Kommer du verka för det även på träningarna?
absolut! så länge man håller sig inom ljudgränserna som faktiskt finns är det inget problem.
Det är viktigare att hålla på de gränser som finns än att montera snoppar på avgasrören. 95dB i förbifart är en bra gräns, om man följer den.
Jag skrev förut tror jag att ljudmätning kommer ske på LMS från 1:a april, för att dom är där och tränar ska få reda på om de låter för mycket och ha möjlighet att åtgärda det (man blir inte hemskickad för oljud på träningarna, inom rimliga gränser, 130dB är väl orimligt att tänka sig få köra med liksom)
//håkan
Det jobbigaste blir ju helt klart om vissa banor kommer ha detta och vissa inte kommer ha...
Tycker det är upp till Svemo att säga ja för krök eller nej. Inte att de ska va upp till banorna.. Blir ett jävla av och på....
precis som det var med tankfoam, Kennet L tyckte inte det behövdes på standard hojar med plåttank, vilket gjorde att på SM tävlingar behövdes det inte, men Kari som besiktade på SO tävlingar tyckte det behövdes.
Jag tycker klubbarna gör
RÄTT med att ta bort regeln i sina TR till tävlingarna och visa vilken ståndpunkt de har.
SVEMO RR sektion "arbetar för" medlemmarna/klubbarna och eftersom ingen klubb verkar ha blivit tillfrågad vad de egentligen tycker så är det väl det enda sättet att visa sitt missnöje med SVEMO RR sektions arbete
//håkan