2662838 Och vad då? Skall inte åldringar få kosta??Hoppas någon påminner dig isåfall om du är gammal och senil och inte kan ta dig upp ur sängen, att ingen vill byta din blöja för det kostar pengar...De kollektiva passagerarna har försäkring var så säker, tror knappast SL el SJ får bedriva verksamhet annars.
Socialbidrag får du att låta som någonting fult med?? Skall ex en arbetslös ensamstående mamma som blivit av med jobbet sitt, inte kunna få socialbidrag?? Tyvärr dåliga jämförelser du gör!!
Och vad kostar inte skador relaterade till Spriten?? Både fysiska och psykiska skador. Det får också alla i samhället betala, alla som handlar sprit på bolaget skulle få teckna en extraförsäkring för de är verkligen högriskgrupper i samhället.....
Och vilka får betala på skattsedeln alla olyckor som belastar sjukvården mycket hårt inom alla fritidssysselsättnignar/hobbys som fotboll, hockey, bandy, golf, löpning, svar vi alla andra, jag har väl inte som mc-förare om min premie höjs för att jag är en riskgrupp, lust att betala på min skattsedel att en hockyspelare bryter en arm el ett ben
Eller om en Alkoholpåverkad person skadar någon annan person, el föremål skall jag betala det med min skattsedel.
Jag är ganska övertygad om att vi alla som kör mc idag redan har ett försäkringssystem som bär sig och att det blir stora stora överskott!!!Överskottet av de som betalar in försäkringspremier år efter år efter år som ALDRIG varit med om en trafikolycka får väl täcka upp trafikskadade, istället för att gå till chefernas miljonlöner dyra bonusar inom försäkringsbolagen..
Men så länge vi tackar och tar emot så..tänk om alla som åkte mc ställde av sin hoj samma dag de vill höja försäkringspremierna så, skulle nog reglerna ändras rätt så fort...
Detta var inte en tråd om man tillhör Svensk demokrati eller om man är Rasist, att göra
Ger man dumma svar som inte tillför något, så får man räkna att man får tillbaka.