Långa farbron skrev:Farten dödar,du hade tur.
Det är inte farten som dödar, utan de plötsliga stoppen.
Lyckligtvis så tog det inte stopp så fort denna gång.
Långa farbron skrev:Farten dödar,du hade tur.
Slappa skrev:Tigerman inget personligt men de verkar vara många nuförtiden som köper sprillans hojar och kraschar, tar lite större risker för "dom får ju ändå en ny" på försäkringen, det är ju inte direkt konstigt att det är så dyrt att försäkra sporthojar nuförtiden
Slappa skrev:Tigerman inget personligt men de verkar vara många nuförtiden som köper sprillans hojar och kraschar, tar lite större risker för "dom får ju ändå en ny" på försäkringen, det är ju inte direkt konstigt att det är så dyrt att försäkra sporthojar nuförtiden
Trött skrev:Återigen en som vet bäst när det skall köras för fort!
oFFkeFF skrev:Det händer ju ibland att man klantar sig lite, inte mycket mer att säga än att du hade tur som sitter kvar här idag.
Vad gäller självinsikten om att du är kung på att bromsa, tänk efter en gång till varför du vurpade och dina polare lyckades hålla sig på hjulen.
För en massa år sedan var två kompisar till mig ute och körde så inihelvetes fort (160-250)på en 70-väg, när en timmerbil svängde över vägen. Bägge åkte lika fort, med bara några meters mellanrum, han på gsxr1100'an hade inga större problem att stanna även om han fick tvärnita, polaren på 750'in låste upp bromsarna, gick omkull och träffade däcket på lastbilen, trots lättare hoj och att han faktiskt hade några meter till på sig att bromsa. Han dog någon timme senare på sjukhuset av inre blödningar.
Tigerman skrev:A silver tejpen o stål tråden räker tyvärr inte denna gången...men det ahdde ja hoppats på ..när ja reste hojen..men akkkkk inte..
Nej nej ..det ver inte traktons fel..det har ja aldrig påståt..
Speed Triple A skrev:Men låt inte säsongen vara slut,,det finns alltid lösning på problemet,,meka nu ihop cyklen,,så kan du reparera den i höst,,,
Tigerman skrev:NJA så där kul o åka runt på en sänder trasad hoj..med stål tråd på o jätte erodynamisk..nej..tack..men härligt du e possetiv det är gött.....
Trött skrev:jodå man kraschar gärna en sporthoj som e sprillans ny för att försäkringen ändå täcker den,, och då tar risken att ta livet av sig, bara för att få en ny hoj :kocko
Du var helföräkrad! shit happens! gräla med försäkringsbolaget om en inlösen på hojen,,, hämta en ny,,, upp isadeln, med mer erfarenhet, ta det lugnt, vi kanske syns på vägarnTigerman skrev:NJA så där kul o åka runt på en sänder trasad hoj..med stål tråd på o jätte erodynamisk..nej..tack..men härligt du e possetiv det är gött.....
Trött skrev:Du var helföräkrad! shit happens! gräla med försäkringsbolaget om en inlösen på hojen,,, hämta en ny,,, upp isadeln, med mer erfarenhet, ta det lugnt, vi kanske syns på vägarn
Jag sätter min högra kula på att hojen står på din farmor typ...Tigerman skrev:JAPP helförsäkrat så det löser sig..men hur man kör i fortsätningen ..Har gett mig en Ovärklig tankeställare.TOMMY
En annan kul grej att göra e vänstersväng i en uppförsbacke och liknande, även om man står på och det är fritt, tar det en stund att svänga, jämfört med vad det tar för tid för en hoj i 200 att ta sig framHelldriver skrev:Enda trösten är ju att mina fordon brukar väga 10-50 ton så det skramlar ju mest till lite i de nedre regionerna om nån kör in........
Hultan skrev:Jag sätter min högra kula på att hojen står på din farmor typ...
Tigerman skrev:..vet inte vad ja sysslade med eller vad ja tänkte på men helt hundra på konsentrationen var ja inte jalle fall...
det är inte farten som dödar,,, det är bromsarnaLånga farbron skrev:Farten dödar,du hade tur.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|