Vet ej skillnad i energi med isolerade grenrör men som sagt på den där makapären måste du ta tillvara all enegri till turbon du kan hitta. De är en ännu mindre turbo än t15 de är en T12 garret. Köp minsta du hittar på ebay och draihop den de lär funka. Jag va inne på att köpa brandfilt som tål 1000c och klippa den som mattrasor och linda in hela turbinhuset så de skulle se ut som ett getingbo.
De skulle visserligen funka med bandage också, då skulle jag först löägga på grillfolie 48 lager och på med badage. Ang Grillfolies effekt så är de ruskigt bra. Skillnaden mellan bandage och grillfolie på en tvåtaktspipa är stor. Ex om jag kör skotern och tvärastrannar så bränns händerna fast i en pipa utan eller men bandage men med ca 10-20 lager grillfolie fastnajat på pipan så kan jag ta i pipan omedelbart man stannat!
Tips ang lägga på grillfolie är att först skrövla ihop den ganska mycket och sedan dra ut den igen en aning för då kan man liksom klämma fast den på rören de suger liksom fast i rören. Och de blir luftfickor som isolerar bättre dessutom med skrövlig foile. Bandage utanpå är inte nödvädigt rent isolermässigt. Hållbargetsmässigt så håller de rätt bra med täta najtrådar runt folien. Ju tjockare fler lager man vräkt på desto bättre sitter det och blir lättnajat.