Nya sporthojar med lite kubik?

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Var på Din MC och provköde nya KTM Duke 690. Bra maskin för att vara stånka faktiskt. Mysigt kittel i fotpinnarna... :) Bakhjul funkade fint. Men som banhoj, mja. Vet inte...

I den ombyggda "race"-varianten som postats på bilder så skulle nog hojen vara mer potent som banhoj helt klart. Men då förändrar man ju allt vad hojen egentligen är. Och den kostar då nästan lika mycket som hojar som är bra mycket bättre från början.

Hela den här tråden handlar om pengar - det kanske finns andra sätt att få bankörningen att gå ihop ekonomiskt utan att tvingas köpa en hoj du inte vill ha?

Nalle74

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 300 EXC -12, VTR1000F-98, m fl

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
varför kostar den 100k, borde inte den ligga på 70k nått?

edit: ahh nu ser jag icke R kostar 74... sicket prishopp för R modellen.

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
helt ärligt så tror jag de kommer äta däck mer eller mindre vare sig vad man har för kubik eller HK på maskin.

Nalle74

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 300 EXC -12, VTR1000F-98, m fl
Man kan tycka det, har kört båda och kan säga att jag alla gånger valt R modellen, de man får för de extrapengarna gör det till en helt annan maskin. Helt annan fjädring, vassare motor, annan offset (styrkrona), ljusterbara fotpinnar med mer med mera.

Det är inte ovanligt att en R modell ligger 20papp över standardmodellen, se Daytona 675 och 675R och där har de bara bytt fjädring, och de på standardmodellen kassa bromsarna och slängt på en ny lack

Är någon intressant av att få en jämförelse Side BY Side på 690 Duke och 690 Duke-R så borde jag kunna få dispens att göra en på arbetstid när jag kommer tillbaka från semestern

varför kostar den 100k, borde inte den ligga på 70k nått?

edit: ahh nu ser jag icke R kostar 74... sicket prishopp för R modellen.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Man kan tycka det, har kört båda och kan säga att jag alla gånger valt R modellen, de man får för de extrapengarna gör det till en helt annan maskin. Helt annan fjädring, vassare motor, annan offset (styrkrona), ljusterbara fotpinnar med mer med mera.

Det är inte ovanligt att en R modell ligger 20papp över standardmodellen, se Daytona 675 och 675R och där har de bara bytt fjädring, och de på standardmodellen kassa bromsarna och slängt på en ny lack

Är någon intressant av att få en jämförelse Side BY Side på 690 Duke och 690 Duke-R så borde jag kunna få dispens att göra en på arbetstid när jag kommer tillbaka från semestern

Hur tor är skillnaden maskinellt och chassimässigt mellan Duke och SMC (ser i din profil att du har en sådan). Jag har fått för mig att de ska vara lite vassare så det kanske är värt att skicka på ett par clip-ons på en sådan och sedan bränna på! :)

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Här är den. RVF400 kanske klar snart? Kanske på MC-mässan nångång? Honda får hela konceptet gratis =)

Bifogat

• pvmmagnesium110.jpg
    pvmmagnesium110.jpg
    80 KB · Visningar: 153

crev

Medlem
Gick med
2 Nov 2012
Hoj
Trampcykel numera
Här är den. RVF400 kanske klar snart? Kanske på MC-mässan nångång? Honda får hela konceptet gratis =)

Ska inte RVF400 ha singelsving? :va

Jag hoppas på att KTM RC390 skapar en kedjereaktion i marknaden. Får se vem som släpper den första sub600cc sporthojen i detta millennium efter KTM.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
390cup hojen ser rätt billig ut. e la samma ram som duke 125, 390 eller? mena en renodlad sportis ska inte ha en fet subframe som e fastsvetsad på huvudramen... eller... iaf en renodlad sportis ska va som en sportis å inte åt motardhållet. så e det bara.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07

Bara en ny hyfsat bra bakfjädring från Öhlins kostar ju runt 15papp bara den så prisskillnaden är för ovanlighetens ganska motiverad.

Not sent from an iProduct...

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
JA!!! Supertwin och minitwin är jag sjukt sugen på. Kan tänka mig att det är riktigt rolig budget-racing. Är sugen på att bygga en sådan banhoj för träning. Men det är ju inget att tävla på i de klasser vi har idag.
Billiga i inköp, billiga i drift, mycket delar...

Så, låt oss dra igång en super eller minitwin serie!!!

Det är jag ochså =)
Har byggt om min SV 650-02 så den går riktigt fint nu..
Chassit är ju kalas och motorn behöver man inte gör så mycket åt för att den ska gå tillräckligt, där man måste lägga tid på är fjädring, jag han monterat gaffel och bakdämnpare från en gsxr 1000 -01 :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Läste precis att ni som vill köra minimotos kan köpa en Moto3-hoj från HRC för 21 100 pund. Kanske vore något?

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Saxat från Bike; "En japansk tidning säger att Yamaha har två nya, små sporthojar på gång. YZF-R400 och YZF-R650 ska konkurrera med Hondas och Kawasakis mellanklassare."

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Saxat från Bike; "En japansk tidning säger att Yamaha har två nya, små sporthojar på gång. YZF-R400 och YZF-R650 ska konkurrera med Hondas och Kawasakis mellanklassare."

Såg några bilder i en utländsk tidning. Var inte den sorts porr jag förväntat mig. Såg mer ut som pendlar/budget hojar maskerade till sporthoj (precis som 250 Ninjan eller CBR250)

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15

De borde nog sätta "sporthoj" inom citationstecken... Kawa ER-6 och Hondas CBR500 är det ju måttligt mycket sport med. :-/

En Yamma R4 med radfyra som varvar 18000 skulle varit nåt det! :tummenupp

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16

Blev så jävla lycklig när jag läste detta, tills den sista biten. Hoppas verkligen deras 400 satsar mer på prestanda än mellanmjölk.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år