Nyteknik
Bannad
Faktum är att det vore kul att utforska depåerna i sommar och se hur olika förare har löst detta.2008 kommer blir gryymt!!!
Faktum är att det vore kul att utforska depåerna i sommar och se hur olika förare har löst detta.2008 kommer blir gryymt!!!
Om man höll på den 95dB kravet (och göra gällande som i ERF att högt ljud i förbifart = straff) så skulle nog problemet va en god bit på väg att lösas.
........
Bättre vore om SVEMO RR sektion kunde köpa och tillhandahålla bra/godkända ljudmätare till tävlingarna och hjälpa arrangörerna med att kunna utföra ljudmätningar på ett bra sätt.
NEJ... vi hade ju bara ett möte på mässan där svemo deltog och vi diskuterade klassen i sin helhet.
detta var tydligen dagen efter att beslutet om ljudkröken togs.
vaket eftersom vid det här laget har väl alla i serien precis fått hem sina ljuddämpare för säsongen...
känns som mina licenspengar skulle göra mera nytta i nått annat nordiskt land...
Om man höll på den 95dB kravet (och göra gällande som i ERF att högt ljud i förbifart = straff) så skulle nog problemet va en god bit på väg att lösas.
Bättre vore om SVEMO RR sektion kunde köpa och tillhandahålla bra/godkända ljudmätare till tävlingarna och hjälpa arrangörerna med att kunna utföra ljudmätningar på ett bra sätt.
Återigen, bra tänkt, konstigt resultat...
Faktum är att det vore kul att utforska depåerna i sommar och se hur olika förare har löst detta.
Ja, verkligen. Jag gissar att de flesta väljer en helt vertikal lösning där röret pekar vinkelrät mot banan, för att på så sätt (om möjligt) försäkra sig om att de utströmmande avgaserna inte tangerar den gräns som beskrivits.
Mitt förslag är enkelt, inför orginal-system till 09 och gör det nu så vi har tid att köpa. Då blir det slut på fulkrökar och hemmapulade lösningar som åker av.
Vet inte om det är språket jag inte förstår men hur tänker du nu? Om man kapar ett rör som pekar rakt nedåt i 45° vinkel så blir det 45°Avgassen skal altså pege fram...annars är det inte en vinkel på 45°
Vet inte om det är språket jag inte förstår men hur tänker du nu? Om man kapar ett rör som pekar rakt nedåt i 45° vinkel så blir det 45°
Avgassen skal altså pege fram...annars är det inte en vinkel på 45°
Geometrikungen...
Nu rör du till det ännu mer, du kan väl inte mena på fullt allvar att avgaserna ska gå framåt i 45 graders vinkel?Avgassen skal pege 45° fram .... inte bare horisontal
På min tegning kan du se vinklen på 45°... Avgassen skal altså ha' udmunding på den grönne streg
Och nej.. du kan inte kapar av 45° vinkel... Då vil du fortfarende ha' horisontal utblåsning
Nu rör du till det ännu mer, du kan väl inte mena på fullt allvar att avgaserna ska gå framåt i 45 graders vinkel?
Nu är det så här att om vi inte får ner bullret så stängs mer banor än vad vi vill. En bana fick lägga ner redan förra året och görs inget så kan vi se minst 2 banor till stryka på foten i år. Sviestad är en av dem och med de problem Luff har så kan även Åsen ryka. Hur jävla roligt blir det då?
Jag var med och gjorde lite spontana tester för 2 år sedan. Vi mätte med och utan pip på min Ducce 996 och vi kunde mäta upp flera decibels skillnad och som mest hela 5db vid publikplats. Skulle gissa att det gör ändå mer vi anläggningens gräns och de närboende.
Tyvärr har vi satt oss i den här sitsen själva. Hade vi inte varit så förbannat kåta på att köpa öppna system och motarbeta de förslag som kommit om standardsystem i samtliga klasser så hade vi inte behövt detta.
Nu blir det ganska så enkelt ändå. Spara många sköna tysenlappar och åk med orginaljuddämparen eller köp ett dyrt racesystem och mobntera på en ful krök längst bak.
Jag tror Svemos beslut i den här frågan, hur tråkigt det än må vara, är mer genomtänkt än den här protestlistan.
//Micke
Jag tror du tolkar vad de skriver fel.Det är det som Svemo skriver... det er ikke noget jeg hittar på.
Jag tror du tolkar vad de skriver fel.
Så här borde de mena, eller?
Jag tror du tolkar vad de skriver fel.
De gjorde jag med. Fixa en lätt bild.
Blått: Horisontell linje.
Grönt(hoj #1): Område avgaser får komma ut i.
Grönt(hoj #2): Exempel på lösning.
Rött: Avgaserna
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |