magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hur är det i EM? ska man ha tankfoam där?
2007 var svaret JA!
Hur är det i EM? ska man ha tankfoam där?
Jag skrev förut tror jag att ljudmätning kommer ske på LMS från 1:a april, för att dom är där och tränar ska få reda på om de låter för mycket och ha möjlighet att åtgärda det (man blir inte hemskickad för oljud på träningarna, inom rimliga gränser, 130dB är väl orimligt att tänka sig få köra med liksom)
Jag som är lite ute när det gäller svensk road racing.
SKALL ALLA SOM KÖR 125 OCH 250 RACERS OCKSÅ HA FINA KRÖKAR??
Tjena Olav, så här har jag gjort, inte snyggt men får hoppas att det hjälper.![]()
Det ska bli kul att se om det kommer dyka upp såna där 45-graderssnoppar på posörhojarna på sveavägen i sommar. På donken brukar det ju alltid vara en viss me too-effekt från banhojarna: Svettband på bromsvätskebehållaren (utan att veta varför), knäpuckar, ryggpuckel osv.![]()
Suveränt![]()
Instämmer![]()
Dock verkar 95db för lite!
102db verkar vettigare, sen om svemo/klubbarna går ut med att det ska vara 95 db till träningstillfällena nästa säsong, tycker jag att det kan vara OK!
Bullerhelger typ SM 102db.
95 dB vid förbipassering är ingenting!! KANSKE att ett originalsystem klarar det... men jag är tveksam. Tror att mitt originalsystem ger 92 dB vid 7000 varv mätt en meter vid sidan snett bakom. Men alla system låter ju sååå mycket mer vid helöppna spjäll!
På Falken i våras hade mitt Remus racesystem 111 dB vid förbipassering. Med en dB-killer och en krök och en massa ståltråd runt änden kom jag ned i 105 och fick köra på nåder. Att komma ner till 102 vid förbipassering kommer att bli SVÅRT!
Mitt tips! Det blir MÅNGA svartflaggor på Torpet i slutet av april! Mycket sura människor blir det!! Mycket bättre att mäta INNAN besiktning så att man hinner fixa ev. felaktigheter INNAN tidskvalet.
Ja tror som sagt 98db är nog mer rimligt! Det brukar väl låta över 95db i insuget på Suzuki?
95 dB vid förbipassering är ingenting!!
......................
Mitt tips! Det blir MÅNGA svartflaggor på Torpet i slutet av april! Mycket sura människor blir det!! Mycket bättre att mäta INNAN besiktning så att man hinner fixa ev. felaktigheter INNAN tidskvalet.
Det är klart du ska bänka den om du hade tänkt det. Sedan tillverkar du en adapter till helsystemet och monterar originalljuddämparen.En fråga.. Var kan man mäta db på en "rätt" sätt så att man kan va säker på att det går igenom besiktningen? Har ju "ny" båge iår, så jag vet inte alls hur mkt det låter(har inte startat än) . Det sitter ett Yoshi trioval helsystem på. Tänkte jag skulle bänka den, men det kanske e lika bra å klämma på originalsystemet inför säsongen.
TRÅKIT!!!!!!!
Det är klart du ska bänka den om du hade tänkt det. Sedan tillverkar du en adapter till helsystemet och monterar originalljuddämparen.
Fråga Nr:18, han vet. Jag har för mig att hans hoj tappade 2-3 hk på topp men fick bättre mellanregister med originalburk.Ja, Jag tänkte bänka den i vilket fall men vad händer med inställningarna, "bestyckningen", om man bänkar m helsystemet o sen klämmer på originalburken när bes.gubbarna på Anderstorp börjar gapa om korsfästning(obs påskskämt, det är ju långfredag)? Känns som det kommer bli fel.
Va fan det ät bara bita i det sura...Det är ju inget unikt att det har varit bullergräns i motorsport.Och att det stör. Ni som åker el har åkt Motocross vet vilken hets det är på buller..Åk förbi en sopptipp el vid en flygplats..där ligger oftast en Crossbana slår aldrig fel.Vi får snart börja spela schack.![]()
Tjena Olav, så här har jag gjort, inte snyggt men får hoppas att det hjälper.![]()
Tror den där vassa och spetsiga kanten på svemo-kröken kan blir svår att få igenom besiktningen.... Rena mordvapnet...
Min krök är visseligen lite spetsig, men det är ju en kylar slang, så den är mjuk å fin![]()
Inköpt på Biltema, övre kylarslang till Volvo, kostar 99.90kr.![]()
Tänkte först strunta i kapa av den, men det såg verkligen hemskt ut![]()
/Brazze
Min krök är visseligen lite spetsig, men det är ju en kylar slang, så den är mjuk å fin![]()
Inköpt på Biltema, övre kylarslang till Volvo, kostar 99.90kr.![]()
Tänkte först strunta i kapa av den, men det såg verkligen hemskt ut![]()
/Brazze
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |