Mamma mia!
Member of team R6
Jo jag har utbildat lokala vägentreprenörer runt om i landet som ska inspektera sina sträckor var 7:e kalenderdag.
Svar på din fråga: Om kamerorna skulle vara igång dygnet runt så skulle det bli ohanterligt för ATK-enheten i Kiruna. Man har som mål för 2007 att hantera 200 000 ärenden i hela landet, jämfört med ca 20 000 i det gamla systemet Argus 1. Detta innebär att VV:s regionala förvaltare i respektive region får ett visst antal "ärenden" som de ska lägga ut under året. Så under påsklov etc kanske man kör lite mer ärenden än vanligt på en högtrafikerad vägsträcka. Summa sumarum, det har inte funnits någon så effektiv och trafiksäkerhetshöjande åtgärd som ATK skåpen tidigare. Det ser man tydligt i statistiken.
Jaja nog tjatat från mig, låt skåpen stå där dom står. Förstör inte dessa då de räddar liv! Kör säkert kompisar och ha en skön sommar!!
Till tiopoängsfrågan:
Om varje ärende ta ca 30min, minsta fortkörningsboten är på 2000kr betyder det att en handläggare kan fakturera MINST 4000kr i timmen.
Varför inte anställa ett gäng fler handläggare?
(jag skulle kunna extraknecka lite, 500kr/timme kan jag gå med på)