Nytt farthinder

Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
....det här känns jue helt omöjligt att lösa som någon skrev så kommer säkert cykeln bli ramsne och explodera och försvinna ut i rymden om man kör på en sån där.., jag ska nog sätta ut hojen på annons redan ikväll eller så får jag fortsätta och hålla till på banorna.....
 

tkdrille

Guest
Tål inte hojen en sån liten smäll så vettifan om ni ska ut på allmänna landsvägar och köra. Vi har så dåligt vägskick på de flesta ställen just nu.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jaså är du en sån där plastpolis också? Som blockerar omkörningsfilen så att ingen kör snabbare än din lagliga hastighet? Och vad ger dig rätten att bestämma hur fort andra ska köra? Eller vad vet du om hur bråttom någon annan har?


Vad ska du snacka för alvar med honom då? Jag skulle fråga dig om du är dum i huvudet om det var jag som råkade bromsa in sent inför ett farthinder och du började jiddra. Därefter skulle jag fråga dig om du själv ska flytta på din bil eller om jag ska knuffa den av vägen så jag kommer fram.

Märks tydligt här vem som är idiot av oss två.
Och för att förtydliga så att du fattar, det är inte jag :arsele

Om ngn klant öser på bakom mig så att hindret löser ut för mig som vill ta mig över utan att studsa runt, vem blir jag pissed på då? :mad:

De andra påhoppen får du stå för :pucko
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Om inte någon bakom dig kommer ikapp i en allt för hög hastighet så att luckan släpps ner för dig trots att du håller laglig fart. :dummer

Det är väl ändå att anse som en bugg... och ska inte kunna ske medtanke på att den då måste köra in i mig först innan den når guppet men vem vet:banana
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
....det här känns jue helt omöjligt att lösa som någon skrev så kommer säkert cykeln bli ramsne och explodera och försvinna ut i rymden om man kör på en sån där.., jag ska nog sätta ut hojen på annons redan ikväll eller så får jag fortsätta och hålla till på banorna.....

Och eftersom du ändå är inne på ämnet så kan du ju lika gärna köra Rookie1000 första helgen på Anderstorp, eller hur? Där finns det inga automatiska hinder om du kör för fort, inte form av stål-luckor i gatan i alla fall! :D
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Finns ju ett hinder i örebro på en 30-sträcka som åker upp ca 5-7 cm eller något från marken... I moppeåldern testade vi funktionen på dennna en del och märke att den endast fungerade om man körde 2 personer precis brevid varandra :)
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...vågar inte längre skriva att står du där så står jag där igen...... har du najjat klart :) //M



Och eftersom du ändå är inne på ämnet så kan du ju lika gärna köra Rookie1000 första helgen på Anderstorp, eller hur? Där finns det inga automatiska hinder om du kör för fort, inte form av stål-luckor i gatan i alla fall! :D
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Lås denna tråd NU tack :) Detta farthinder diskuterade vi för 2 veckor sen.. Aftonbladet...
 

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
R6-99
Vad i HELVETE? "Hemlig fallucka stoppar fortkörarna" !!!!!

http://www.aftonbladet.se/bil/article14565648.ab

Jaa, vad fan ska man säga? Är redigt förbannad just nu, vad är det här för påhitt? Har SMC haft någonting att säga om saken? Påverkar det här motorcyklar?

Bor själv i Linköping och har kört ett antal gånger på Rydsvägen som nämns i artikeln. Har kört en bra bit över 100 km/h när det varit tomt och bra underlag men utan att märka någonting. Har jag bara haft tur och lika gärnat kunnat dödas av det här idiotiska påhittet??? :mad:

Ska ta en titt i dagarna och se hur det ser ut och var luckan är någonstans. Tror att den är precis vid ett rödljus, vet inte varför jag aldrig drabbats av den. Kanske har jag instinktivt kört vid sidan om när jag sett någonting stort mitt i vägen.

Luckorna ska tydligen kunna placeras på 100-vägar, innebär det att motorcyklisters liv inte är värda mer än att man ska få sätta livet till om man kör lite för fort? :huvet

Frågorna är många och ilskan är obeskrivlig. Vad säger ni? Vet ni mer?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som jag har förstått det så är det en smal diskret remsa över vägen, inte en 4x4 meter stor lucka...

Kör man för fort faller läppen ner och det blir ett gupp.

Kan det leda till styrwobbel? Tja, säkert, speciellt om man sneddar lite och det är blött ute kan det nog bli otäckt.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Såg det där med och undrade om det var 1 april redan men det var det ju inte. Jag trodde tanken med hastighetsövervakningen var att MINSKA antalet olyckor men där hade jag visst fel.
Ännu en stolpskott som fått sätta sina planer i verket, verkar vara poppis nuförtiden.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Vad är mest upprörande?

1. Att det finns farthinder som är platta när man inte misssköter sig.
2. Att TS gärna kör över 100 på 30-väg.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Det står ju att hastighetsbegränsningen är 30 km/h i timmen, vad fan gör du på den vägen i +100 km/h? Stolpskott.
 

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
R6-99
Det står ju att hastighetsbegränsningen är 30 km/h i timmen, vad fan gör du på den vägen i +100 km/h? Stolpskott.

Du har uppenbarligen aldrig varit på vägen i fråga, det handlar om en väg med helt fri sikt som lika gärna kunnat vara 70-väg. Den är bara 30-väg eftersom det går bussar där. En skön sommardag med bra underlag är det inga som helst problem att köra lite fortare på vägen...

Såg att det redan finns tråd om ämnet. "Ja för att förtydliga för alla som tror att dom kommer fastna i en grop när de ligger i 200 på motorvägen; såvida du inte har en hoj som väger strax över ett ton är det inget problem.
Det är som de guppen som flög upp när man körde för snabbt. De är till för bilar och behöver en ordentlig tyngd för att aktiveras."
Kanske är det lugnt då trots allt, hoppas jag!
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Du har uppenbarligen aldrig varit på vägen i fråga, det handlar om en väg med helt fri sikt som lika gärna kunnat vara 70-väg. Den är bara 30-väg eftersom det går bussar där. En skön sommardag med bra underlag är det inga som helst problem att köra lite fortare på vägen...

Såg att det redan finns tråd om ämnet. "Ja för att förtydliga för alla som tror att dom kommer fastna i en grop när de ligger i 200 på motorvägen; såvida du inte har en hoj som väger strax över ett ton är det inget problem.
Det är som de guppen som flög upp när man körde för snabbt. De är till för bilar och behöver en ordentlig tyngd för att aktiveras."
Kanske är det lugnt då trots allt, hoppas jag!

Större delen verkar ju vara 50 km/h, den raksträckan du pratar om antar jag, sen verkar det ligga en motorväg parallellt med rydsvägen, vad är det för fel på den?
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Den reagerar på mc, och det räcker att du kommer i 40km/h för att den ska reagera. Men ibland så kan den vara lite cp o inte regera på något och ibland så är den nere hela tiden.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top