Hahaha...
Härligt livlig diskussion detta..! Verkligen kul att läsa alla kommentarer och spekulationer.. =)
Härligt med en massa *jag vet allt* inlägg när faktum är att ingen vet ett skit om denna Biltema hjälm..!
Vore roligt ifall någon som faktiskt äger ett exemplar eller kanske enbart har varit och tittat och känt på den i butik skriver ett inlägg..
Man märker ganska snabbt på vilken kvalite hjälmen är i gällande material, reglage, stoppning så fort man handskas med den så vore kul ifall någon kan åka o spana lite.. =)
Angående om hur den skulle vara säkerhetsmässigt så tror jag att den klarar av alla tester som finns lika bra som andra.. Den har ju fått godkänt ECE 22:05.
Tror att, som någon skrev tidigare, att man betalar mycket för design och märket för de övriga större tillverkarna..!
Som Jeremy Clarkson i Top Gear tar upp ibland att man kan sätta fast ett BMW märke på nästan vad som helst och folk köper det för dyra pengar.. =)
Ett exempel är Bugatti som fick för sig att sälja sin egen parfym.. Priset..?? Ja du.. Kostar 35.000:- för en flaska..! Tror inte den luktar bättre än en flaska som kostar 500:- men men..
Fattar inte varför så många vill klaga på Biltema..??
Kan tänka mig att vissa kanske råkat ut för någon skräpprodukt men det händer ju i alla former av butiker och händer alla att man ibland blir tvungen att reklamera..
Jag har personligen köpt massor med saker av Biltema och allt fungerar skitbra och många gånger så har köpet inneburit halva priset av vad andra butiker ville ha betalt..
Har köpt allt ifrån, leksaker, hemartiklar. kablage, oljor, kökshandtag *skitbra kvalite*, kompressor, domkraft, verktyg, bilreservdelar osv osv osv..
Tror att det finns många andra som är HELNÖJDA med Biltemas produkter för det verkar ju gå skitbra för dom och de expanderar hela tiden.. Så tydligen så behåller de sina kunder samt vinner nya och det skulle ju aldrig funka ifall de bara säljer skräp.. =)
Hoppas någon köper eller spanar in hjälmen så jag/vi får lite bättre feedback..!
// Tarzan