Ny vilsen tjej

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
I linje med att jag är en spamande och hormonstin ful-farbron :fatta! så glömde jag ju att säga:

Välkommen hit,hoppas du kommer trivas. :banana

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Kia skrev:
Nitisk Lapplisa

Nu kan du få chansen att hjälpa mig.

JAg fick en P-bot inatt, med feladress på.
Utfärdad av Carpark.
Hur ska jag bäst göra för att få den makkulerad?

Snälla hjälp mig :Bugar :Bugar :Bugar

//david

Kia

Guest
Lartes skrev:
Nu kan du få chansen att hjälpa mig.

JAg fick en P-bot inatt, med feladress på.
Utfärdad av Carpark.
Hur ska jag bäst göra för att få den makkulerad?

Snälla hjälp mig :Bugar :Bugar :Bugar

//david

Med fel adress så menar du att du inte stod parkerad på den gata som står på p-boten antar jag? Måste bara fråga en sak, hade du parkerat nånstans där man inte ska parkera?
Det är jättesvårt att få rätt mot en p-vakt som privat person. Det enda (tyvärr) som du kan göra är att skriva ett brev till carpark och berätta vad som är fel och att du tänker överklaga och inte betala p-boten. OBS Ta kopia på brevet du skickar till carpark. Sen får du helt enkelt överklaga p-boten till tingsrätten. Men detta brukar i slutändan bli mycket dyrare och jobbigare än att betala p-boten, bara så att du är medveten om det. Det är svårt (det är inte omöjligt men jättesvårt) att få rätt mot ett p-vakts bolag. Vi är ju uppe i rätten var och varannan vecka mot folk som inte vill betala och det är sällan som vi inte får rätt. Sorry men så är det. Hoppas det löser sig. :)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Ge tipps på hur man kan slippa böter lättast så kan jag hälsa dig välkommen.
Alltså, parkera på olagliga ställen och ända slippa böter. Vad man skall säga för att överklaga mm..........

Kia

Guest
bebbe skrev:
Ge tipps på hur man kan slippa böter lättast så kan jag hälsa dig välkommen.
Alltså, parkera på olagliga ställen och ända slippa böter. Vad man skall säga för att överklaga mm..........

För att lättast slippa böter så parkerar man naturligtvis bara där man får parkera. Såklart och sålätt egentligen. :tummenupp
Men jag förstår vad du menar vill man "fulparkera" så ska man läsa trafiklagen och lära sig allt om skyltning. Är det felskyltat så gäller inte skylten tex om den hänger för lågt eller på fel sida eller nåt sånt.
Sen kan du ju börja dejta p-vakten i ditt område så kan hon lätt ta bort dina p-böter på jobbet. :D Lycka till!

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Kia skrev:
Med fel adress så menar du att du inte stod parkerad på den gata som står på p-boten antar jag? Måste bara fråga en sak, hade du parkerat nånstans där man inte ska parkera?
Det är jättesvårt att få rätt mot en p-vakt som privat person. Det enda (tyvärr) som du kan göra är att skriva ett brev till carpark och berätta vad som är fel och att du tänker överklaga och inte betala p-boten. OBS Ta kopia på brevet du skickar till carpark. Sen får du helt enkelt överklaga p-boten till tingsrätten. Men detta brukar i slutändan bli mycket dyrare och jobbigare än att betala p-boten, bara så att du är medveten om det. Det är svårt (det är inte omöjligt men jättesvårt) att få rätt mot ett p-vakts bolag. Vi är ju uppe i rätten var och varannan vecka mot folk som inte vill betala och det är sällan som vi inte får rätt. Sorry men så är det. Hoppas det löser sig. :)

Nä där jag parkerade fick jag parkera.
Men jag har ju vittne på att jag inte parkerade där ju.

Fattar inte hur det ska kunna vara svårt?
Ska P-vakter bara kunna gå omkring å sätta böter på vilken bil som helst?:
-"Ååå där en en lyxig bil som jag aldrig kommer ha råd med, den bötfäller vi, 900spänn sådär ja nu e han inte lika mallig längre."

Det måste gå att få rätt, jag har ju fan inte ens varit på den vägen :mad:

Lillen

Jocke
Gick med
30 May 2003
Hoj
CB1000RA -2011
Lartes skrev:

-"Ååå där en en lyxig bil som jag aldrig kommer ha råd med, den bötfäller vi, 900spänn sådär ja nu e han inte lika mallig längre."

Ring å berätta att du aldrig stått på utskriven adress så har dom inget att säga till om... jag har fått 5 böter och lyckats makulera 3st av dess med hjälp av ett telefon samtal. Alltså inga problem om man ligger på lite och kommer till rätt person.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Lillen skrev:
Ring å berätta att du aldrig stått på utskriven adress så har dom inget att säga till om... jag har fått 5 böter och lyckats makulera 3st av dess med hjälp av ett telefon samtal. Alltså inga problem om man ligger på lite och kommer till rätt person.

Värsta är ju att jag satt i telefonkö i 20min igår, på den tiden ändades min köplats från nr 18 till nr 15... :död

Tycker saker och ting sköts fördjävla dåligt av p-bolagen :fakta

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Hmm, Carpark som är det SÄMSTA j*vla p-bolag i världen...

Ställde bilen med lysena tända på en parkering vid min syster för att hjälpa henne bära in sin nya TV, ingen parkeringplats där jag stod och jag stog INTE i vägen för någon, dock parkeringsförbud (INTE stoppförbud) jag kollade på klockan när jag steg ur bilen, gick in med TV:n och gick ut för att flytta bilen. P-böter. Jag hade varit borta 6 minuter.

Ringer till carpark och får svaret: -"jamen du får bara stå 5 minuter vid urlastning, det är bara att betala."

När jag frågade hur i h-vete hon lyckats skriva p-böter efter 5 minuter och att det är omöjligt att hon kunnat skriva böterna, på en minut utan att jag sett henne på väg till bilen svarar hon att hon kanske förberett böterna?

HUR I HELVETE KAN MAN FÖRBEREDA BÖTER!?!?!?!?!?!

Nåja, betalt har jag gjort i alla fall.

Kia skrev:

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
En fråga bara. Hur nitiskt brukar det vara på att parkera hojen om man ställer den precis brevid ett cykelställ? Alltså inte så den blockar platser för cyklarna utan precis brevid stället?

Pumatjejen

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Kia skrev:
Jag är ny här på sporthoj och känner mig lite vilsen. :confused: Hur funkar det här? Nån snäll människa som kan hjälpa mig igång kanske? :)
Kul då är vi två ny tjejer här då, vi får väl hålla ihop bland galningarna :D

Kia

Guest
Lartes skrev:

Ring till p-bolaget och förklara hur det ligger till. Har du tur får du tag på nån snäll och trevlig människa som bara av ren godhet tar bort boten. Men överklagar man så att det går vidare till tingsrätten så är det svårt att få rätt eftersom en p-vakt är en tjänsteman. Det finns nämligen ett prejudikat i HD där p-vakten fick rätt och då hänvisar man ju alla fall till det prejudikatet. Visst finns det såna som du beskriver som lappar bilar på ren jävulskap men va kan jag säga det finns rötägg inom varje branch och det är ju såna som ger oss andra dåligt rykte. Jag kan ju bara svara för våran firma och där vet jag att ingen av oss lappar nån bil som inte gjort nåt fel. Men som sagt ring till p-bolaget och förklara var bara trevlig så löser det sig nog ska du se.

Kia

Guest
Funatic skrev:
Hmm, Carpark som är det SÄMSTA j*vla p-bolag i världen...

Ställde bilen med lysena tända på en parkering vid min syster för att hjälpa henne bära in sin nya TV, ingen parkeringplats där jag stod och jag stog INTE i vägen för någon, dock parkeringsförbud (INTE stoppförbud) jag kollade på klockan när jag steg ur bilen, gick in med TV:n och gick ut för att flytta bilen. P-böter. Jag hade varit borta 6 minuter.

Ringer till carpark och får svaret: -"jamen du får bara stå 5 minuter vid urlastning, det är bara att betala."

När jag frågade hur i h-vete hon lyckats skriva p-böter efter 5 minuter och att det är omöjligt att hon kunnat skriva böterna, på en minut utan att jag sett henne på väg till bilen svarar hon att hon kanske förberett böterna?

HUR I HELVETE KAN MAN FÖRBEREDA BÖTER!?!?!?!?!?!

Nåja, betalt har jag gjort i alla fall.

Det svider i kroppen att behöva försvara carpark för de är verkligen det sämsta bolaget i branchen. När hon sa att hon hade förberett böterna så menade nog hon att hon hade skrivit i allting utom reg.nr och bil på lappen. Ibland så ringer ju "tjallare" till p-bolagen och klagar på att "nu står de här utanför min port igen nu måste ni komma och lappa". Då skriver man alltid i förväg i allting man kan iförväg. Typ man vet ju adressen och bötesbeloppet och företeelsen sen när man är på plats så skriver man bara i regnr och bil och dunkar på lappen. Detta förberedande tycker jag man bara gör om man vet att det är nån grov överträdelse men vissa bolag tillämpar det här jämt. För våran säkerhets skull så vill ju vi komma ifrån platsen så fort som möjligt och ha så lite konfrontation med "kunderna" som möjligt eftersom det varit så mycket våld mot oss. Men visst kan man tycka att de är lite väl heta på med lappen ibland. Men det är olika på olika bolag.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:fatta! :fatta! :fatta! :fatta! :7peta hörrruuu väktare finns de nog lilla jag är en men jag har kanske inte skyltat med mitt yrke så mycke hihihi
// Kakan

TERMINATOR skrev:
Nice med ett väktarpök :D :D villcåmmen, känner mig inte ensam längre
//TERM

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:) välkommen in i gänget med hmm en å annan galning och en hel hög goa dårar :lol

Kia skrev:
Skönt att se flera tjejer här. Känns inte lika ensamt då. :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping