Nu har det hänt KRASCHAT!!!!!

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Killen kör som en kratta, stavar ännu värre..men han har väl lärt sig en läxa för helvete...tror inte att han ligger i 200+ nästa gång han är där(????). Alla superperfektaköraldrigförfort-90nissar :tomten , varför gnäller ni om försäkringen? Ni är väl inte i behov av någon försäkring? Vad fan gör ni på ett forum som detta? Alla har väl för fan klantat sig någon gång? Gör man inga misstag så lär man sig inget...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Stymer skrev:
Killen kör som en kratta, stavar ännu värre..men han har väl lärt sig en läxa för helvete...tror inte att han ligger i 200+ nästa gång han är där(????).
Jodå, det gör han nog...

Stymer skrev:
Alla superperfektaköraldrigförfort-90nissar :tomten , varför gnäller ni om försäkringen? Ni är väl inte i behov av någon försäkring? Vad fan gör ni på ett forum som detta? Alla har väl för fan klantat sig någon gång? Gör man inga misstag så lär man sig inget...

Det påverkar trafikförsäkringen också, och den måste man ha enligt lag! :fakta
Sen måste man ju inte prova om det går att köra 200 på alla ställen för att fatta om det är lämpligt eller inte... :rolleyes:

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Stymer skrev:
Alla superperfektaköraldrigförfort-90nissar :tomten , varför gnäller ni om försäkringen? Ni är väl inte i behov av någon försäkring? Vad fan gör ni på ett forum som detta? Alla har väl för fan klantat sig någon gång? Gör man inga misstag så lär man sig inget...

Visst kan man köra fort ibland, men man kan ju reglera själv vilken risknivå man vill lägga sin körning på. 200 på en 70-väg utan fri sikt låångt framåt innebär t.ex. en ganska hög risknivå. Ett misstag i det läget är hyfsat mycket värre än samma misstag i 150. Man lär sig lixom bara av misstagen om man överlever dom.

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
PacMan skrev:
Man lär sig lixom bara av misstagen om man överlever dom.

..glömde lägga till det :)
... tror dock att unga grabbar (dåren verkar vara rätt så blöt bakom öronen..?), aldrig kommer ändra sig, de måste testa. Försäkringspremier, trafikforskning osv, har nog ganska rätt på den punkten. Tendensen verkar vara likadan i hela världen och inte ändrat sig de senaste 100.000 åren. Såg något program på Tv om några djungeldårar som hoppade bungy med stum lina.... Jag körde som en hooligan, helt utan koll en gång i tiden :kocko . Överlevde misstagen och är nu en mer rutinerad hooligan :kocko :yoparty :tomten (ta i trä). Kan nog påstå att 99% av alla som kör bil, moppe, sh eller vad som helst har gjort puckade misstag....Kasta inte sten glashus och lek överfürers.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Minimorran skrev:
Var olyckan av sådan grad att polisen blev inblandad så sker ju anmälan automatiskt..
Dessutom är det ju i så fall troligare att traktorföraren anmält.. :7peta

Hur skulle valmers kunna "veta" att en sådan anmälan snart kanske dimper ner i killens brevlåda, om inte han eller någon han känner gjort en. Han bor i karlstad och vet säkerligen inget mer om olyckan än vi andra. Därav mina konspirationsteorier. Om traktorföraren eller någon annan bilist som såg olyckan anmäler ger jag blanka fan i... Tråkigt om folk här börjar ange varandra, är du med? :7peta

Om valmers kunde svara på min fråga så slipper vi spekulera.

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
Tigerman skrev:
Japp du har helt rätt där...man har skämt ut sig ...Det ordnar sig alltid hoppas jag..Tack för den texten den var bra...

så är vi två som står i skamvrån :hihi jag har lagt min för nån vecka sen igen så nu har jag fartränder :(

hur gick det med dig.. allt bra nu efteråt? det brukar komma efter att par dagar man kan knapt röra sig :)

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Suomalainen skrev:
Hur skulle valmers kunna "veta" att en sådan anmälan snart kanske dimper ner i killens brevlåda, om inte han eller någon han känner gjort en. Han bor i karlstad och vet säkerligen inget mer om olyckan än vi andra. Därav mina konspirationsteorier. Om traktorföraren eller någon annan bilist som såg olyckan anmäler ger jag blanka fan i... Tråkigt om folk här börjar ange varandra, är du med? :7peta

Om valmers kunde svara på min fråga så slipper vi spekulera.
Det har han ju gjort... och det var precis så som jag trodde.. en relativt allvarlig trafikolycka med andra fordon inblandade lockar lätt till sig polis. Vårdslöshet i trafik är det om olyckan sker pga att man inte kör på tillbörligt sätt, vilket traktorföraren lär vittna om: "det bara ven till så kom de där djävla cyklarna som skjutna ur en kanon, var rena turen att jag inte hunnit längre ut på vägen, då hade nog alla tre suttit i traktorn nu!"
Men varken jag eller valmers vet ju om polisen kommit till platsen, det förtäljer ju inte historien...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Minimorran skrev:
Det har han ju gjort... och det var precis så som jag trodde.. en relativt allvarlig trafikolycka med andra fordon inblandade lockar lätt till sig polis. Vårdslöshet i trafik är det om olyckan sker pga att man inte kör på tillbörligt sätt, vilket traktorföraren lär vittna om: "det bara ven till så kom de där djävla cyklarna som skjutna ur en kanon, var rena turen att jag inte hunnit längre ut på vägen, då hade nog alla tre suttit i traktorn nu!"
Men varken jag eller valmers vet ju om polisen kommit till platsen, det förtäljer ju inte historien...
Traktorföraren, eller något annat vittne, kommer att anmäla, var så säkra.

