Nu har det hänt KRASCHAT!!!!!

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Oj, vad många inlägg det kommer in hela tiden.

Ja, en väldig kort sammanfattning är att du har insett din groda. Bra för det gör att du kommer att överleva betydligt längre än andra knuttar som inte varit med om liknande saker. Ditt förnuft kommer att segra! Grattis!!! :)
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Bo_jahn skrev:
Har alla missat det här roliga? :)



Med 99% säkerhet menade skoteridioten "Stavning" där han skrev "svatning"


Varpå Tigerman replikerar:



Lugna ner dig killen. Ingen kallade dig för en sådan där hemsk svarting. :rolleyes:
Och hur gör man för att göra någon till en svarting? Låser in dem i ett solarium? Gör en inverterad Michael Jackson? Målar dem med svart färg? :hihi

Kul å se att nån är vaken iaf! :tummenupp ( :rofl :lol )
 

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
bsajanne skrev:
Oj, vad många inlägg det kommer in hela tiden.

Ja, en väldig kort sammanfattning är att du har insett din groda. Bra för det gör att du kommer att överleva betydligt längre än andra knuttar som inte varit med om liknande saker. Ditt förnuft kommer att segra! Grattis!!! :)


JAPP ja har lärt mig av detta misstag som ja gjort..Och fått mycket mycket mera respäkt för vad som kan hända andra och mig själv i trafiken. / Man e trångsynt bara för att man tänker det händer inte mig..men när man har fått det i vitögat så ändrar man ställning till saker o ting..Så det har gjort mig gott på ont.
 

Presario

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
sundsvall
Hoj
yamaha r6
tur att du klarade dig bra men du kommer nog att känna dig lite öm i kroppen ett par dagar. har du någara bilder på hojen?
 

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
Presario skrev:
tur att du klarade dig bra men du kommer nog att känna dig lite öm i kroppen ett par dagar. har du någara bilder på hojen?


Nej inte enu..vill inte se den mår så dåligt.... Men ja skall ta kort på den..i mån eller nått... :(
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Tigerman skrev:
Japp om det händer dig så ..hoppas ja du tänker så ..för det gjorde inte jag ...

brorsan som e brandman och andra med honom säger det lite som en regel(självklart beroende på vart man klotar)under 100 klarar man sig oftast och över har man inte lika stor chans att klara sig....tillexempel på e4an
 

jolla

för detmesta får man vad man betalar för
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Mjölby
Hoj
sxv 4.5 & 5.5
Långa farbron skrev:
Farten dödar,du hade tur.

det är väl ändå inte farten som dödar

tror ändå att det kan hända alla, undrar om inte alla jävla moral kärringar här leker lite i trafiken ibland de oxå.
om du inte slog dej,hojen helskrot,helförsäkring slipper du ju iallafall vänta på verkstads tiden (väntade på min hoj förra året augusti till aprill)hoppas du kan hämta en ny innan sommaren är slut...

kör snabbare nästa gång så du hinner förbi :hihi
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Tigerman skrev:
Dom har fått sin ursäkt....O tack för att dom hjälpte mig...Visst ja skall ta det du skriver personligt... men en sak skall du ha klart förr dig det var en olyka o det kan vem som helst råka ut för..Du var inte där eller hur..för då hadde du inte skrivit som du gör..Eller jo det hadde du för du skrev ju det. Visst ja klanta mig ordentligt o det står ja för. Som sakt ville bara skriva av mig sen e det upp till var o 1 o skriva vad dom tycker. men man blir ju så jävla beröd så man måste svara på nått som dom inte va med om...

Du har klantat Dig, Du har inte klarat av att hantera Din MC i den hastighet som Du färdades i.

Jag skulle inte klanka ner på andras inlägg i Din situation, vad hade Du väntat Dig när Du la in inlägget i Sporthoj.com,,,sympati för att Du inte kan hantera en hoj, utsätter Dina hojpolare i en farlig situation, ger en traktorförare en upplevelse som han säkert inte vill drömma mardrömmar om(dvs det kunde ha slutat med att Du satt inne i traktorn.

Men det som engagerar mig mest är att Du, efter att Du lagt in inlägget försvarar ditt beteende..sjukt
 

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
jolla skrev:
det är väl ändå inte farten som dödar

tror ändå att det kan hända alla, undrar om inte alla jävla moral kärringar här leker lite i trafiken ibland de oxå.
om du inte slog dej,hojen helskrot,helförsäkring slipper du ju iallafall vänta på verkstads tiden (väntade på min hoj förra året augusti till aprill)hoppas du kan hämta en ny innan sommaren är slut...

kör snabbare nästa gång så du hinner förbi :hihi


A det får vi hoppas att dom spotar ut en ny till mig i år..så man har nått o pyssla med under vintern.. NJA fortare vet ja inte snarare tvärt om ..HA det gött TOMMY
 

Fender

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Bohuslän
Hoj
Suzuki
Undanflykt

Ska vi andra tycka synd om dig när du kör i 200 km/t på allmän väg och kraschar??? Tro det eller ej men det är såna som du som vållar skador på sig själva och andra med ett totalt hänsynslöst och omoget körsätt....sen skyller du på traktorföraren???

Du borde åka dit för grov vårslöshet i trafik och inte få ersättning för din hoj och utrustning. Det är skrämmande att läsa om din trafikattityd.
 

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
Goose skrev:
Du har klantat Dig, Du har inte klarat av att hantera Din MC i den hastighet som Du färdades i.

Jag skulle inte klanka ner på andras inlägg i Din situation, vad hade Du väntat Dig när Du la in inlägget i Sporthoj.com,,,sympati för att Du inte kan hantera en hoj, utsätter Dina hojpolare i en farlig situation, ger en traktorförare en upplevelse som han säkert inte vill drömma mardrömmar om(dvs det kunde ha slutat med att Du satt inne i traktorn.

Men det som engagerar mig mest är att Du, efter att Du lagt in inlägget försvarar ditt beteende..sjukt


Har aldrig försvarat det ja gjorde o körde på tok för fort där ja körde...Men men..som sakt du får säga vad du vill...
 

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
Fender skrev:
Ska vi andra tycka synd om dig när du kör i 200 km/t på allmän väg och kraschar??? Tro det eller ej men det är såna som du som vållar skador på sig själva och andra med ett totalt hänsynslöst och omoget körsätt....sen skyller du på traktorföraren???

Du borde åka dit för grov vårslöshet i trafik och inte få ersättning för din hoj och utrustning. Det är skrämmande att läsa om din trafikattityd.


Ja har gjort bort mig totalt det säger jag ju med...du läs snoops inlägg på flik 4 a
Och skriv sen igen han var där...
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
Tigerman skrev:
JAPP ja har lärt mig av detta misstag som ja gjort..Och fått mycket mycket mera respäkt för vad som kan hända andra och mig själv i trafiken. / Man e trångsynt bara för att man tänker det händer inte mig..men när man har fått det i vitögat så ändrar man ställning till saker o ting..Så det har gjort mig gott på ont.
Skönt att det inte vart värre än en förlorad hoj, och lite chock? ALLA som kör mc, kör då och då för fort :) men att alla moralkärringar som ännu inte gjort det vid "fel"tillfälle kan kasta så mycket skit på en sida som heter sporthoj,,, :rolleyes: berätta i stället när det e ok att köra för fort, enligt er bedömning, ni vet ju att från den utfarten kommer ingen idag, eller vid det övergångstället går ingen över just nu? har har fått pressa mig till det yttersta på ALMÄNNA vägar x antal ggr för att lyckas hålla rygg på ett gäng med sh tröjor!
 

jolla

för detmesta får man vad man betalar för
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Mjölby
Hoj
sxv 4.5 & 5.5
Fender skrev:
Ska vi andra tycka synd om dig när du kör i 200 km/t på allmän väg och kraschar??? Tro det eller ej men det är såna som du som vållar skador på sig själva och andra med ett totalt hänsynslöst och omoget körsätt....sen skyller du på traktorföraren???

Du borde åka dit för grov vårslöshet i trafik och inte få ersättning för din hoj och utrustning. Det är skrämmande att läsa om din trafikattityd.



han har väl för fan inte våldtagit,mördat eller lemlästat någon. bara upplevt sporthojarnas tjusning och kört lite fort att man kan göra misstag och sedan stå för dom så att andra kan tänka till lite är väl inget att grina för..... :confused: :tomten :tomten :tomten
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tigerman inget personligt men de verkar vara många nuförtiden som köper sprillans hojar och kraschar, tar lite större risker för "dom får ju ändå en ny" på försäkringen, det är ju inte direkt konstigt att det är så dyrt att försäkra sporthojar nuförtiden :huvet
 

Speed Triple A

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Svalöv
Hoj
Speed Triple -05
Tigerman skrev:
Hej alle hoppa ..sitter här helt förstörd kommer nog att bli en del fel stavningar nu...Var ute och åkte i dag med några polare. Ligger och kör A ganska fort på en väg ut till Åsa från göteborg... Så ligger 2 st framför mig och kör crkus 200 210 km ... så helt plötsligt är det en traktor väldigt väldigt nära mig ..vet inte vad ja sysslade med eller vad ja tänkte på men helt hundra på konsentrationen var ja inte jalle fall... Så jag börjar o bromsa järnet med fram bromsen mer o mera o mera.. sen måste ja gå över och hjälpa till med bak bromsen pang så låser den sig glider sakta i mot min ena polare och tacklar han han klarar sig fint vinglar till lite men men ...sen får ja bak hjuls kast ryker till som fan...sen helt plötsligt ligger ja på asfalten och hjoen glider för bi mig sen ja förbi hojen ..ja flyger av i 90 80 km ser min andra polare som min hoj träffa hans bak hjul men inget mer med det sen glider ja först på ryggen sen ett rull sen på magen och in i den ena polarens hoj ..men min enda mål var att inte glida under trakton och det klara jag. så nu har jag skrivit av mig UFFFFF skinstället rädda min dag mot onda sår men hojen e helt förstörd...O mitt psyke med.. :crash :( :gråta Så nu var denna sesång över...Tack o hej ...RÖV TRAKTOR

200- 210 km, men då kan man knappast lägga skulden på traktorn eller?,,Känner med dig samtidigt som jag tycker att traktorföraren kunde knappast gjort något som underlättade er framfart!!! Eller?

Kör fort själv men när det går och när det är fri sikt,,,

Hoppas din säsong inte är över,,,finns silvertejp och ståltråd,,,
 

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
jolla skrev:
han har väl för fan inte våldtagit,mördat eller lemlästat någon. bara upplevt sporthojarnas tjusning och kört lite fort att man kan göra misstag och sedan stå för dom så att andra kan tänka till lite är väl inget att grina för..... :confused: :tomten :tomten :tomten

Precis va ja menade ..att få andra o tänka lite...Entligen en till normal..
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
Slappa skrev:
Tigerman inget personligt men de verkar vara många nuförtiden som köper sprillans hojar och kraschar, tar lite större risker för "dom får ju ändå en ny" på försäkringen, det är ju inte direkt konstigt att det är så dyrt att försäkra sporthojar nuförtiden :huvet
jodå man kraschar gärna en sporthoj som e sprillans ny för att försäkringen ändå täcker den,, och då tar risken att ta livet av sig, bara för att få en ny hoj :kocko
 

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
Speed Triple A skrev:
200- 210 km, men då kan man knappast lägga skulden på traktorn eller?,,Känner med dig samtidigt som jag tycker att traktorföraren kunde knappast gjort något som underlättade er framfart!!! Eller?

Kör fort själv men när det går och när det är fri sikt,,,

Hoppas din säsong inte är över,,,finns silvertejp och ståltråd,,,


A silver tejpen o stål tråden räker tyvärr inte denna gången...men det ahdde ja hoppats på ..när ja reste hojen..men akkkkk inte..

Nej nej ..det ver inte traktons fel..det har ja aldrig påståt..
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
Speed Triple A skrev:
200- 210 km, men då kan man knappast lägga skulden på traktorn eller?,,Känner med dig samtidigt som jag tycker att traktorföraren kunde knappast gjort något som underlättade er framfart!!! Eller?

Kör fort själv men när det går och när det är fri sikt,,,

Hoppas din säsong inte är över,,,finns silvertejp och ståltråd,,,
:D Återigen en som vet bäst när det skall köras för fort! :tomten
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top