Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Rundan och avrostningen i Nässjö var helt ok!

Det är allmänhetens dag i Linköping på lördag i Sviesta banan. Ska nog dit då. Börjar 18 har jag hört med ska kolla upp det närmare. Är det nån som planerar att åka dit härifrån?
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Jag är oerhört tacksam för all hjälp ni gett mig! Härligt med kompisar som ni! :tummenupp

Nu blir det sjukgymnastik och rehab i 180! Vill inte att sommaren ska gå till spillo! Får väl skjuta från höften om jag inte orkar hålla upp kanonen :D

Shoot from the hip! :yoparty
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Är det någon som har en db killer att sälja eller låna ut? Ska åka bana på torsdag.

Tack

http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=86



Endast orginal avgassystem är tillåtet. Vid misstanke om för högt ljud så kommer ljudmätning att ske. Godkända nivåer är 95db stillastående och 90db vid förbifart. Om din "orginalljuddämpare" låter mer så får du inte deltaga
Detta är inget som vi, LMS, styr över utan det är i linje med komunens miljögodkännande. Låter vi för mycket så stängs banan och då blir det ingen körning alls.


Är det någon som har erfarenhet av detta och vet om mitt avgassystem kan ses som ett "orginal" eller ej?

Orka skruva på orginalavgassystemet alltså.

8 maj Torsdag 16.30-20.00


Är det någon som vill åka med från Jönköping? De har gruppindelninge från Långam och medel till snabb. 300 kr avgift
 
Last edited:

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
Om ni vill ut å gasa lite på lördagförmiddan men inte vet var ni ska åka kan ni besöka invigningen av EKSJÖs nya trafikövningsplats.
när: Lördag Kl10-12
var: Ta höger vid Preem macken vid första rondellen när man kommer från nässjö hållet sen ska det stå skyltat Trafikövningsplats (tror jag)

Det kommer vara uppvisning med både motard och roadracing mm.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
:( Jag vill också va hemma och köra hoj!
Kan tala om att det är moln, hällregn, blåsigt som fan och ungefär 17 grader på Mallorca just nu...

Jag saknar min moped!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
:( Jag vill också va hemma och köra hoj!
Kan tala om att det är moln, hällregn, blåsigt som fan och ungefär 17 grader på Mallorca just nu...

Jag saknar min moped!
Haha! Här har det inte varit ett moln på himlen på hela dan! Vi har legat bakfulla (efter Hannas 30-årsfest) på Vätterstranden i säkert sex timmar idag! Hur fint som helst! :cool: :blah

Men enligt Murphy blir det säkert regn så fort min axel är bra igen :gnissla Jag vill ut med K5'an!!! :4skrika
 

Caramon

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1
Olycka 195an

Nån här eller? Tydligen en gul hoj enl obekräftade uppgifter.
Jag var det inte iaf....



Saxat från www.jnytt.se:

Mc-förare till sjukhus efter trafikolycka

En trafikolycka mellan en mc och en personbil inträffade strax innan klockan åtta på måndagsmorgonen vid Tokeryds herrgård på väg 195 utanför Jönköping.
- Enligt vittnesuppgifter ska olyckan ha skett i riktning från Habo in till Jönköping. Mc-föraren skulle köra om när bilen svängde vänster, säger brandmästare Tommy Krut till Jnytt.se.
Mc-föraren fick föras med ambulanstransport till Ryhov. Det är fortfarande oklart hur allvarligt skadad mc-föraren är.
Vid bärgningsarbetet bildades köer i morgontrafiken.



Hoppas det gick bra....!
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Det var dåligt med åkande i helgen när det var så grymt väder. Alltså samåkning här på sporthoj.

Åkningen på Sviestad var grymmt roligt förresten. Synd att ingen följde med. Byggde en egen DB-killer, o tur var det för de var stenhårda med ljudnivåkontrollen.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Verkar dåligt med samåkningar iår. Jag har iofs inte hunnit vara ute och gasa så mycket och pga av inbrott i vårat garage står min hoj 3mil bort och det gör juh inte det hela så mycket smidigare.

Men nu framöver så kommer det nog bli en del åkning så jag skriver här så fort jag ska ut så kanske vi kan mötas upp.


///Micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Verkar dåligt med samåkningar iår. Jag har iofs inte hunnit vara ute och gasa så mycket och pga av inbrott i vårat garage står min hoj 3mil bort och det gör juh inte det hela så mycket smidigare.

Men nu framöver så kommer det nog bli en del åkning så jag skriver här så fort jag ska ut så kanske vi kan mötas upp.


///Micke

tråkigt med inbrottet. Hoppas det ordnar sig.


Det vore trevligt jag hänger gärna med. Men om man hinner ikapp dig är en annan fråga. Vi träffades förra sommaren när ni skulle ut o köra fast då hade jag inte kortet än.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Tyvärr står ju min hoj i Habo, så det är ett litet projekt att kunna åka tyvärr (bor i jkpg, vid kilallen)
måste ju först ta mig till Habo, byta om, köra (köra köra köra), byta om, ta sig hem igen (och duscha) :(
Där jag bor nu finns ingen möjlighet att ha MC'n i närheten :/ (fick förra hojen stulen...)

(med andra ord så behöver jag lite förvarning så man kan kolla upp om man hinner planera in detta)

Men hade tänkt bli ändringar på det nu under våren/sommaren, letar febrilt efter en 1.5-2'a med relativt låg hyra, så närma Science Park/Högskolan som möjligt (som alla andra lägenhetssökande? hehe).
Så om ni har lite kontakter eller känner till någon vettig lägenhet så hör gärna av er, eller om ni känner för att bli av med 600.000-1.000.000 kr så kan jag hjälpa er ;)
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tyvärr står ju min hoj i Habo, så det är ett litet projekt att kunna åka tyvärr (bor i jkpg, vid kilallen)
måste ju först ta mig till Habo, byta om, köra (köra köra köra), byta om, ta sig hem igen (och duscha) :(
Där jag bor nu finns ingen möjlighet att ha MC'n i närheten :/ (fick förra hojen stulen...)

(med andra ord så behöver jag lite förvarning så man kan kolla upp om man hinner planera in detta)

Men hade tänkt bli ändringar på det nu under våren/sommaren, letar febrilt efter en 1.5-2'a med relativt låg hyra, så närma Science Park/Högskolan som möjligt (som alla andra lägenhetssökande? hehe).
Så om ni har lite kontakter eller känner till någon vettig lägenhet så hör gärna av er, eller om ni känner för att bli av med 600.000-1.000.000 kr så kan jag hjälpa er ;)

HAHA lät juh likadant varje gång vi skulle åka förra sommarn, Åker du egentligen någonting alls :va :tungan

Varför inte bosätta sig på Liljeholmen som alla vi andra outlaws, mycket bättre med närma till att dricka bira och grilla på beachen :tummenupp

Föresten nästa åkning blir den 7 juni kl 17:30 så nu har du gott om tid på dig att planera hahaha (SKÄMT)

///Micke
 

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
HAHA lät juh likadant varje gång vi skulle åka förra sommarn, Åker du egentligen någonting alls :va :tungan

Varför inte bosätta sig på Liljeholmen som alla vi andra outlaws, mycket bättre med närma till att dricka bira och grilla på beachen :tummenupp

Föresten nästa åkning blir den 7 juni kl 17:30 så nu har du gott om tid på dig att planera hahaha (SKÄMT)

///Micke

Jasså har vi många sh-medlemmar på liljeholmen? På väster känner jag bara två stycken, båda har ioförsig fått sina hojjar stulna :mad:
 

jimbojkpg

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 640 SM LC4
tja på er.. någon norpade mina 19" alufälgar i natt. mer info kommer i kväll eller i em. en Volvo V70 på älgstigen. Sju-ekrade som " delar" sig längst ut. Med Kuhmo Ecsta däck. Letar Bild i Em. Mob 0704220454. Tips som ger nåt lönar sig.

Mvh Jimbo
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jasså har vi många sh-medlemmar på liljeholmen? På väster känner jag bara två stycken, båda har ioförsig fått sina hojjar stulna :mad:

Inte en anning men jag och K-man bor juh här ok Giri kan vi väl räkna in som en halv Liljeholmare. Hahaha

Asså har dem blivit stulna nu i år eller??? Fan jag är tok nojjig med att ställa hojen i Jkp efter inbrottet i vårat garage. har haft den 3mil utanför Jkp och fått åka så fort jag ska skruva med den eller åka en sväng. Inte så där jävla kul.

///Micke

tja på er.. någon norpade mina 19" alufälgar i natt. mer info kommer i kväll eller i em. en Volvo V70 på älgstigen. Sju-ekrade som " delar" sig längst ut. Med Kuhmo Ecsta däck. Letar Bild i Em. Mob 0704220454. Tips som ger nåt lönar sig.

Mvh Jimbo


Fan va surt. Blir så jävla lack på sådant här. Fattar inte heller hur alla jävlar som snor saker aldrig åker dit. Någon måste juh se något och reagera på att någon blåst människa sitter och byter hjul kl 03:00 eller bränner runt på en race hoj kl 04:00 på morgonen. Men icke alltid lika dött, verkar som om folk skiter i det.

Säger juh bara att jag tycker synd om den som pillar på min båge eller någon annan som jag får syn på hem från krogen eller dyl. Då blir han lika gul och blå som våran fana... :mad:

///Micke
 
Last edited:

jimbojkpg

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 640 SM LC4
Tja har tyvärr inte fixat nån bild orkar inte heller. dom är nog i polen redan. Förövrigt satt det låsmuttrar och hela "mutterhålet" satt med en stor täckskiva med specialnyckel. spelar nog ingen roll iofs en kompis blev av med sina med låsbult i tisdags.Polisen sa även att det stod en volvo på batterier i taberg i natt.

surt sa räven...men dom va nog snygga iaf för att nån annan ville ju också ha dom hehe
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
HAHA lät juh likadant varje gång vi skulle åka förra sommarn, Åker du egentligen någonting alls :va :tungan

Varför inte bosätta sig på Liljeholmen som alla vi andra outlaws, mycket bättre med närma till att dricka bira och grilla på beachen :tummenupp

Föresten nästa åkning blir den 7 juni kl 17:30 så nu har du gott om tid på dig att planera hahaha (SKÄMT)

///Micke

Haha, ja men... men... men... (fan att alla ska ha så bra minne utan mig...)
Men förra året vart värre - dels var jag bosatt i Huskvarna samt hade en diktator :)tuttar) att försöka förhandla med ;)
(asch fan, likabra att erkänna att jag suger på att planera haha)

Liljeholmen befinner jag ju mig på nu, kanske vore en idé, ha mina mc-kläder här och kunna få skjuts till och från Habo (för en billig penning)!? :)

Annars så blev det väl mestadels ensamma turer samt några rundor med gubbarna och tanterna i VMCK.

Men viktigast av allt: jag ska bättra mig :tummenupp

p.s även jag har haft en hoj stationerad på liljeholmen, vart såklart stulen :mad: (vem fan stjäl en tung slö XT600?... dubbelidiotiskt)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top