Nurburgring med Motorrad 1-2 september!

Hur länge stannar du i Nurburgring?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Kjellar

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Ort
Motala
Hoj
Aprilia Tuono-06 och en Mille räser
Åker från Motala och tar färjan den 30 aug, hem den 5 sep. Var med förra året och ser verkligen fram mot detta.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Sitter nu på Kielfärjan för att åka ner på bilsemester och vi skall bo på Blau Ecke, givetvis blir det bilkörning på ringen i vanlig ordning. Ser fram emot att vi blir ett antal som kör hoj ner tillsammanns till kursen.

Jag tar för givet att du filmar ett perfekt varv på ringen i HD-format så vi kan sitta på båten o kolla sen, eller hur?! :)
 
Last edited:

Roggocop

Du får vad du ger....
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala/Almunge
Hoj
Suzuki GSXR1000-09, Suzuki GSX1100EF-84, Suzuki GSR750-13
Hej på er, nu är det bara en månad kvar och jag vill åka nu!

Jag och Fredrik åker skåpbil från Malmö på morgonen den 31/8, vi var båda med förra året och stannar tom Jan Leeks lilla utflykt.

Nu letar jag tv-spel eller annat med Nürburgring på.

Vi ses// Roger
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hej på er, nu är det bara en månad kvar och jag vill åka nu!

Jag och Fredrik åker skåpbil från Malmö på morgonen den 31/8, vi var båda med förra året och stannar tom Jan Leeks lilla utflykt.

Nu letar jag tv-spel eller annat med Nürburgring på.

Vi ses// Roger

Berätta om du hittar några bra spel eller filmer! :hoppa
 

M.L

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Eslöv
Hoj
CBR 1000rr-04
Vi är 4 st som kör ner från Malmö 1/9 och hem 5/9 vi ska bo i Senheim på hotell Zur Brücke ca 5 mil från nordslingan. Nu är det så att vi var 6st från början men pga körkorts förlust kan bara 4st åka, så min fråga är om det finns någon som vill köra med oss ner eller om någon saknar boende så har vi ett rum över. PM mig om du är intresserad.
/Micke
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag laddade ner pc-versionen av GTR Evolution, tycker det funkat bra för att lära mig sträckningen i varje fall! Hur mycket det är värt när vi väl kommer dit ner återstår att se. :)

Ska kika på det spelet! Håller på att leta efter den optimala ringenfilmen på Youtube med hög kvalitet och ett helt varv utan andra fordon...
 

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Ett tips är att när man spelar spelen (jag körde mycket forza på xbox när jag själv lärde mig kurvorna) är att stänga av alla karthjälpmedel så man blir tvungen att lära sig hur allting svänger och inte kan tjuvkika på någon karta.
Man ska även ha i åtanke att alla krön är 100ggr värre i verkligheten än i spelen så att man verkligen ser till att lära sig vilka krön man kan hålla stumt över - jag tycker det är på sådana ställen man tappar mest tid som ny på banan..
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ibland besvaras ens böner :) - Tim Röthig med en gyrokamera monterad på en ZX10:a via Motorrads egen länk på första sidan här på SH;

Ringen på under 8 minuter med hoj! Bara att plugga in! :D

Den här filmen i kombination med att nöta ditt spel borde göra susen, och så har man ett bra tempo i kroppen när man kommer på plats! :rolleyes:

Förresten, vad är en normal tid för en banåkare som besöker ringen första gången och har någorlunda fritt spår under ett varv?
 
Last edited:

M.L

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Eslöv
Hoj
CBR 1000rr-04
Har bara kört 2 varv där och är ingen banåkare.... Tyckte jag låg på så gott det gick :) och fick tiden 10min 30sek ca..så en banåkare borde vara lite snabbare än så ;)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Har bara kört 2 varv där och är ingen banåkare.... Tyckte jag låg på så gott det gick :) och fick tiden 10min 30sek ca..så en banåkare borde vara lite snabbare än så ;)

