Nytt koncept från SAAB

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kia skrev:
Det är ju Volvo folket som har mest komplex så det är roligast att köra ifrån dem... Men visst blir det lite enformigt att alltid ha mest drag i bilen... :yoparty Men den lasten kan jag leva med.... :D
Drag i en SAAB? Du menar väl drag på en SAAB?
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
Det är ju Volvo folket som har mest komplex så det är roligast att köra ifrån dem... Men visst blir det lite enformigt att alltid ha mest drag i bilen... :yoparty Men den lasten kan jag leva med.... :D

bjuder du på en provtur ska jag fanimej ställa den på varvtalsstoppet, sen ska vi se vad den klarar av....kvalitetsbilen... :yoparty
 

Kia

Guest
Gabor skrev:
bjuder du på en provtur ska jag fanimej ställa den på varvtalsstoppet, sen ska vi se vad den klarar av....kvalitetsbilen... :yoparty


Såklart att jag gör... Frågan är väl mer om DU klarar av ett sånt muskelknippe... Han är ganska svårtämjd min älskade bil... ;) Men visst vill du göra bort dig och se dum ut så ska inte jag stå ivägen... Kom bara ihåg att när du har provat min bil och upphetsningen har lagt sig så får du minsann göra ett inlägg om den fantastiska upplevelsen här åxå... :Bugar
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
Såklart att jag gör... Frågan är väl mer om DU klarar av ett sånt muskelknippe... Han är ganska svårtämjd min älskade bil... ;) Men visst vill du göra bort dig och se dum ut så ska inte jag stå ivägen... Kom bara ihåg att när du har provat min bil och upphetsningen har lagt sig så får du minsann göra ett inlägg om den fantastiska upplevelsen här åxå... :Bugar

Avgjort, närsomhelst....fan den V6an blir inte kul att renovera... :yoparty , men det är din bil å min gasfot, .....jag står för bränslet, det lovar jag... :tummenupp

Du vet inte vad jag jobbar med eller hur..?? :lol :rofl :hihi :banana
 

Kia

Guest
Gabor skrev:
Avgjort, närsomhelst....fan den V6an blir inte kul att renovera... :yoparty , men det är din bil å min gasfot, .....jag står för bränslet, det lovar jag... :tummenupp

Du vet inte vad jag jobbar med eller hur..?? :lol :rofl :hihi :banana


Helt okej. Det gör inget, vet en kille som är en hejare på flygplans motorer a´la Saab teknik... ;) Men är som sagt inte ett dugg oroad, vet att bilen klarar det mesta ändå...

Nope, har inte en aning.... känns inte som att det har betydelse för hur du kan hantera mitt vilddjur till bil... Då krävs bara teknik och hjärna...
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kia skrev:
Då vet du nog inte hur Saab såg ut på 80-talet, snygga då åxå... men visst smaken är ju som baken och tur är väl det... :)
Vill du gifta dig med mig?
 

Gabor

Guest
Någon som har en tändbox till SAAB V6 Griffin med varvtalstoppet bortkopplat ?? :lol .
Köpes, eller hyres, till vilket pris som helst.. Film kommer att läggas upp på SH när motorn efter 3minuter och 46 sekunder, ungefär ,formligen delar sig
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kia skrev:
Helt okej. Det gör inget, vet en kille som är en hejare på flygplans motorer a´la Saab teknik... ;) Men är som sagt inte ett dugg oroad, vet att bilen klarar det mesta ändå...

Nope, har inte en aning.... känns inte som att det har betydelse för hur du kan hantera mitt vilddjur till bil... Då krävs bara teknik och hjärna...
Sluta nu, jag skrattar mig harmynt snart :lol "Vilddjur till bil". SAAB 9-5! :rofl
 

Kia

Guest
valmers skrev:
Sluta nu, jag skrattar mig harmynt snart :lol "Vilddjur till bil". SAAB 9-5! :rofl


Då har du inte sett min "Griffe". Det är ett vilddjur... Bara ryter till så är man före alla andra i kön... :tummenupp

kaZmur skrev:
Stämmer bra det. :)


Om du vill gifta dig med mig så får du nog stå upp och försvara mig och min bil här från alla påhopp från B-raggarna med Volvo... :yoparty
 

Kia

Guest
Gabor skrev:
Någon som har en tändbox till SAAB V6 Griffin med varvtalstoppet bortkopplat ?? :lol .
Köpes, eller hyres, till vilket pris som helst.. Film kommer att läggas upp på SH när motorn efter 3minuter och 46 sekunder, ungefär ,formligen delar sig


Nån som har en brandsläckare med skum?? Eller en lång vattenslang funkar åxå. Det lär behövas när provköraren flåsande av upphetsning kryper ur Griffen... Så het så het..Självklart kommer bilder läggas upp här samma dag...
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
Helt okej. Det gör inget, vet en kille som är en hejare på flygplans motorer a´la Saab teknik... ;) Men är som sagt inte ett dugg oroad, vet att bilen klarar det mesta ändå...

Nope, har inte en aning.... känns inte som att det har betydelse för hur du kan hantera mitt vilddjur till bil... Då krävs bara teknik och hjärna...


SAAB, föråldrad sedan J29 Tunnan, numera Subaru som bygger dom, billigare än när Fiat gjorde 9000, croman var ju brutal, en Ferrari, det var drag i grejorna det.... :fyllisar :)
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Är inte detta ren porr så säg:
image01.jpg


Eller Viggeninredningen:
full.jpeg
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
Nån som har en brandsläckare med skum?? Eller en lång vattenslang funkar åxå. Det lär behövas när provköraren flåsande av upphetsning kryper ur Griffen... Så het så het..Självklart kommer bilder läggas upp här samma dag...

Jag tar med mig en räddningsbil från F16 den kommer att behövas, samt en saneringsgrupp, olaj sprutar över ett 240 kvm stort område, lätt :D :tummenupp

Flåsande, för att jag skrattar så jag knappt kommer att få luft, :Bugar
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag körde en Griffin för inte så länge sedan. Seg automatlåda (fyrstegad, som på 70-80-talet!), gungig fjädring, gubbig design, tråkig styrning, ovilligt chassie. Motorn lät lite halvkul, men vart fanns draget? Fast smaken är som baken.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kia skrev:
Då har du inte sett min "Griffe". Det är ett vilddjur... Bara ryter till så är man före alla andra i kön... :tummenupp




Om du vill gifta dig med mig så får du nog stå upp och försvara mig och min bil här från alla påhopp från B-raggarna med Volvo... :yoparty
Härlig motorkaraktär och oftast grym utrustning har den iallafall, lite törstig dock ;)
 

Kia

Guest
kaZmur skrev:
Är inte detta ren porr så säg:
image01.jpg


Eller Viggeninredningen:
full.jpeg


Bokar du kyrkan då eller... Klart att jag vill gifta mig med dig....

Fan vilken skönt porrig bild...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
kaZmur skrev:
Eller Viggeninredningen:
Vilket taffligt läderarbete, beklämmande. Veck och slappt skinn överallt. Fattar inte att inte folk reklamerar. Växelspaksknopp i trä? Är det Vallåkra-träffen eller?
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top