Nytt koncept från SAAB

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
valmers skrev:
Vilket taffligt läderarbete, beklämmande. Veck och slappt skinn överallt. Fattar inte att inte folk reklamerar.
:slåmedhårdpinnepågammalgubbe

Kia skrev:
Bokar du kyrkan då eller... Klart att jag vill gifta mig med dig....

Fan vilken skönt porrig bild...
Det fixar jag! ;)

Glömde förresten fråga, du kan väl laga mat och städa?
 

Gabor

Guest
valmers skrev:
Vilket taffligt läderarbete, beklämmande. Veck och slappt skinn överallt. Fattar inte att inte folk reklamerar. Växelspaksknopp i trä? Är det Vallåkra-träffen eller?

veck å slappt skinn, som på en gammal...tant.
 

Kia

Guest
valmers skrev:
Jag körde en Griffin för inte så länge sedan. Seg automatlåda (fyrstegad, som på 70-80-talet!), gungig fjädring, gubbig design, tråkig styrning, ovilligt chassie. Motorn lät lite halvkul, men vart fanns draget? Fast smaken är som baken.


Visst känns det trist när man inte förstår sig på hur så avancerad teknik fungerar... Med rätt förare så blir en Saab helt oslagbar... Men det är få människor som klarar av en sån bil... :pannkyss Köp en begagnad volvo de är lite lättare i tekniken så det klarar du säkert av att hantera... :)

kaZmur skrev:
:slåmedhårdpinnepågammalgubbe


Det fixar jag! ;)

Glömde förresten fråga, du kan väl laga mat och städa?


Jag har så otroligt fet plånbok så jag har anställda som gör sånt åt mig... :pannkyss
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kia skrev:
Visst känns det trist när man inte förstår sig på hur så avancerad teknik fungerar... Med rätt förare så blir en Saab helt oslagbar... Men det är få människor som klarar av en sån bil... :pannkyss Köp en begagnad volvo de är lite lättare i tekniken så det klarar du säkert av att hantera... :)




Jag har så otroligt fet plånbok så jag har anställda som gör sånt åt mig... :pannkyss
Du får gärna tala om vad du menar med avancerad teknik, speciellt om det är SAAB 9-5 du pratar om.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
En SAAB Griffin är varken "ett nytt koncept från SAAB" eller vidare sportig. Griffin togs fram som en tjänstebil till folk som gärna åker med istället för att köra själv. Aero- och viggen modellen däremot... roligare bilar. :drool
 

Gabor

Guest
Bröllopp På G

kaZmur skrev:
Glömde förresten fråga, du kan väl laga mat och städa?

:rofl ., :rofl ,:hihi , :Bugar :yoparty :lol :rofl ...hahahaha. :Bugar :lol ,:rofl ,:hihi .... :tummenupp

Får jag bli bestman, det här vill jag bara se å höra...
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Gabor skrev:
:rofl ., :rofl ,:hihi , :Bugar :yoparty :lol :rofl ...hahahaha. :Bugar :lol ,:rofl ,:hihi .... :tummenupp

Får jag bli bestman, det här vill jag bara se å höra...
Då får du först gå med i Svenska Kyrkan (STCS):

Hur blir jag medlem?
Ägare till eller personer med särskilt intresse för Saabs turbomodeller kan bli medlemmar genom att sätta in 300 kr på Postgiro 483 36 81-2 samt ange: Namn, Adress, E-post och Telefon. Du betalar via en PlusGiro-blankett som du fyller i själv, PlusGiro-blankett kan hämtas på närmsta postkontor.
För medlemmar utanför Sverige är medlemsavgiften 350 kr.
Det tar 3-4 veckor innan du har ditt medlemkort (samt lite annan information) i din brevlåda.
 

Kia

Guest
Tsss ni grabbar skulle bara veta vilka gulliga "förlåt-att-jag-var-dum" PM jag får från alla sk "saabhatare" här...

Det är lugnt, ni behöver inte känna såna komplex... Okej, va saabfrälsta i smyg då om det känns pinsamt inför grabbarna nu när ni varit så kaxiga här... Jag tycker om er ialla fall... :pannkyss
 

Gabor

Guest
kaZmur skrev:

DU, Griffin har en trött v6 :a, väger 2180 kg....den är inte trött, den är hopplöst seg...

Kia skrev:
Tsss ni grabbar skulle bara veta vilka gulliga "förlåt-att-jag-var-dum" PM jag får från alla sk "saabhatare" här...

Det är lugnt, ni behöver inte känna såna komplex... Okej, va saabfrälsta i smyg då om det känns pinsamt inför grabbarna nu när ni varit så kaxiga här... Jag tycker om er ialla fall... :pannkyss


OK, jag gillar SAAB viggen, JA 37 Viggen, den är i alla fall vass... :pannkyss
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Gabor skrev:
DU, Griffin har en trött v6 :a, väger 2180 kg....den är inte trött, den är hopplöst seg...
Nejdå, den är ett vilddjur!

Jag vet att den är seg men håll käft om det nu, jag har ett kjoltyg på G ;)
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Gabor skrev:
DU, Griffin har en trött v6 :a, väger 2180 kg....den är inte trött, den är hopplöst seg...


Hur många påsar under huven?

Känns nästan som om min Inca kan rå på den rent prestandamässigt. 1075kg 75Hk. Om sexan bara är på 150Hk så är man ju med i matchen. Har man tur så är utväxlingen sådär saab som det bara kan bli dvs bilen orkar inte åka på femman i 70, utväxling för 300blås och blien orkar bara smiska upp till 200. Incan går in i varvstoppet på 157km/h.

Nej nu ska jag inte vara elak mot saab älskarna. Man kan säkert hitta något bra med saab också.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Kia skrev:
Tsss ni grabbar skulle bara veta vilka gulliga "förlåt-att-jag-var-dum" PM jag får från alla sk "saabhatare" här...

Det är lugnt, ni behöver inte känna såna komplex... Okej, va saabfrälsta i smyg då om det känns pinsamt inför grabbarna nu när ni varit så kaxiga här... Jag tycker om er ialla fall... :pannkyss

Jag står på din sida...har även själv ägt en 9-5:a... Jävla bra och underbar bil att åka i! :tummenupp

17.5mil på 58min :gnissla
 

Gabor

Guest
Fotrally skrev:
Jag står på din sida...har även själv ägt en 9-5:a... Jävla bra och underbar bil att åka i! :tummenupp

17.5mil på 58min :gnissla

Har HAFT 3 saabar....vet varför jag inte vill ha fler...

Bilar, transportera sig själv, grejor från a-b-c osv--- men Radical Racing är kul.
 

Kia

Guest
Fotrally skrev:
Jag står på din sida...har även själv ägt en 9-5:a... Jävla bra och underbar bil att åka i! :tummenupp

17.5mil på 58min :gnissla


Skönt att se att det faktiskt finns lite vettigt folk här inne också... :pannkyss

:tummenupp
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
säger bara magic by speedparts :tummenupp saknar min 9000cd med sportsytem :( den lät så gott o gick så bra
52.jpg
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Kia, jag skulle rekomendera dig att testa lite andra bilar. Inget fel på saaben men din Hypning är antingen en flame eller så har du bara inte vidgat horisonten tillräckligt ;)

Testa en BMW M3 e30 på bana eller en AMG Merca på en fin motorväg och sedan gämför med Saaben.

Har själv ägt ett gäng Saabar, det är mycket pulver för liten peng. En 900og t16 eller 9000 går at köpa för 10-25000:- och det går lätt att få 250hp+ men det är inte allt.
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
MagnusK skrev:
Testa en BMW M3 e30 på bana eller en AMG Merca på en fin motorväg och sedan gämför med Saaben.
.

Jo men dom bilarna du nämner kostar ju minst 500k mer än saaben(nypris). Klart att dom är bättre. Jämför rätt mot rätt.


Inte för att jag gillar saab men rätt ska vara rätt.
 

Kia

Guest
MagnusK skrev:
Kia, jag skulle rekomendera dig att testa lite andra bilar. Inget fel på saaben men din Hypning är antingen en flame eller så har du bara inte vidgat horisonten tillräckligt ;)

Testa en BMW M3 e30 på bana eller en AMG Merca på en fin motorväg och sedan gämför med Saaben.


Har provat andra också men inget kan tillfredställa så bra som en Saab...

Jobbar ju som Nitisk Lapplisa och har sett vad för slags människor som kör Merca och BMW kan nog säga att jag inte tillhör den sortens människor bara... Är mera en söt Saab tjej liksom.... ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top