Nu har det hänt KRASCHAT!!!!!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Slappa skrev:
Tigerman inget personligt men de verkar vara många nuförtiden som köper sprillans hojar och kraschar, tar lite större risker för "dom får ju ändå en ny" på försäkringen, det är ju inte direkt konstigt att det är så dyrt att försäkra sporthojar nuförtiden :huvet



De orden kommer att klinga bra i mitt huvud då jag får hem min hoj och "vurpar" stillastående (har lite svårigheter att nå ner) :rolleyes: ...fan du får köpa den :rolleyes: :rolleyes:


fylla i alla papper till försäkringsbolag, riskera livet, bli hojlös över den korta säsongen osv finns det väl ingen vettig person :brinnerup som gör frivilligt
 
Last edited:

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
Slappa skrev:
Tigerman inget personligt men de verkar vara många nuförtiden som köper sprillans hojar och kraschar, tar lite större risker för "dom får ju ändå en ny" på försäkringen, det är ju inte direkt konstigt att det är så dyrt att försäkra sporthojar nuförtiden :huvet


Jo det var ju min plan att ta livet av mig nästan o köpa en ny hoj bara för o krocka med den så ja får en ny när ja redan har en ny..o plugga körkortet o allt bara för o krocka...YES helt rätt....INTE :Bugar
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det händer ju ibland att man klantar sig lite, inte mycket mer att säga än att du hade tur som sitter kvar här idag.

Vad gäller självinsikten om att du är kung på att bromsa, tänk efter en gång till varför du vurpade och dina polare lyckades hålla sig på hjulen.

För en massa år sedan var två kompisar till mig ute och körde så inihelvetes fort (160-250)på en 70-väg, när en timmerbil svängde över vägen. Bägge åkte lika fort, med bara några meters mellanrum, han på gsxr1100'an hade inga större problem att stanna även om han fick tvärnita, polaren på 750'in låste upp bromsarna, gick omkull och träffade däcket på lastbilen, trots lättare hoj och att han faktiskt hade några meter till på sig att bromsa. Han dog någon timme senare på sjukhuset av inre blödningar.
 

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
oFFkeFF skrev:
Det händer ju ibland att man klantar sig lite, inte mycket mer att säga än att du hade tur som sitter kvar här idag.

Vad gäller självinsikten om att du är kung på att bromsa, tänk efter en gång till varför du vurpade och dina polare lyckades hålla sig på hjulen.

För en massa år sedan var två kompisar till mig ute och körde så inihelvetes fort (160-250)på en 70-väg, när en timmerbil svängde över vägen. Bägge åkte lika fort, med bara några meters mellanrum, han på gsxr1100'an hade inga större problem att stanna även om han fick tvärnita, polaren på 750'in låste upp bromsarna, gick omkull och träffade däcket på lastbilen, trots lättare hoj och att han faktiskt hade några meter till på sig att bromsa. Han dog någon timme senare på sjukhuset av inre blödningar.


Det e hämst ..peppar peppar ta i trä..Att ja inte flög rakt in i trktorn i stället...va under lite med benen bara...
 

Speed Triple A

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Svalöv
Hoj
Speed Triple -05
Tigerman skrev:
A silver tejpen o stål tråden räker tyvärr inte denna gången...men det ahdde ja hoppats på ..när ja reste hojen..men akkkkk inte..

Nej nej ..det ver inte traktons fel..det har ja aldrig påståt..


Men låt inte säsongen vara slut,,det finns alltid lösning på problemet,,meka nu ihop cyklen,,så kan du reparera den i höst,,,
 

Tigerman

Hårt o Brutalt
Gick med
25 May 2005
Ort
Göteborg - Bollebygd
Hoj
Honda CBR 600 RR -04 Röd svart + godis
Speed Triple A skrev:
Men låt inte säsongen vara slut,,det finns alltid lösning på problemet,,meka nu ihop cyklen,,så kan du reparera den i höst,,,


NJA så där kul o åka runt på en sänder trasad hoj..med stål tråd på o jätte erodynamisk..nej..tack..men härligt du e possetiv det är gött.....
 

Speed Triple A

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Svalöv
Hoj
Speed Triple -05
Tigerman skrev:
NJA så där kul o åka runt på en sänder trasad hoj..med stål tråd på o jätte erodynamisk..nej..tack..men härligt du e possetiv det är gött.....


Men va fan!!! Låt nu inte lite plast och repor stoppa säsongen,,limma dit några puckar,,,och kör så det rycker,,sånt hade inte stoppat mig,,jag kör när det är säsong och sen mekar jag när det är vinter,,har goa planer för kommande vinter,,

Är alltid positiv i alla lägen,,LER stort..
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Trött skrev:
jodå man kraschar gärna en sporthoj som e sprillans ny för att försäkringen ändå täcker den,, och då tar risken att ta livet av sig, bara för att få en ny hoj :kocko

Dumpucko :fatta!

Jag menade att folk verkar bry sig mindre om hojen för att dom "ändå får ut en ny på försäkringen"
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
Tigerman skrev:
NJA så där kul o åka runt på en sänder trasad hoj..med stål tråd på o jätte erodynamisk..nej..tack..men härligt du e possetiv det är gött.....
Du var helföräkrad! shit happens! gräla med försäkringsbolaget om en inlösen på hojen,,, hämta en ny,,, upp isadeln, med mer erfarenhet, ta det lugnt, vi kanske syns på vägarn :Rockbanan
 

jolla

för detmesta får man vad man betalar för
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Mjölby
Hoj
sxv 4.5 & 5.5
Trött skrev:
Du var helföräkrad! shit happens! gräla med försäkringsbolaget om en inlösen på hojen,,, hämta en ny,,, upp isadeln, med mer erfarenhet, ta det lugnt, vi kanske syns på vägarn :Rockbanan

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Lite äckligt är det i bland.

Förutom båge har jag kört eller kör jag, bil, båt, buss, taxi, långtradare och traktorer.

Nästan varje dag kör jag över en stor väg (Europaväg skyltad till 70 km/h), ni ska bara veta hur lång tid det tar att hinna över med en traktor eller en långtradare med släp. Visst kommer de andra i 70 är det inga problem, men om det skulle komma en hoj i 220 km/h när man är halvägs över med 24 meter så kan det bara inte gå.......

Brukar öppna fönstret lite och lyssna innan jag kör över för man hör ju vettvillingarna innan man kan se dem komma över krönet, har nog räddat många MC förares liv på det sättet.

Enda trösten är ju att mina fordon brukar väga 10-50 ton så det skramlar ju mest till lite i de nedre regionerna om nån kör in........
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
rövtraktor?
Traktorer går typ i 20-50km/h

Skulle snarare säga att DU var en RÖV som körde 200km/h, och inte var koncentrerad!

gå broms&kurvtagningskurs, bankörning eller annat vettigt och kör av dig DÄR istället för i trafiken....

Hoppas kompisen/kompisarna klarade sig, lixom du.
 
Last edited:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Tigerman skrev:
JAPP helförsäkrat så det löser sig..men hur man kör i fortsätningen ..Har gett mig en Ovärklig tankeställare.TOMMY
Jag sätter min högra kula på att hojen står på din farmor typ...
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Traktorer söder om götet

Traktorer är grymt vanliga i åsa/fjärås/hällingsjö.
(Ute på bond-vishan, syd öst om göteborg för er som inte vet...)

Speciellt nu på sensommar, hösten.

Ta det lugnt på vägarna nu.

Lider med Tigerman för krashad hoj, men det var nog en läxa trots allt

Och hur många kör inte hoj på dom vägarna, och förr eller senare händer det...
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Helldriver skrev:
Enda trösten är ju att mina fordon brukar väga 10-50 ton så det skramlar ju mest till lite i de nedre regionerna om nån kör in........
En annan kul grej att göra e vänstersväng i en uppförsbacke och liknande, även om man står på och det är fritt, tar det en stund att svänga, jämfört med vad det tar för tid för en hoj i 200 att ta sig fram :gnissla
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Tigerman skrev:
..vet inte vad ja sysslade med eller vad ja tänkte på men helt hundra på konsentrationen var ja inte jalle fall...

J*vligt gött det gick så bra som det gick - men fyfarre vad är det jag läser - du kunde kört ihjäl dina polare och andra för att du inte var helt koncentrerad på hojen! Låt Gamla Gubbar i keps stå för sådant skitbeteende!

Plus i kanten till de andra som fixade broms trots distraktion...

Sup nu ordentligt till några kvällar och tänk igen livet.... :fyllisar
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top