Det mättes 10m från bankanten, enligt regelboken.
det mättes i början på rakan, sviestaböjen och nåt mer ställe (eftersom jag själv körde och hade fullt upp med andra uppdrag höll jag ingen koll på exakt var/hur det mättes, men att det gjordes)
Resultatet var väl ungefär såhär, det var i princip bara 125Junior som skulle fått köra enligt 95dB i förbifart när det mättes ut på rakan, precis efter torparn där det ges på full gas.
På LMS träningarna kommer det ljudmätas i några omgångar från 1:a träningen och de som har för högt ska få reda på det.
Då är det jag som kommer mäta och platserna kommer att va efter torparn och ut på start/mål 10meter från bankanten och 95dB är gränsen.
Ingen statisk mätning kommer erbjudas för det tar alldeles för lång tid och jag vill träna lite själv också (inte under själva träningen iallafall, förslagsvis kan man göra upp tid innan träningen)
Det är mitt högst personliga bidrag till att
VI ska kunna köra, andra får gärna hjälpa till också, det är inte svårt att hjälpa varandra och instruktionerna är väldigt lätta.
Ta med en kompis, låt denne ljudmäta under nåt/några pass och antekna vilka som bullrar mycket.
Att hjälpa varandra borde väl inte va så svårt?