Finns det en marknad borde man kanske bygga en egen serie 400cc riktiga racers o tjäna miljarder...
Men iaf, det är verkligen dags för 400cc racers med twin eller radfyror att återkomma!!
Personligen skulle jag vilja se en 400cc twin på runt 130kg med runt 70hk.
Finns det en marknad borde man kanske bygga en egen serie 400cc riktiga racers o tjäna miljarder...
Men iaf, det är verkligen dags för 400cc racers med twin eller radfyror att återkomma!!
Finns det en marknad borde man kanske bygga en egen serie 400cc riktiga racers o tjäna miljarder...
Men iaf, det är verkligen dags för 400cc racers med twin eller radfyror att återkomma!!
Det hade onekligen varit intressant att starta en 400-serie för folk som bara vill rejsa lite billigt.
Är teoretiskt sett inte omöjligt att ge klassen SM-status om det bara fanns startfält. Finns en hel del förare som kört 1 eller 2 säsonger Superstock eller Superbike som lagt ner sen för att de insett att ändå inte kommer köra MotoGP och familjen ledsnat på att fira semester på en asfaltsplan medan pappa leker bort det som skulle kunna bli en insats till barnens första lägenhet.
Jag eftersöker racinghoj, inte touring anpassad för banåkning
Så clipons, och lågt placerade, samt riktiga dämpare och ett chassi som kan hantera hastigheter och hårda kurvtagningar. SV650 och sådant bortgår direkt. Det kan säkert vara "roligt", men inte det jag söker.
KTM690 som ser ut som KTM:s 390 i race-edition hade varit något.
Den där ombyggda KTM690:n ovan är ju satans jävla dyr, så nej. Inte intressant.
Hojen får kosta mellan 50-100kkr, färdig! Jag har varken råd eller lust att betala mer.
4500€ för kitet (väl?) och nog fasen hittar du en 690 för 50 lock, då har du Sveriges tuffaste hoj utan att ha behövt sälja dig
Swedie: Kommer verkligen en hoj med 690 motorn slita så mkt mindre på däck jämfört med en 600rr att det är värt att bry sig? Stånkan är vridstark och i raceutförande lär den vara allt annat än snäll..
Jag hade gärna också sett supermono-hojar men jag tror efterfrågan är för liten för att någon tillverkare ska orka bry sig.
690:n är fullkomligt ber ju om att KTM ska bygga en supermono av den med clip-on och riktig fjädring men de verkar styvnackat stå emot.
Fast det är one off och att få tag på reservdelar = omöjligt utan att köpa på sig ett lagar från början = 4500 lär man inte hålla och det kommer bli dyrare i längden.
Men ja, det är en potent hoj. Hade KTM stått bakom den med reservdelar etc så hade jag varit sugen. Dock för ett paketpris säg 89.595 kr
Supertwins på SV650 är ju rätt stort i UK verkar det som, kanske kan finnas intresse för det i Sverige också, om det inte finns redan?
Och jag tror fortfarande en Aprilia 550 med GP-kit måste vara svinaktigt rolig, alternativt 690:n med liknande kit.
Se ovan, Aprilian är som gjord för dig om du nöjer dig med samma vikt och effekt men 150cc mer.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |