Nytt koncept från SAAB

Kia

Guest
bad santa skrev:
säger bara magic by speedparts :tummenupp saknar min 9000cd med sportsytem :( den lät så gott o gick så bra
52.jpg

Aaaahh... det är ju nästa att man sitter och blir lite småK*t när man ser såna här bilder... ;) :yoparty

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
GuW skrev:
Driv inte med sonetten, det är en av mina drömbilar.
Det var en oerhört kompetent bil för sin tid, byggd av sånt som redan fanns i huset, formgiven av folk med penna och papper.
Ryktet säger att reglerna fick ändras för att den inte skulle dominera bilsporten på den tiden, men det gjorde ju SAAB 96 så bra ändå.

Sen att SAAB satte fart på turboutvecklingen (nu kommer någon att hävda att BMW var före, men den tillverkades i litet antal och sköt motorer på löpande band, medans SAAB fick det att fungera, turbon i sig patentsöktes för snart 100 år sedan)

Porsche var först i serieproduktion, Saab var först med "folkturbon" i 99'an men den blev väldigt problematisk i USA då de skar massor med turboagregat pga enbart oljekylning och folk som inte lät den kallna innan avstängning.

Qwerty skrev:
Jo men dom bilarna du nämner kostar ju minst 500k mer än saaben(nypris). Klart att dom är bättre. Jämför rätt mot rätt.

Inte för att jag gillar saab men rätt ska vara rätt.

Nu svarade jag på hypen om att "Saab är bäst" visst är det prisskillnad. Men det finns bilar i samma prisklass som erbjuder mer som "körbil" tillexempel Bmw och Alfa

Kia

Guest
bad santa skrev:
finns flera "porrbilder" ;)

Upp med flera då..... :yoparty :yoparty

Gabor skrev:
Bilar,, :rolleyes: så intressant alltså, rena transportmedlen för :arsele å grejor.

:3freak :rofl ..."K.." på en saab... :Bugar :lol :hihi ...är du på riktigt ??

Klart att jag är på riktigt.... Fast okej har väl fått höra ett antal gånger "Kia, du är som en dröm..." ;) :yoparty

Kia

Guest
Gabor skrev:
Vad menas, :huvet , är jag inte vettig.. :mad: .??

Vet inte faktiskt... Men dina påhopp på min bil låter ju inte särskilt vettiga... ;)
Men det kanske bara är mycket snack och liten verkstad... vad vet jag... :tungan Skojar bara, du är säkert jätte vettig på andra områden... :tummenupp

Ååå vilka bilder... Nu grabbar får ni verkligen lära er hur en riktig bil ska se ut... :7peta

Gabor

Guest
Kia skrev:
Vet inte faktiskt... Men dina påhopp på min bil låter ju inte särskilt vettiga... ;)
Men det kanske bara är mycket snack och liten verkstad... vad vet jag... :tungan Skojar bara, du är säkert jätte vettig på andra områden... :tummenupp

Ååå vilka bilder... Nu grabbar får ni verkligen lära er hur en riktig bil ska se ut... :7peta

Sunksaabar, jösses...kolla blocket, 4 sidor med 9-5....bara i uppsala, om dom är så bra, varför ar det så många till salu.?? :näsblod
Tusentals tillverkade, svårsålda, ingen unik bil på något sett, skit kvalitet, står mycket på verkstaden, osv... Vet en som stått mer i verksatan än ute å farit på vägarna sista halvåret.. :död ..

Men dom är säkert bra till det dom är avsedda för, :tummenupp , transportera söta tjejer, :pannkyss till dejter, att reta volvoägare samt ställa på handikapp parkeringar. :fyllisar , önskar jag vore full.... :Bugar

Kia

Guest
Gabor skrev:
Sunksaabar, jösses...kolla blocket, 4 sidor med 9-5....bara i uppsala, om dom är så bra, varför ar det så många till salu.?? :näsblod
Tusentals tillverkade, svårsålda, ingen unik bil på något sett, skit kvalitet, står mycket på verkstaden, osv... Vet en som stått mer i verksatan än ute å farit på vägarna sista halvåret.. :död ..

Men dom är säkert bra till det dom är avsedda för, :tummenupp , transportera söta tjejer, :pannkyss till dejter, att reta volvoägare samt ställa på handikapp parkeringar. :fyllisar , önskar jag vore full.... :Bugar

Är så unik själv så jag behöver ingen direkt unik bil till utseendet... Sen har ju iof min Griffe själ... ;)

Vet inget om det där... brukar inte transportera söta tjejer förutom mig själv.. En Nitisk Lapplisa på en handikapp parkering.... skulle vara att kasta sten i glashus va... skulle inte tro det....
Trodde du va full.....redan.. :7peta ;)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kia skrev:
Visst känns det trist när man inte förstår sig på hur så avancerad teknik fungerar... Med rätt förare så blir en Saab helt oslagbar... Men det är få människor som klarar av en sån bil... :pannkyss Köp en begagnad volvo de är lite lättare i tekniken så det klarar du säkert av att hantera... :)
valmers skrev:
Du får gärna tala om vad du menar med avancerad teknik, speciellt om det är SAAB 9-5 du pratar om.
Jag väntar fortfarande.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Gabor skrev:
Bilar,, :rolleyes: så intressant alltså, rena transportmedlen för :arsele å grejor.

hehe...helt sant! Allt rullande börja som transportmedel sen är det upp till vad oss konsumenter vill göra dom till.

"sunk"....åja, nu tycker du är jävligt orättvis!

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Kia skrev:
Skönt att se att det faktiskt finns lite vettigt folk här inne också... :pannkyss

:tummenupp

Då kanske du gilla bilen jag sålde i hösta! ;) (saknar den som fan)

Bifogat

• rec.jpg
    rec.jpg
    68 KB · Visningar: 39

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hyrde en Saab 9-5 Combi då jag var hemma..trodde att jag skulle få en ahaupplevelse och bli såld på Saab. Var riktigt glad då jag var på väg till macken för att hämta den...
ANTICLIMAX :hördu
Visst..jag kom snabbt upp i höga hastigheter..men det kan man göra med det mesta ;) annars också. Tyckte det var en av de tråkigare bilarna jag kört hittills. Har inga proffsiga definitioner på hur..men den "gjorde det" inte för mig iaf :) Riktig "nu skall jag köra barnen fram och tillbaka till skolan/stallet men inte mycket mer" känsla. Gillar att titta på dem..men att köra...? Inte för mig. :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln