jag tycker att ni e dåliga på att skilja på frågorna nu.
Det som ni nu diskuterar är ju 2 frågor och diverse handlingsplaner.
Först och främst tycker jag vi ska fokusera på sakfrågan det gäller dvs att de nu tar bort möjligheten att parkera vid cykelställ. Det är prio 1 i min värld och det är det vi ska motarbeta.
Skulle vi mot all förmodan förlora
den frågan skall vi gå över till fråga 2 dvs fler mc-parkeringar.
Eller är det bara jag som tycker att detta är frågeställningarna?
Vidare har jag mailat smc och fått svar som ser ut enligt nedan;
"
Hej Jonas, som Maria skriver så ska jag träffa Hans Magnusson inom kort för att diskutera utökat antal MC-platser efter den 20 april då den nya bestämmelsen träder i kraft.
Det är många som skriver och ringer vilket är bra eftersom jag får många bra argument och kan visa på att vi har en stark intressegrupp bakom oss – så gå inte ur SMC för guds skull.
Jag vill ha mötet innan vi bestämmer oss för någon aktion av förklarliga skäl, och jag vill inte börja med att gå på konfrontationslinjen eftersom jag tror att det försämrar våra chanser till ett bra samarbete. De är mycket medvetna om det ökade behovet och ser fram emot att vi som är mc-burna kommer med idéer om platser och lösningar och vi kan också dra fram att mc-parkeringarna ofta är fulla både med eu-moppar och vanliga trampcyklar vilket gör att det i praktiken blir ännu färre platser över till MC. Det är något jag inte är säker på att är medvetna om den konsekvensen så det ska bli intressant att höra vad dom har att säga om detta.
Vi kommer att ha fortlöpande information på hemsidan och du får gärna komma med konstruktiva tankar om hur vi ska gå vidare.
Hojhälsningar
Lillemor
Skickat: den 2 april 2009 14:23
Till:
smc@svmc.se
Kopia:
ela.johansson@bredband.net;
lillemor.holm@telia.com
Ämne: MC parkering i GBG
Hej.
Jag är medlem hos er sedan en tid. Nu överväger jag dock att gå ur.
Ni rapporterar, (
http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=3398), om att den inte längre blir tillåtet att parkera intill cykelställ i GBG stan men vad jag förstår tar ni inga åtgärder mot att motarbeta förslaget/beslutet?!?
Varför denna flathet?
Jag har mailat Lars-Beril Ekman och Hans Magnusson på trafik kontoret dock utan att få svar
Mitt mail enligt nedan;
”
Hej.
Jag mailade din kollega, Hans Magnusson, häromdagen men får inget svar tyvärr. Testar nu med att maila dig istället.
Hej.
Mitt namn är Jonas Nilsson och jag bor i Kålltorp i Göteborg.
Jag kör motorcykel till jobbet dagligen, min tjej som jobbar på Apotek i stan kör scooter och fyrhjuling varje dag.
Det måste ju vara klart bättre för både miljö och trafiksituationen om fler kör motorcykel, scooter, fyrhjuling eller moped till jobbet så varför ta bort ett av de incitament som gjort det lönsamt kontra bil?
För vår del är kollektivtrafik EJ ett alternativ då vi har en 4,5-årig dotter som skall lämnas och hämtas vid Östra Sjukhuset där hon går hos dagmamma, vi bor som sagt i Kålltorp så då tar det orimligt lång tid att först åka åt ett håll och sedan åt ett annat med spårvagn/buss.
Alternativen är då bil eller 2 hjuligt färdmedel. Vi äger i familjen 2 bilar idag så kostnaden för att använda bilen är relativt låg dock kostar ju parkering men med motorcykel, scooter, fyrhjuling eller moped så har man ju kunnat byta obehaget med väder och vind mot nöjet att parkera gratis på cykelrutor samt kunnat motivera detta ekonomist och miljömässigt.
Varför skall man ta bort detta?
Vad vinner Göteborgarna på det kontra vad förlorar vi?
Personligen tycker jag att det endast är en förlust för alla göteborgare då biltrafiken kommer att öka och miljön bli sämre.
Jonas Nilsson
”
Tacksam för svar på hur era funderingar på detta ser ut.
Jonas Nilsson
RobotCraft Nordic AB | Ekenleden 11A | SE 428 36 | Kållered | Sweden
Mob: +46 (0)766-32 87 96| E-mail:
jonas@robotcraft.se |
www.robotcraft.se "
För övrigt har jag fortfarande inte fått svar från kommun idioterna på mitt mail, jag trodde de hade nån form av svars skyldighet i men enfald men det har de troligeninte..
Jag svarade även SMC damen att jag tyckte att de arbetade på felfrågeställning iom att de skulle diskutera mc-parkeingar och inte parkerings möjligheten vid cykelställen.
Så återigen, vad ÄR sak frågan?!?