Ny vilsen tjej

Kia

Guest
Firefly skrev:
En fråga bara. Hur nitiskt brukar det vara på att parkera hojen om man ställer den precis brevid ett cykelställ? Alltså inte så den blockar platser för cyklarna utan precis brevid stället?
Det beror helt på markägaren. Oftast så säger markägaren till oss när han anlitar oss att han vill absolut inte ha motorcyklar vid cykel ställen och då rättar vi oss efter honom. Det är ju markägaren som bestämmer vad vi ska kolla och hur nitiska vi ska vara. Men om jag ska svara hur jag gör personligen i ärlighetens namn så är det nån dryg jävel som har hojjen så då lappar jag ju, men är det nån trevlig och snygg kille så kan man ju blunda bara för den gången då. ;)

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Kia skrev:
Det beror helt på markägaren. Oftast så säger markägaren till oss när han anlitar oss att han vill absolut inte ha motorcyklar vid cykel ställen och då rättar vi oss efter honom. Det är ju markägaren som bestämmer vad vi ska kolla och hur nitiska vi ska vara. Men om jag ska svara hur jag gör personligen i ärlighetens namn så är det nån dryg jävel som har hojjen så då lappar jag ju, men är det nån trevlig och snygg kille så kan man ju blunda bara för den gången då. ;)
Ha ha, vilken tur att jag är så snygg då.... (önsketänker)

Men vem är markägare om jag parkerar vid sidan av avenyn i Göteborg?

Kia

Guest
Firefly skrev:
Ha ha, vilken tur att jag är så snygg då.... (önsketänker)

Men vem är markägare om jag parkerar vid sidan av avenyn i Göteborg?
Antagligen kommunen. Då är det kommunala lapplisor som bevakar och de kan vara lite tjuriga att ha å göra med. :)

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Kia skrev:
För våran säkerhets skull så vill ju vi komma ifrån platsen så fort som möjligt och ha så lite konfrontation med "kunderna" som möjligt eftersom det varit så mycket våld mot oss. Men visst kan man tycka att de är lite väl heta på med lappen ibland. Men det är olika på olika bolag.

Du måste ha ett helt lager med roliga undaflykter och ursäkter som folk har sagt till dig. Berätta de bästa! Är det vanligt att folk verkligen tar till våld ?? Trodde att folk kunde vara jobbiga och störiga men inte vårld. Jaja välkommen till träsket :hej

/jonas

Edit: Kom till rörken på måndag och presentera dig vettja!

Kia

Guest
RR_Jonas skrev:
Du måste ha ett helt lager med roliga undaflykter och ursäkter som folk har sagt till dig. Berätta de bästa! Är det vanligt att folk verkligen tar till våld ?? Trodde att folk kunde vara jobbiga och störiga men inte vårld. Jaja välkommen till träsket :hej

/jonas

Edit: Kom till rörken på måndag och presentera dig vettja!
:lol Joo visst har man hört en del ursäkter och tokiga kommentarer. Men den allra vanligaste förklaringen folk har är att "skylten satt inte där när jag parkerade." Nej nej visst inte, såklart att jag har en 1.90cm lång skylt i bakluckan på våran ford fiesta firmabil som jag bara slänger upp när jag känner för det. Många många många är väldigt otrevliga och gapar och skriker på oss :4skrika Det blir tyvärr vanligare och vanligare att vi blir utsatta för våld. En del erbjuder saker för att undkomma typ en öl, en träff, en kram osv Men såna saker får man bara ta emot om killen i fråga är riktigt snygg. :lol
Visst kan jag göra det, hur hittar jag till rörken då????? :)

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Välkommen :tummenupp

Måste bara vara så jobbig och fråga dig.
Jag fick en p-bot på betal park.
Jag ringde upp och sa att jag hade biljett, spelar ingen roll sa de.

Blev förbannad och sa att varför skall jag betala en faktura som inte gäller mig. det är ju inte så att jag kan skaffa fram en biljet tillbaka i tiden.
Kvittar sa de, kunde inte p gubben se lappen så är det kört.

vet ej hur han/ hon kunde missa den :va
Men till fallet var att jag kunde inte faxa in biljett eller bevisa min oskuld på något sätt :huvet

Jag vet ej hur det funkar men... kan man ej bevisa sin oskuld i detta fallet :va

jaja sorry om jag skrivit en massa dravel :död

Än en gång välkommen :tummenupp

Kia

Guest
Willmar skrev:
Välkommen :tummenupp

Måste bara vara så jobbig och fråga dig.
Jag fick en p-bot på betal park.
Jag ringde upp och sa att jag hade biljett, spelar ingen roll sa de.

Blev förbannad och sa att varför skall jag betala en faktura som inte gäller mig. det är ju inte så att jag kan skaffa fram en biljet tillbaka i tiden.
Kvittar sa de, kunde inte p gubben se lappen så är det kört.

vet ej hur han/ hon kunde missa den :va
Men till fallet var att jag kunde inte faxa in biljett eller bevisa min oskuld på något sätt :huvet

Jag vet ej hur det funkar men... kan man ej bevisa sin oskuld i detta fallet :va

jaja sorry om jag skrivit en massa dravel :död

Än en gång välkommen :tummenupp

Det är ju så att som fordonsägare är du skyldig att placera biljetten väl synligt. Men det kan ju vara så att lapplisan helt enkelt missat din biljett. Eller bara varit tjurskallig och nitisk. :gnissla
Det enda man kan göra är att som du gjorde först ringa p-bolaget och försöka få nån snäll människa att förbarma sig över en och ta tebax boten :huvet
Annars får man helt enkelt överklaga till tingsrätten men det är svårt att få rätt mot en p-vakt i rätten. Det kan ju kosta mera än det smakar menar jag. Ha det gott. :mattias

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Kia skrev:
Ring till p-bolaget och förklara hur det ligger till.

Ska jag ringa till dom trots att det står att jag måste överklaga skriftligen?

Lessen om jag terroriserar dig med massa frågor :Bugar

Kia

Guest
Lartes skrev:
Ska jag ringa till dom trots att det står att jag måste överklaga skriftligen?

Lessen om jag terroriserar dig med massa frågor :Bugar
Det är ju alltid bra att kunna skriva i överklagan att man har kontaktat bolaget och pratat med MrX och han sa så och så skulle jag göra. Om det skulle gå vidare till rätten så ser ju då tingsrätten att du har visat din goda vilja ialla fall och då blir de lite mera positivt inställda till dig. Bara ett litet tips.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Kia skrev:
Det är ju alltid bra att kunna skriva i överklagan att man har kontaktat bolaget och pratat med MrX och han sa så och så skulle jag göra. Om det skulle gå vidare till rätten så ser ju då tingsrätten att du har visat din goda vilja ialla fall och då blir de lite mera positivt inställda till dig. Bara ett litet tips.

Tack för hjälpen :Bugar

Känns bara som om jag inte kan bli "fälld" jag har ju inte parkerat på den adressen. Det har jag ju vittne på.

Om dom kan bötfäll så så är det svenska rättsamhället riktigt skrattretande :7peta

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Kia skrev:
Det är ju så att som fordonsägare är du skyldig att placera biljetten väl synligt. Men det kan ju vara så att lapplisan helt enkelt missat din biljett. Eller bara varit tjurskallig och nitisk. :gnissla
Det enda man kan göra är att som du gjorde först ringa p-bolaget och försöka få nån snäll människa att förbarma sig över en och ta tebax boten :huvet
Annars får man helt enkelt överklaga till tingsrätten men det är svårt att få rätt mot en p-vakt i rätten. Det kan ju kosta mera än det smakar menar jag. Ha det gott. :mattias

Synd att det skall vara så :kocko Rättssamhället idag är ett skämt
Men men jag hade bilen till salu, samt att jag sålde den. Orkade ej bry mig då, betalade.

Kia

Guest
Lartes skrev:
Tack för hjälpen :Bugar

Känns bara som om jag inte kan bli "fälld" jag har ju inte parkerat på den adressen. Det har jag ju vittne på.

Om dom kan bötfäll så så är det svenska rättsamhället riktigt skrattretande :7peta
Visst kan du bli fälld tyvärr. :(
Det är ju så här att varje dag så ringer det in hundratals med människor som säger samma sak som du. "Jag har inte parkerat där just då" Eller nån annan förklaring/ursäkt. Helt okej. Problemet som uppstår är att 75-80 % av dessa människor blåljuger för att slippa betala helt enkelt. Hur ska p-bolagen kunna veta vem som talar sanning och vem som ljuger? :confused: Svar: Det kan de aldrig. Lösningen som de tar till då är att dra alla över samma kam tyvärr. Behandla alla lika. I detta fall blir det då så att man får anta att alla människor ljuger. Det är jätte sorgligt och tråkigt att det är så här men eftersom så många varit oärliga så många gånger så har p-bolagen lessnat helt enkelt och gör så här. Men hoppas du får tag på nån vettig människa som kan hjälpa dig. Annars får du hoppas på att tingsrätten vill hjälpa dig. Men det kan ju som sagt kosta mer än det smakar. :)

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Kia skrev:
Visst kan du bli fälld tyvärr. :(
Det är ju så här att varje dag så ringer det in hundratals med människor som säger samma sak som du. "Jag har inte parkerat där just då" Eller nån annan förklaring/ursäkt. Helt okej. Problemet som uppstår är att 75-80 % av dessa människor blåljuger för att slippa betala helt enkelt. Hur ska p-bolagen kunna veta vem som talar sanning och vem som ljuger? :confused: Svar: Det kan de aldrig. Lösningen som de tar till då är att dra alla över samma kam tyvärr. Behandla alla lika.

Men det måste ju vara olagligt att veta att dom kan ha fel och skiter i det?
Jag ska faan också starta ett företag som bara skickar ut parkeringsböter till folk, hipp som happ.
Speciellt till folk som leder och driver P-bolag, utom mig själv såklart :rolleyes:
Faan kanske man blir rik snart :tummenupp

Absolut inget mot dig, hoppas jag du förtås, men hur i helvette kan man få tillstånd att driva en olaglig verksamhet?
För jag antar att det är olagligt att straffa oskyldiga människor?

Kia

Guest
Lartes skrev:
Men det måste ju vara olagligt att veta att dom kan ha fel och skiter i det?
Jag ska faan också starta ett företag som bara skickar ut parkeringsböter till folk, hipp som happ.
Speciellt till folk som leder och driver P-bolag, utom mig själv såklart :rolleyes:
Faan kanske man blir rik snart :tummenupp

Absolut inget mot dig, hoppas jag du förtås, men hur i helvette kan man få tillstånd att driva en olaglig verksamhet?
För jag antar att det är olagligt att straffa oskyldiga människor?
Om vi vänder lite på det då. Vi säger att du faktiskt ÄR ägare till ett parkeringsbolag. Dina lapplisor gör sitt jobb och lappar bilar. Du sitter där på ditt tjusiga kontor och bläddrar lite i pappren och känner dig oerhört viktig. Då plötsligt ringer telefonen. Du tittar lite konstigt på telefonen, vem kan det vara? Du har ju redan pratat med mamma och du ringde ju tebax till tjejen från i lördags. Jaja du svarar ialla fall. Det är nån som har fått p-böter och absolut vill prata med chefen. Du svarar världsvant att du minsann är chef för det här bolaget. Personen i fråga påstår att hon inte alls har parkerat på Kungsgatan 3 kl 23.04 igår. Du lovar att prata med vakten som bevakade där den aktuella tiden. Du pratar med vakten som den aktuella dagen skrivit typ 200 böter. Han minns inte just den bilen men om han har skrivit böter så då måste nog hon gjort fel ändå. Vem ställer du dig bakom då?? Din anställda p-vakt som drar in 100 tals kronor till dig varje dag eller nån som ringer och vill bli av med sina böter? Det är så det nog många gånger går till. P-vakten minns helt enkelt inte det specifika fallet och kan inte säga bu eller bä egentligen. P-bolagen går på det skriftliga matrialet de fått in och det är ju böterna som är utskrivna. Vet inte om jag fick nån rätsida på det men det är klart att det kan bli fel och det är synd att oskyldiga drabbas men det blir så när man inte kan höra på folk att de ljuger. :yoparty

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kia skrev:
Sen kan du ju börja dejta p-vakten i ditt område så kan hon lätt ta bort dina p-böter på jobbet. :D Lycka till!

Det var en bra idé :D Synd bara att jag bara har set manliga runt där jag bor här i Göteborg :rolleyes: Fast du kanske kan tänka dig att byta stad ;)

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Kia skrev:
Låter ju kul. Nu hittar jag nog dit. Måndagar va det va?? Vilken tid är det som gäller? :)

Måndagar är helt rätt och klockan 18 börjar allt :)

Lyckas du ta dig dit så boka in sgs alla måndagskvällar för det är beroendeframkallande.
Tänk på att det inte är parkering i depån innan man fått väst. Om du parkerar inne vid depån iaf kanske vi bötfäller dig :crash ;)

Kia

Guest
bebbe skrev:
Det var en bra idé :D Synd bara att jag bara har set manliga runt där jag bor här i Göteborg :rolleyes: Fast du kanske kan tänka dig att byta stad ;)
Eller så får väl du ta och flytta upp till Uppsala då. ;) :hihi För här har vi snygga lapplisor ialla fall. :whip :lol

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Kia skrev:
Om vi vänder lite på det då. Vi säger att du faktiskt ÄR ägare till ett parkeringsbolag.

*ZIP*

Skönt att du har humor varjefall.
Självklart skulle jag ställa mig bakom min anställda, det ska en chef alltid göra, oavsett om den gjort rätt/fel.
MEN för det kan man inte ha ett system som drabbar oskyldiga.
Det funkar inte, det måste vara olagligt.
När man dessutom har vittne på att jag inte har varit på den adressen på hela natten så kan man inte bara böta nån för att det känns rätt, för det är vad som är gjort.

Tycker det är förkastligt

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping