Pommes
Ny medlem
Min African Red Devil har blivit synlig.
Hur går det med era odlingar?
Jag har äntligen börjat få frukt nu då jag satte ut mina på altanen.
Har blandat plantor av piripiri och jalapeño. Tanken är att försöka korspollinera för att ge en frukt som har den perfekta balansen av styrka och syrlighet.
View attachment 386981
Köp en tryckkokare så kan du få det färdigt på kortare tid... Men även med tryckkokare kommer det krävas upp mot tre timmar allt som allt, dels för att putsa och skära allt kött och övriga ingredienser men även för att efter att köttet börjat falla sönder behöver du tid för att reducera ner lite och smaka av tills den fått den där perfekte balansen av chilihetta, kryddor, mustighet och något uns syra från lime och vid behov lite sötma från honung eller varför inte coca cola de gånger man varit för frikostig med de starkasta chilisorterna.Någon som har ett bra recept på någon fin chiligryta som inte är ett långkok på fyra timmar . Fast det kanske är enda sättet?
Nope.Har den spinn?
Försökt med hydroponisk odling, fröna tar sig och växer i någon månad men sedan stendör de, vad beror det på? minska eller öka vattenflödet?
Första gången jag odlar chili i år, 2 av mina 6 plantor har börjat få frukter. Olika sorter, kanske därför. Har läst att man kan göda dem med tomat gödsel är det nödvändigt ?
Försökt med hydroponisk odling, fröna tar sig och växer i någon månad men sedan stendör de, vad beror det på? minska eller öka vattenflödet?
Rätt PH?
Får köpa en mätare, vilket PH är optimalt?
Och ja det är chili, även om det verkar populärt bland folk med alternativ livsstil att odla "örter" hydroponiskt.
Rekomenderat är mellan 5,5-6,5. Ett tips är även att köpa en EC mätare för att hålla koll på näringsvärdet också.Får köpa en mätare, vilket PH är optimalt?
Och ja det är chili, även om det verkar populärt bland folk med alternativ livsstil att odla "örter" hydroponiskt.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|