E väldigt nyfiken på upplägget och hur mycket köra det blir. Jag antar att man skall vara rätt ödmjuk inför sitt första besök på ringen och bara hoppas på bra väder, men visst drar fantasierna iväg när man ser filmerna från ringen! :)
 

sanna_h

Medlem
Gick med
7 Jan 2009
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-S1000F
E väldigt nyfiken på upplägget och hur mycket köra det blir. Jag antar att man skall vara rätt ödmjuk inför sitt första besök på ringen och bara hoppas på bra väder, men visst drar fantasierna iväg när man ser filmerna från ringen! :)

Jag är också nyfiken på hur fort det kommer att gå. Ni som var där förra året, hur är tempot jämfört med t.ex. SMC storbanekurs? För mig känns flyt och spårval betydligt viktigare än varvtider, men i den mån tidtagning över huvud taget förekommer har jag 10:08 som riktmärke. Så fort körde Sabine Schmitz runt ringen i en Ford Transit. Diesel. :)
 

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Påskallavik
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Viktigast är att lyssna på instruktörerna och göra exakt så som de säger. Gör man det kommer hela gruppen upp i tempo och det blir bra flyt. Då går det givetvis automatiskt snabbare för varje varv.
Fokusera på mjuk, avslappnad körning, så går det som tåget. :)

Spelrekommendation X-box; Forza Motorsport 3. Eller kolla på filmklipp etc. Det bästa är ändå att "nollställa" sig själv för att ta in allt det som instruktörerna lär ut.

Övrigt:
Att själv gå igenom sin mc är inte heller så dumt. Jag har märkt att min Italienska kvalitéts hoj verkar ha en viss förkärlek till att kasta bort sina skruvar. Hon verkar vara en riktig bitch. (Uppfostring via smisk?) Hrm... Tror att Loctite 243 kommer bli min bästa vän.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Viktigast är att lyssna på instruktörerna och göra exakt så som de säger. Gör man det kommer hela gruppen upp i tempo och det blir bra flyt. Då går det givetvis automatiskt snabbare för varje varv.
Fokusera på mjuk, avslappnad körning, så går det som tåget. :)

Spelrekommendation X-box; Forza Motorsport 3. Eller kolla på filmklipp etc. Det bästa är ändå att "nollställa" sig själv för att ta in allt det som instruktörerna lär ut.

Övrigt:
Att själv gå igenom sin mc är inte heller så dumt. Jag har märkt att min Italienska kvalitéts hoj verkar ha en viss förkärlek till att kasta bort sina skruvar. Hon verkar vara en riktig bitch. (Uppfostring via smisk?) Hrm... Tror att Loctite 243 kommer bli min bästa vän.

Ja ska du hålla fullt uppställ i betongkurvan på ringen så behöver du nog dra åt ett par skruvar om du kör italienskt! :D Har du bestämt dig vilken hoj du tar - R1200R e ju inte helt fel heller?
 

M.L

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Eslöv
Hoj
CBR 1000rr-04
E väldigt nyfiken på upplägget och hur mycket köra det blir. Jag antar att man skall vara rätt ödmjuk inför sitt första besök på ringen och bara hoppas på bra väder, men visst drar fantasierna iväg när man ser filmerna från ringen! :)

Vi åker ner och kör själva alltså inga instruktörer osv, bussar och bilar med husvagn på banan får man beredd på :) så vi kör så många varv vi orkar eller har råd med ;) Såg filmen med Sabine innan jag var där nere första gången och satt och skrattade åt att hon körde om motorcyklar.... nu skrattar jag inte längre :tungan. Där är en djup svacka i banan som jag hört att man ska akta sig för alltså inte hålla fullt när man kommer ner, annars är det svårt att hitta bromspunkter pga alla backar och krön (tycker jag)
 

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Påskallavik
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Ja ska du hålla fullt uppställ i betongkurvan på ringen så behöver du nog dra åt ett par skruvar om du kör italienskt! :D Har du bestämt dig vilken hoj du tar - R1200R e ju inte helt fel heller?

Det blir Multistrada. Jag har inte kvar min R1200R, annars så är det en suverän hoj! världens bästa??:tungan (Undrar hur den vattenkylda kommer att bli i framtiden?)
Det finns en annan boxer i garaget som reservplan, fast det får bli pizza-buds-racer i år.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top