Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Bil och mc-förare är lika goda kålsupare.
Så här på vårkanten möter man många rally ess och blivande F1 förare ute på småvägarna som gärna genar över på motsatt sida för att få ett optimalt spårval. På mc-sidan har vi Rossi wannabe som lägger ner motorcykeln i vänsterkurvan där han låter huvudet ligga över vägens mitt. Båda fallen kan sluta väldigt illa vid möten.
Så här på vårkanten möter man många rally ess och blivande F1 förare ute på småvägarna som gärna genar över på motsatt sida för att få ett optimalt spårval. På mc-sidan har vi Rossi wannabe som lägger ner motorcykeln i vänsterkurvan där han låter huvudet ligga över vägens mitt. Båda fallen kan sluta väldigt illa vid möten.
en sak som slog mig bara.
Har själv vid ett antal tillfällen mött bilar som leker rally, och genar och skär i korvor,och då snackar vi inte lite, utan mött bilar som kör rakt mot mig i MITT körfält helt och hållet.
nu har jag klarat mig bra pga att jag inte haft så hög fart, och de 2 sånna incidenter jag minns mötte jag bilen när han kommer ut ur kurvan, i mitt körfält, och jag redan låg med fingrarna på bromsen inför kurvan.
Lite annan timeing, lite mindre tur, hade man själf frontalkrockat och flygit in i en tall.
Om man då sen omkommer, vad tror du bilföraren säger? att han genade i innerspår genom kurvan eller säger han att jag gled ut i hans körfält?
skulle inte lita på statestik där MC föraren omkommer och man bara får en sida av myntet