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Slappa skrev:
Tigerman inget personligt men de verkar vara många nuförtiden som köper sprillans hojar och kraschar, tar lite större risker för "dom får ju ändå en ny" på försäkringen, det är ju inte direkt konstigt att det är så dyrt att försäkra sporthojar nuförtiden :huvet

humm, besökte inte du gräset på kinnekulle för ett tagsen :tungan

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Agent Apelsin skrev:
Man ska tänka på att en traktor med hökärra som kör ut från en sidoväg tar MINST 20 sekunder på sig att komma ut och då är det en snabb traktor.
Bonden tittar vänster ser en kurva 150 meter bort och ingen trafik, han fäller ner kepsen och gasar ut.
Problemet är att Nisse kommer på sin nya sporthoj i 200 knutar 1 km därifrån.
Nisse gör alltså 55 m/s och på dom 20 sekunderna det tar för bonden att komma ut på vägen så färdas Nisse 55*20 = 1.1 km..
Alltså hinner han ifatt traktorn och om eller in i traktorn LÄTT innan den hinner ut.

hur lång och tungt drar inte den traktorn då? hö brukar för övrigt vara välidgt lätt, svårt att tänka mej ett hö lass som väger över 5-7ton... och tar det 20 sec för den att sväng ut, så är den otroligt slö! våra är upp i 50 på samma tid... Jobbar på ett lantbruk och mitt jobb är maskinförare... och tror mej, har mött sporthojar som kör för fort på småvägar, och då kan man hålla sej för skratt, det är svårt att väja för en hoj när man har 20ton spanmål med sej, tex, och man vill även inte väja i första taget! för gör man det och kanten brister, då välter troligen vagnen och blir skrot, och mc föraren stannar antagligen inte. En traktor är ingen sportbil med über väghållning.

alla hojåkare, tänker för när ni kör på 70vägar nu, höstbruket kommer igång i dagarna, då kommer det upp jord på vägarna, det körs halm och spanmål och tröskor som är stora tunga långsama och breda är ute på vägarna. visa er även innan ni kör om, det är inte alltid man ser att nån ligger bakom och vips så kör han om, även traktorer kan vingla... vill inte läsa om "mc körde in i traktor, mc föraren död"

Mvh
HumAnyt

Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Skorpan skrev:
Vad menar du?? Tror du att folk kör som fan och klotar bara i göteborg?? Folk kör precis likadant i dom flesta städer så kan du lägga av med göteborg-snacket nu är du snäll. Du drar upp gbg hela tiden och det är obehagligt,lägg ner NU!!!

Äh, det vet väl alla att sillstrypare inte kan köra hoj? :tummenupp

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
2fast4hjo skrev:
Glad att du klarade dig med blotta förskräckelsen. :pannkyss

Eftersom jag inte inte var "där" så säger jag varken "bu eller bä" ..säkert flera Traktorer som har spelat in..

Nej, det verkar bara ha varit en.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Skorpan skrev:
Vad menar du?? Tror du att folk kör som fan och klotar bara i göteborg?? Folk kör precis likadant i dom flesta städer så kan du lägga av med göteborg-snacket nu är du snäll. Du drar upp gbg hela tiden och det är obehagligt,lägg ner NU!!!
Nej, men intelligensnivån verkar vara hög.

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Bo_jahn skrev:
Har alla missat det här roliga? :)

Med 99% säkerhet menade skoteridioten "Stavning" där han skrev "svatning"

Varpå Tigerman replikerar:

Lugna ner dig killen. Ingen kallade dig för en sådan där hemsk svarting. :rolleyes:
Och hur gör man för att göra någon till en svarting? Låser in dem i ett solarium? Gör en inverterad Michael Jackson? Målar dem med svart färg? :hihi

:lol haha, klockren!

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Minimorran skrev:

A fan.. missade hans svar då han citerade dig. Ögnade snabbt och letade citat från mig. My bad.

valmers skrev:
Tack, äntligen någon som fattar. Otroligt hur vissa kunde få mitt inlägg till någon sorts angiveriantydan. Traktorförarens ilska räcker nog bra.

Era förbannade göteborgare. :hihi

Tycker inte alls det är så otroligt. Du som inte vet ett smack mer än nån annan lägger upp en "hint" om att en anmälan snart dimper ner. Hade jag vart traktorföraren (som du verkar vara så säker på kommer anmäla) så hade jag sett hans krasch som tillräckligt straff och varit ganska skärrad själv, det sista jag hade kommit att tänka på är "-fan det där är nog vårdslöset, jag sätter dit han!". Men skit samma, det enda jag var nyfiken på var om du eller nån vän till dig fått för sig nåt dumt... men så var det ju inte! :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Suomalainen skrev:
Tycker inte alls det är så otroligt. Du som inte vet ett smack mer än nån annan lägger upp en "hint" om att en anmälan snart dimper ner. Hade jag vart traktorföraren (som du verkar vara så säker på kommer anmäla) så hade jag sett hans krasch som tillräckligt straff och varit ganska skärrad själv, det sista jag hade kommit att tänka på är "-fan det där är nog vårdslöset, jag sätter dit han!". Men skit samma, det enda jag var nyfiken på var om du eller nån vän till dig fått för sig nåt dumt... men så var det ju inte! :)
Det kan man tycka, men jag vet av egen och andras erfarenhet att det väldigt ofta finns vittnen som vill berätta för polisen vad man sett. Givetvis ökar den risken betydligt om ambulans, och därmed automatiskt polis, kallas till olycksplatsen.
Att sedan utredningen ofta läggs ned om MC-föraren nekar, är en annan sak.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln