Nu har det hänt KRASCHAT!!!!!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Only in Göteborg, som sagt.

Förövrigt kommer du sannolikt delgivas misstanke om vårdslöshet/grov vårdslöshet i trafik.
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
gott att du klarade dig såpass trot FARTEN!!

Skyll fan inte på andra trafikanter när du själv o dina polare kör i över 200km/h på allmän väg....OM man skall göra detta så e det ju för fan 100% koncentration o en jävla framförhållning i sikten som gäller..hoppas du tar lärdom för ja tycker fan inte synd om dig eller dina polare...Visst har ja oxo kört i 260-280 km/h på en viss led här i gbg men det va tamigfan tidigt på morognen o FOLKTOMT....

Hoppas nu försäkringsbolaget inte ser detta som vårdslöshet för då blir det nog inga pengar....sedan lär nog pappa blå dra ditt kort oxo....
DET LÖNAR SIG ATT HAMNA SIST I KOMPISLIGAN O BLI KALLAD KÄRRING när sådana här saker inträffar...

SKÖNT iaf att du lever....men ansvarsfrågan kommer du aldrig undan i detta fallet...
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
valmers skrev:
Only in Göteborg, som sagt.

:fatta! hey det är ni 08or i fjollträsk som kör TT på bulten och fan va nu alla vägar heter... sen har ni ju henka, No1/ghostrider och roller lösa på gatorna däruppe..

:pannkyss
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
valmers skrev:
Only in Göteborg, som sagt.

Förövrigt kommer du sannolikt delgivas misstanke om vårdslöshet/grov vårdslöshet i trafik.

Huh..? nån här som anmält eller? :va

(OM det är så läs texten under, annars inte)
Nog för att han kört som ett rövhål och inte kunnat hantera situationen som uppstog för fem öre, att han för det får ta en massa skit härifrån rör mig inte i ryggen. Men angiveri trodde jag inte vi här på sporthoj höll på med! Ska vi börja anmäla alla som lägger upp filmer där de kör för fort också? Stuntar på almänna vägar? Osv osv. Då kan vi lika gärna döpa om skiten till kromhoj.com för de lär vara dem enda som stannar kvar...
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
sven666 skrev:
:fatta! hey det är ni 08or i fjollträsk som kör TT på bulten och fan va nu alla vägar heter... sen har ni ju henka, No1/ghostrider och roller lösa på gatorna däruppe..

:pannkyss
Karlstad, (där det står att valmers bor), ligger såvitt jag vet inte i Stockhom...
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
micke salmi skrev:
du är 25 år jag är 39 år och kört hoj sedan ja va 16 år dax att börja åka
dubla skift för att komma i kapp

Jadu, det är ju verkligen hur länge man kört som bestämmer hur skicklig förare man är :kocko .
Du borde ställa upp mot Rossi, han har väll bara kört 10~ år? :rofl
Rossi är 24 år, så du har mest troligen kört hoj i fler år! :banana
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Suomalainen skrev:
Huh..? nån här som anmält eller? :va

(OM det är så läs texten under, annars inte)
Nog för att han kört som ett rövhål och inte kunnat hantera situationen som uppstog för fem öre, att han för det får ta en massa skit härifrån rör mig inte i ryggen. Men angiveri trodde jag inte vi här på sporthoj höll på med! Ska vi börja anmäla alla som lägger upp filmer där de kör för fort också? Stuntar på almänna vägar? Osv osv. Då kan vi lika gärna döpa om skiten till kromhoj.com för de lär vara dem enda som stannar kvar...

MM detta låter ju lite hemskt hur vissa skriver om angiveri. Håller med dig fullständigt att man inte ska syssla med sådant på denna sida. Vidare så är det ju väldigt lätt för de som vill detta att göra detta. Vissa skriver ju ut allt om sig själva tex hemort, cykel, namn, osv. (kanske även jag?). Hur svårt är det då igentligen för den som vill jävlas att göra det? Men den som gör något sådant har inte på denna sida att göra anser jag om det inte handla om stulna prylar eller dylikt. SÅ INNAN någon (nämner inga namn) får en så jäkla brilljant idé att polisanmäla någon eller funderar på det bör man ställa sig frågan: Om jag åkte omkull, vill jag ha ännu mer skit då???? Svarar man ja på denna fråga så är man både korkad och inne på fel hemsida. Man bör då vända sig till någon S/M sida/forum där man kan få uttryck för sina "udda" sidor av personligheten.

Med vanlig hälsning DREAS
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
TinaTjejen skrev:
eller det uteblivna?
Ett uteblivet plötsligt stopp resulterar nog i ett annat plötsligt stopp så till vida det uteblivna plötsliga stoppet resulterar i ett långdraget ont glidande stopp, så jag jag vet inte var jag skall ställa mig i denna frågan längre, men jag uppskattar att du analyserade mitt påstående grundligt..
:)
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Suomalainen skrev:
Huh..? nån här som anmält eller? :va

(OM det är så läs texten under, annars inte)
Nog för att han kört som ett rövhål och inte kunnat hantera situationen som uppstog för fem öre, att han för det får ta en massa skit härifrån rör mig inte i ryggen. Men angiveri trodde jag inte vi här på sporthoj höll på med! Ska vi börja anmäla alla som lägger upp filmer där de kör för fort också? Stuntar på almänna vägar? Osv osv. Då kan vi lika gärna döpa om skiten till kromhoj.com för de lär vara dem enda som stannar kvar...
Var olyckan av sådan grad att polisen blev inblandad så sker ju anmälan automatiskt..
Dessutom är det ju i så fall troligare att traktorföraren anmält.. :7peta
 
Last edited:

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
Skönt att höra att det bara var "materiella" skador! Men lider fan med dig, skönt med helförsäkring, inte så vanligt i dagarna!
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Hultan skrev:
Ett uteblivet plötsligt stopp resulterar nog i ett annat plötsligt stopp så till vida det uteblivna plötsliga stoppet resulterar i ett långdraget ont glidande stopp, så jag jag vet inte var jag skall ställa mig i denna frågan längre, men jag uppskattar att du analyserade mitt påstående grundligt..
:)
glider man tillräckligt länge ska du se att det inte blir så mkt kvar av en :gnissla
(det var det jag analyserade fram från ditt förra inlägg:nicka)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
valmers skrev:
Only in Göteborg, som sagt.

Förövrigt kommer du sannolikt delgivas misstanke om vårdslöshet/grov vårdslöshet i trafik.

Haha, ja det är märkligt att dom alltid ska vara härifrån. Undrar vart dom gömmer sig för det är sällan dom syns till IRL.
 

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Norrland
Hoj
Nightrod-08
micke salmi skrev:
hej i gen nu blev min försäkring dyrare


Måste den bli det???

Försäkringsbolagen har väl räknat med att en viss % kraschar och han tillhörde den % som kraschat?
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Jag har förståelse för trådskaparens hastighet, för vägen mellan Fjärås och Åsa är lätt att hålla 200+ på, men man får se till, som tidigare sagts, att ha rejält med framförhållning (speciellt nu under turist- och traktorsäsongen). Det duger inte att ligga och stirra på framförvarande polares bakhjul, nåt som tyvärr är vanligt vid gruppkörning. Att sen blanda in bakbromsen i en panikinbromsning från 200 km/h är att be om låst bakhjul.

Tur att du Tigerman klarade dig ur denna vurpan utan skador :tummenupp , hoppas det positiva ur den här incidenten kan bli att du får dig en tankeställare och agerar på ett för dig säkrare sätt nästa gång!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Minimorran skrev:
Var olyckan av sådan grad att polisen blev inblandad så sker ju anmälan automatiskt..
Dessutom är det ju i så fall troligare att traktorföraren anmält.. :7peta
Tack, äntligen någon som fattar. Otroligt hur vissa kunde få mitt inlägg till någon sorts angiveriantydan. Traktorförarens ilska räcker nog bra.


Strider skrev:
Som man ropar får man får man svar brukar det ju heta...

Men att använda bakbroms o gå omkull och påstå att man kan köra hoj. Vilken skämtare.
Don Quixote skrev:
Haha, ja det är märkligt att dom alltid ska vara härifrån. Undrar vart dom gömmer sig för det är sällan dom syns till IRL.
Era förbannade göteborgare. :hihi
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Goose skrev:
Du har klantat Dig, Du har inte klarat av att hantera Din MC i den hastighet som Du färdades i.

Jag skulle inte klanka ner på andras inlägg i Din situation, vad hade Du väntat Dig när Du la in inlägget i Sporthoj.com,,,sympati för att Du inte kan hantera en hoj, utsätter Dina hojpolare i en farlig situation, ger en traktorförare en upplevelse som han säkert inte vill drömma mardrömmar om(dvs det kunde ha slutat med att Du satt inne i traktorn.

Men det som engagerar mig mest är att Du, efter att Du lagt in inlägget försvarar ditt beteende..sjukt

Hehe vi bandit-åkare verkar tycka ungefär samma.. Skumt
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Traktorer som kör ut.

Man ska tänka på att en traktor med hökärra som kör ut från en sidoväg tar MINST 20 sekunder på sig att komma ut och då är det en snabb traktor.
Bonden tittar vänster ser en kurva 150 meter bort och ingen trafik, han fäller ner kepsen och gasar ut.
Problemet är att Nisse kommer på sin nya sporthoj i 200 knutar 1 km därifrån.
Nisse gör alltså 55 m/s och på dom 20 sekunderna det tar för bonden att komma ut på vägen så färdas Nisse 55*20 = 1.1 km..
Alltså hinner han ifatt traktorn och om eller in i traktorn LÄTT innan den hinner ut.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top