Ny gaddning

MikkE

Guest
ktmjacke skrev:
2662598 Ännu en som börjar få "giftet" i sig? He he he visst blir man "addicted" MIKKE?Jag e snart klar med högra sleeven,lägger upp bilder då.
Mjo.. men jag har velat ha massa olika sedan tre fyra år tillbaka. Nu har jag fått dem :yoparty

(mobilkamerabild = kass. Kommer väl en bättre senare)

Bifogat

• DSC00075.jpg
    DSC00075.jpg
    124 KB · Visningar: 258

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Då vart min klar. Det blev mr.horsepower med två checkerd flags på magen, riktigt nöjd med olschoolstilen också ;)

Hoppas ni gillar /Martin

Bifogat

• martinHorsepower.jpg
    martinHorsepower.jpg
    104 KB · Visningar: 667

MikkE

Guest
vbg_snake skrev:
2664243 Då vart min klar. Det blev mr.horsepower med två checkerd flags på magen, riktigt nöjd med olschoolstilen också ;)

Hoppas ni gillar /Martin
Va i helv.....

Jag kommer över på stört!!

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Sneak peek

tattoo%20001.jpg

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Nu har jag bokat tid.. 28/1 sätter jag igång med min halv sleeve.. blir oldschool stil med japanskt vatten..

:)

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
jens__E skrev:
2664561 Nu har jag bokat tid.. 28/1 sätter jag igång med min halv sleeve.. blir oldschool stil med japanskt vatten..

:)

Jens, se till att titta upp lite före. Själv har jag turen att känna en tatuerare privat. Han bor i Tyskland och kommer till mitt ställe och bor här i en vecka i taget. Tatuerar mig å mina polare. Det blir mycket lättare om man har en liten öppen hjärna. Kanske ge stora förslag till tatueraren, fria händer blir oftast det bästa.

Titta på BMEZINE.COM under deras user galleries - oriental style.

Själv tycker jag man skall göra stora saker på armarna. som täcker både in och utsida. Kanske en Henya-mask, koi-fisk i vatten. Blommor och utdragna vattenskuggningar. Sådana tatueringar tycker jag är riktiga konstver. (Om nu tatueraren vet vad han sysslar med.)

http://www.bmezine.com/tattoo/bme-tatt.html

/Martin

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
vbg_snake skrev:
2664567
Själv tycker jag man skall göra stora saker på armarna. som täcker både in och utsida. Kanske en Henya-mask, koi-fisk i vatten. Blommor och utdragna vattenskuggningar. Sådana tatueringar tycker jag är riktiga konstver. (Om nu tatueraren vet vad han sysslar med.)
Jag hade den dåliga smaken att göra en pytteliten tribal på armen för ett par år sedan. Som tur var gick det ju att tatuera över den. Ska tillbaka för en andra sittning på tisdag.
Jag gav honom mer eller mindre fria händer, och det blir skitbra. (Liten del av tatueringen ses på bilden en bit ovan)
Som du skriver så är det ju rena konstverk, som är vackra att titta på.
Tatueringar SKA vara stora :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
hur ont gör det att tatuera sig på baksidan av överarmarna? Alltså i "gäddhänget" eller vad man ska kalla det. Har som börjat tycka att det kan vara det snyggaste stället att tatuera sig på, likadant på båda armarna då. Kommer väl dock aldrig ha råd att tatuera mig, csn är inte fett.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
jens__E skrev:
2664572 Han fick fria händer att skissa upp en åt mig.. jag maila bara över några bilder till han och det här är vad han kom fram med.. : http://img313.imageshack.us/my.php?image=jenshalvsleeverw4.jpg

Ganska precis så som jag vill ha den.. ska bara ändras lite färger så blir den som jag vill ha.

Fan vad snyggt. Oriental oldschool är riktigt nice. Freedomfåglarna du har är fina också. Läs på lite om själva tatueringarna. Vad de står för i den asiatiska kulturen. Då blir det ännu bättre, du kanske även vill ha något annat då.

Henyamasker är fint tycker jag.

Nitrogen skrev:
2664612 Jag hade den dåliga smaken att göra en pytteliten tribal på armen för ett par år sedan. Som tur var gick det ju att tatuera över den. Ska tillbaka för en andra sittning på tisdag.
Jag gav honom mer eller mindre fria händer, och det blir skitbra. (Liten del av tatueringen ses på bilden en bit ovan)
Som du skriver så är det ju rena konstverk, som är vackra att titta på.
Tatueringar SKA vara stora :)

Jag vet precis vad du menar. Själv gjorde jag samma misstag. Eller ja, från axeln ner till 5cm från armbågen. Men skulle vilja ha gjort den runt om hela armen med andra motiv. Men den kommer vi göra om.

Den andra "triben" jag har är från början på halsen och når nästan till handleden. På magen gjorde jag Mr.Horsepower, insidan biceps en koifisk som skall sättas ihop med vatten. Allting i svartvitt förutom horsepower. Sedan har jag en darklord på vänster bröst. Blir nog mer =D

Jo tatueringar gör ont, speciellt på ställen med lite hud, såsom baksida arm (triceps) - muskelfästen etc. Magen va inte speciellt skönt. Men bröstet slår allt, speciellt runt bröstvårtan ;)

Happy hunting

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
vbg_snake skrev:
2664651.... bröstet slår allt, speciellt runt bröstvårtan...

Amen! Jag gick och vinglade efter att min Alien var klar som jag har på bröstet. Ont i käkarna ungefär två dygn efteråt... :gnissla :huvet

Då var jag inte extremt nära bröstvårtan heller. Känns "rätt" mycket när man närmar sig armhålan också.

Bifogar bilder på dem jag har.

Last edited:

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
hej!
Jag ska göra en tatuering på insidan av överarmen med nån av följande texter.. antagligen den andra... är det nån som sitter inne på lite schyssta typsnitt, gärna som ger intrycket av typ en font som skulle kunna använts på en pergamentrulle, eller annan gamal skrift.

Me paenitet earum solum rerum, quas infectas reliqui. (Eg. Jag ångrar endast de saker, som jag lämnat ogjorda.)

Faber meae ipsius fortunae sum. (Eg. Jag är min egen lyckas smed.)

/T

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
C.Barrow skrev:
2664772 Amen! Jag gick och vinglade efter att min Alien var klar som jag har på bröstet. Ont i käkarna ungefär två dygn efteråt... :gnissla :huvet

Då var jag inte extremt nära bröstvårtan heller. Känns "rätt" mycket när man närmar sig armhålan också.

Bifogar bilder på dem jag har.
Tre olika överarms motiv? 1 och 4 är ju "likadana" men på olika armar.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
PiEn skrev:
2665133 Hur ont gör det att gadda insidan av handleden? går det jämföra med nått.. höhö :)

Skulle tro att hela underarmen är ungefär samma. För mig va det ett helvete. Speciellt i armvecket. Värsta ever efter bröstet :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Funderar på ett klassiskt ankare på underarmen, men har inte hittat något som ser riktigt bra ut. Har även funderat på en text på "alviska" men har varken kommit på något som passar eller hur det skulle kunna se ut.

/V. Elig

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
PiEn skrev:
2665133 Hur ont gör det att gadda insidan av handleden? går det jämföra med nått.. höhö :)

Just handleden var inte så farligt, säg tre, fyra centimeter från handen men närmre handen gör det ondare och jag kan tänka mig att det är rätt illa i närheten av armvecket också...

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Tankar för min andra tatuering så lutar det mot stjärnor..
någon som har några bra bilder på några stjärnor?

bild på min förstat tatuering kommer senare när jag har bilder:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati