi...ja ville bara skriva av mig inget annat ...

micke salmi

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
suzuki 1200 bandit -99 suzuki 1100es-83
sven666 skrev:

ditt svar är best hittills tack och hej micke

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Multistrada 1100 -08
bsajanne skrev:
Inskickat av bsajanne
Nä, klart du inte vet vad du sysslar med om du ska hålla 200 på svenska vägar. Hoppas inte mitt försäkringbolag behöver betala din hoj för att du äntligen har upptäckt var dina "begränsningar" finns.

Är det någon som redan anmält dig för fortkörning?

Tigerman skrev:

Jag åker omkring på en Monster 600. Om du vill kalla den sporthoj eller nåt annat spelar inte mig någon roll. Förut hade jag en gammal BSA med sidvagn. Därav mitt smeknamn bsa janne. Förstår att du kanske är lite ordblind ibland.

Innehållet i mitt svar kan göras lite tydligare.

Om du och dina kompisar har hojar och försäkrar dem i samma bolag så ska ju era premier täcka utgifterna för bl.a. mc- reparationer.

:huvet Din inställning: Jag vill betala en hög premie så min kompis kan vurpa och göra dumheter i trafiken samtidigt som han bryter relativt grovt mot en eller flera lagar utan att betala själv.

:Bugar Min inställning: Håll dig inom lagen råmärken så är jag med och betalar. Ska du ut och leka så gör det på en bana annars kan du betala din hoj själv när du klantar till det.

Jaha, det är ok om du har åsikter men det är påhopp och lite annat att kalla nån för idiot. Det ger dig inte mera bonuspoäng än schyssta raka åsikter.

Av ditt svar att döma så är du förmodligen rik. Jag menar bara att sporthojsförsäkringspremier är ganska höga men det verkar du inte bry dig om. Det kan bara betyda att du har stålar och inte gnäller över höga premier.
Eller så har du skenförsäkrat på nån gammal släkting.

Hoppas du betalar en schysst försäkring utan inblandning av släkt och vänner.

Det var allt för idag. Nu ska jag sova en stund.

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Hoj
bsajanne skrev:
Jag åker omkring på en Monster 600. Om du vill kalla den sporthoj eller nåt annat spelar inte mig någon roll. Förut hade jag en gammal BSA med sidvagn. Därav mitt smeknamn bsa janne. Förstår att du kanske är lite ordblind ibland.

Innehållet i mitt svar kan göras lite tydligare.

Om du och dina kompisar har hojar och försäkrar dem i samma bolag så ska ju era premier täcka utgifterna för bl.a. mc- reparationer.

:huvet Din inställning: Jag vill betala en hög premie så min kompis kan vurpa och göra dumheter i trafiken samtidigt som han bryter relativt grovt mot en eller flera lagar utan att betala själv.

:Bugar Min inställning: Håll dig inom lagen råmärken så är jag med och betalar. Ska du ut och leka så gör det på en bana annars kan du betala din hoj själv när du klantar till det.

Jaha, det är ok om du har åsikter men det är påhopp och lite annat att kalla nån för idiot. Det ger dig inte mera bonuspoäng än schyssta raka åsikter.

Av ditt svar att döma så är du förmodligen rik. Jag menar bara att sporthojsförsäkringspremier är ganska höga men det verkar du inte bry dig om. Det kan bara betyda att du har stålar och inte gnäller över höga premier.
Eller så har du skenförsäkrat på nån gammal släkting.

Hoppas du betalar en schysst försäkring utan inblandning av släkt och vänner.

Det var allt för idag. Nu ska jag sova en stund.

Du har inte helt fel i det du säger...Du värkar ha fötterna på jorden.. Säkert en gör trevlig person..MEN MEN det e rätt säg vad du tycker...!!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha