Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Sorry Mike, men The_Wanderer har sin ett år försenade 30årsfest samma helg... doh!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag åker gärna när som, men kanske inte hänger med så bra..
Det blir Hökensåsvägen till Tidaholm och testa nya styrdämparen.

Konsum Dalvik kl 1545-1600

edit: hemma igen

Sådärja! Hökensås avverkad, hemma med den sköna känslan i kroppen :) En öl och en Bourgogne öppnade. Gratäng i ugnen och filé på gång :tummenupp

Åkning imon, söndag fm! Samling Shell Torpa kl 1000 nyktra och tankade! :hihi humor :rolleyes:

Vad sägs om sommen runt imon? En skaplig runda lite som säsongsavslutning :gråta
Som vanligt har jag 750'n till utlåning om nån vill med
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Det blir Hökensåsvägen till Tidaholm och testa nya styrdämparen.

Konsum Dalvik kl 1545-1600

edit: hemma igen

Sådärja! Hökensås avverkad, hemma med den sköna känslan i kroppen :) En öl och en Bourgogne öppnade. Gratäng i ugnen och filé på gång :tummenupp

Åkning imon, söndag fm! Samling Shell Torpa kl 1000 nyktra och tankade! :hihi humor :rolleyes:


Jag hänger nog på en sväng imorgon om det är gött väder... Kunde ju inte idag då jag åkte och visade en polare (som ska flytta hit) lite cross och enduro banor i trakten.


10:00 SHELL va de ja.... :)

///Micke
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
*gråt* bytte olja i förra helgen, och upptäcker då att förra ägaren hade dragit åt oljepluggen för hårt så att packning vart sönder (därav att min hoj har droppat olja) och dessutom vart silen sönder.
så i måndags drog man till Ejfa (p.g.a. att affären inte har öppet en enda timme under helger [irritation #1]...) och beställer en oljeplugg då dom inte hade en enda på lager/inne [irritation #2].
var förbi där igen i fredags, FEM DAGAR senare... fortfarande inte fixar någon jävla liten skitplugg åt mig [irritation #3] ... så åt dom att dom kunde ge fan i att försöka fixa någon åt mig om dom inte kunnat det på fem arbetsdagar.

så vart inne på karlstrommotor.se och ringde upp dom (i fredags), kommer mycket troligen ha min oljeplugg på måndag av dom...

kan ju gissa vad jag tycker om ejfa... och gissa om jag skulle vilja "brassa helvete" :(
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
*gråt* bytte olja i förra helgen, och upptäcker då att förra ägaren hade dragit åt oljepluggen för hårt så att packning vart sönder (därav att min hoj har droppat olja) och dessutom vart silen sönder.
så i måndags drog man till Ejfa (p.g.a. att affären inte har öppet en enda timme under helger [irritation #1]...) och beställer en oljeplugg då dom inte hade en enda på lager/inne [irritation #2].
var förbi där igen i fredags, FEM DAGAR senare... fortfarande inte fixar någon jävla liten skitplugg åt mig [irritation #3] ... så åt dom att dom kunde ge fan i att försöka fixa någon åt mig om dom inte kunnat det på fem arbetsdagar.

så vart inne på karlstrommotor.se och ringde upp dom (i fredags), kommer mycket troligen ha min oljeplugg på måndag av dom...

kan ju gissa vad jag tycker om ejfa... och gissa om jag skulle vilja "brassa helvete" :(

Jag kan ju trösta dig med att du knappast är den första som varit utför denna behandling. Har Ejfa någonsin haft någonting som man behöver i lager? Iofs har jag inte handlat där sedan jag väntade på en artikel i ca tre månader. Det var väl för 4 år sen nånting
Gå aldrig mer dit!

PS. K-man verkar ju ha en 750 till utlåning!
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
ja faktiskt. Den ser inte mycket ut för världen men går helt ok! Behöver lite extra förvarning om den ska ut. Ett kåpfäste måste fixas. Mess till 0707-278147 senast 0830 isf
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
wow, schysst att du lånar ut en hoj :) (you break it you buy it antar jag gäller, brukar själv gå efter den regeln, men vi som kan tänka oss låna ut saker verkar inte vara många...)

gällande imorgon måste jag däremot tacka nej, för mycket jobb som måste fixas (blir inte mycket gjort när man konstant dagdrömmer om att glida på två hjul hela tiden hehe)

ni får mer än gärna gasa ordentligt förbi Science Park, jag kommer troligen sitta där hela dagen och kvällen hehe.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ujujuj! Idag blev det 30 mil, Sommen runt. Jäklar va roligt det är mellan Boxholm och Malexander. Var tvungen att köra där två gånger :D Lite kallt i början på turen men sen var det gött :tummenupp

Tack för trevligt sällskap Mike och Markus!
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Ujujuj! Idag blev det 30 mil, Sommen runt. Jäklar va roligt det är mellan Boxholm och Malexander. Var tvungen att köra där två gånger :D Lite kallt i början på turen men sen var det gött :tummenupp

Tack för trevligt sällskap Mike och Markus!

Tack själv! Riktigt sjysst att ni orkar ha mig på släptåg (får väl plocka bort stryperiet till nästa säsong). Är helt slut nu, hade ju inte orkat jobba direkt, som vissa andra.

Mike: Det var väl Pedrosa och inte Stoner i sista kurvan, my bad.:)
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Ujujuj! Idag blev det 30 mil, Sommen runt. Jäklar va roligt det är mellan Boxholm och Malexander. Var tvungen att köra där två gånger :D Lite kallt i början på turen men sen var det gött :tummenupp

Tack för trevligt sällskap Mike och Markus!


Ja det va jäkligt NICE...... Jo lite kallt i början va de ju men sen när man fick jobba 3 vändor melan boxholm och malexander så blev man ju svett :)

Hoppas det kan bli någon mer tur innan man ställer undan bågen, hade visst fårr en skatteuggla som jag inte hittar så det blev ingen avställning idag..hehe..

///Micke

Tack själv! Riktigt sjysst att ni orkar ha mig på släptåg (får väl plocka bort stryperiet till nästa säsong). Är helt slut nu, hade ju inte orkat jobba direkt, som vissa andra.

Mike: Det var väl Pedrosa och inte Stoner i sista kurvan, my bad.:)


Lungt du va ju inte så långt efter endå....:) Ja släng bort skrotet i insuget och rasta ur den :yoparty

Ok.... Pedrosa .... måste kolla youtube och drömma om att man själv skulle kunna göra en sån powerslide hehe...

Och till alla GLÖM inte att jag har lite party på lördag den 29.onde om ni vill festa. Då är det bara att kika förbi...
Östra storgatan 122A

///Micke
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top