Du fick väl ca 30miljoner fröer, så varför välja?
Funderar på att börja odla lite egen chili.
Finns det några sorter som ni kan rekomendera att man börjar med?
Jag har för tillfället halva balkongen full med chiliplantor och att välja ut någon favorit att rekommendera är svårt. Det finns hur många sorter som helst. Allt från "vanlig" jalapeno & röd chili till sorter som smakar citron, extrema varianter såsom Big Jim (världens största) till Butch T. (världens starkaste) och frukter som ser ut som ... hmmm.
Vad vill du ha ut av odlandet? Massvis med frukt, ingredienser till kemiska vapen eller bara lite hemmaodlad krydda till maten?
Kan rekommendera www.mjoh.se eller tradera.
Testa någon/några sort du tycker verkar vara kul/intressant/god.
Lycka till!
Haha det vore ju lite kul att odla de där. Om man bjuder över lite folk så lär de ju bli lite fundersamma när de får syn på dem.
Jag vill ha lite hemmaodlad krydda till maten, till en början. Visar det sig sedan att man får blodad tand så får man väl utöka
Får kika runt lite på mjoh.se samt tradera och se ifall jag hittar något roligt. Tack för tipset.
Den har ju inte växt så mycket så det är svårt att göra en visuell jämförelseErebus har du klurat ut vad min chiliplanta är för nån ?
Vad för krukstorlek rekommenderas till en chiliplanta egentligen?
O vad är rätt näring? Pudelpink, nått man hittar i blöjor eller rent av delfinbajs
Jag har Greenworlds växtnäring som en flaskan går till det mesta, även gin.
Denna kanske?
http://www.wexthuset.com/naring-god...illi-focus-chili-och-paprikanaring-5-liter-p1
5 liter borde räcka ett par veckor.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |