Helt med på resonemanget men en diskussion där fördelar och nackdelar läggs fram så är det ju en annan femma. Sen kan jag visst vara lite påstridig på en åsikt och ifrågasätta ifall jag tolkar den som direkt felaktig, ibland handlar det om egna värderingar precis som det du är inne på men långt ifrån alla ggr.
Ex:
"-ABS är dåligt.
-Ok varför är det dåligt då?
-Äh det är bara trams.
-Ok"
En sådan individ kan väl få tro det eftersom denne inte ens kan diskutera med sig själv
Denne individ kanske behöver ett lagkrav trots allt.
"-ABS är dåligt.
-Ok varför är det dåligt då?
-Det är inte så bra som folk tror, det kan faktiskt inte rädda alla situationer och då är det inget att ha, det är bara hjärntvätt från regieringen.
-Ok men det är ju kanske inte riktigt så det ligger till för att... *diskussion*
-Nä
-Jo
-Nä
-Jo
-Nä
-Varför?
-Därför."
Det kan vara kul att diskutera mytomspunna ting eller vad vi ska kalla det. I slutändan visar det sig att många som är kritiska till det hela besitter sparsamt om kunskap om själva funktionen vilket gör det hela ännu mer komiskt ibland och i andra fall kan man fundera på vad alla misstankar och t.o.m. upprördhet om allt och ingenting kommer ifrån. Får nog säga att jag tar ganska lättsamt på saker som detta även om jag anklagas för att vara både hjärntvättad och/eller har något vinstintresse i det hela vilket jag kan lova att jag varken blivit eller har men jag tycker funktionen är bra.
Lite självironi men som tur är e jag inte ensam