peakupnorth
Sjöfarare
Det vore nice om Telefon listan blev updaterad med Hoj Märke/modell
Sitter nu på Kielfärjan för att åka ner på bilsemester och vi skall bo på Blau Ecke, givetvis blir det bilkörning på ringen i vanlig ordning. Ser fram emot att vi blir ett antal som kör hoj ner tillsammanns till kursen.
Hej på er, nu är det bara en månad kvar och jag vill åka nu!
Jag och Fredrik åker skåpbil från Malmö på morgonen den 31/8, vi var båda med förra året och stannar tom Jan Leeks lilla utflykt.
Nu letar jag tv-spel eller annat med Nürburgring på.
Vi ses// Roger
Berätta om du hittar några bra spel eller filmer!
Jag laddade ner pc-versionen av GTR Evolution, tycker det funkat bra för att lära mig sträckningen i varje fall! Hur mycket det är värt när vi väl kommer dit ner återstår att se.
Har bara kört 2 varv där och är ingen banåkare.... Tyckte jag låg på så gott det gick och fick tiden 10min 30sek ca..så en banåkare borde vara lite snabbare än så
E väldigt nyfiken på upplägget och hur mycket köra det blir. Jag antar att man skall vara rätt ödmjuk inför sitt första besök på ringen och bara hoppas på bra väder, men visst drar fantasierna iväg när man ser filmerna från ringen!
Viktigast är att lyssna på instruktörerna och göra exakt så som de säger. Gör man det kommer hela gruppen upp i tempo och det blir bra flyt. Då går det givetvis automatiskt snabbare för varje varv.
Fokusera på mjuk, avslappnad körning, så går det som tåget.
Spelrekommendation X-box; Forza Motorsport 3. Eller kolla på filmklipp etc. Det bästa är ändå att "nollställa" sig själv för att ta in allt det som instruktörerna lär ut.
Övrigt:
Att själv gå igenom sin mc är inte heller så dumt. Jag har märkt att min Italienska kvalitéts hoj verkar ha en viss förkärlek till att kasta bort sina skruvar. Hon verkar vara en riktig bitch. (Uppfostring via smisk?) Hrm... Tror att Loctite 243 kommer bli min bästa vän.
E väldigt nyfiken på upplägget och hur mycket köra det blir. Jag antar att man skall vara rätt ödmjuk inför sitt första besök på ringen och bara hoppas på bra väder, men visst drar fantasierna iväg när man ser filmerna från ringen!
Ja ska du hålla fullt uppställ i betongkurvan på ringen så behöver du nog dra åt ett par skruvar om du kör italienskt! Har du bestämt dig vilken hoj du tar - R1200R e ju inte helt fel heller?
Undrar lite samma sak, är t.ex. skinnställ ett krav eller blir man utsläppt på banan även i textilställ?Är det någon som vet om det finns några restriktioner i form av ljud, klädsel mm?
Är det någon som vet om det finns några restriktioner i form av ljud, klädsel mm?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|