Där satt den ! Tack !benkar skrev:SSDY.... Same Shit (but) Different Year... 20 år senare upprepar sig historien.. och ingen har lärt sig läxan............
/B
Där satt den ! Tack !benkar skrev:SSDY.... Same Shit (but) Different Year... 20 år senare upprepar sig historien.. och ingen har lärt sig läxan............
/B
Galne Dansken skrev:Bemärk att Grus olyckor inte finns som separat typ. Jag har varit i kontakt med VV, F-säkringsbolag för att få siffror på grus olyckorna men enligt information har inga avlidit! (Siffror finns inte på dom tragiske personskador som måste finnas...)
benkar skrev:Kan tänka mig att "problemet" är att det i en skaderapport tex står att "MCn körde av vägen" eller av "oförklarlig anledning kom över i mötande körfält". Men att det inte kommer med något om vad som skedde strax innan... att tex föraren tappde kontrollen över sin MC pga oljefläck, tjälskott, grus... Tror att vägarnas skick i alltför många fall är skäl till att olyckan skedde, men att det inte kommer fram i statistiken..
/B
tassen skrev:Blev stoppad av länsman i höstas för det......"""" oj, måste ha kommit åt knappen förklaring"""""
MAN KAN INTE BLI BÖTFÄLLD FÖR ATT MAN SYNS......
Jag vill inte bli av med mitt flingpaketskörkortZilversurfer skrev:Bara en liten tankeställare: år 2000 var 3% av avlidna på MC över 35 år. År 2004 ( redan ) är 50% över 35 år, återfalls knuttar som tror dom kan köra för att det finns A på körkortet. För att få ner statistiken enkelt och snabbt, är att alla som fick A på köpet blir av med det efter nyår 2005. Hur det ska gå till vet jag inte. Men olyckorna hade sjunkit drastiskt.
Silwer skrev:fast tillägg till ovan, folk med AB kort är minst 45år idag.
Silwer skrev:fast tillägg till ovan, folk med AB kort är minst 45år idag.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |