Stockholm: Olycka på lidingövägen vid stadion med ca 2 bilar och en motorcyklist inblandad. Körde bara förbi men hojjen en gsxr av årsmodell runt 00-02 låg på marken och jag tror de försökte liva upp föraren. Hoppas de gick bra för honom.
Nån som vet nått om olyckan?
Akta er för alla taxibilar säger jag bara!
Svedala: Motorcykelolycka på E65
En motorcyklist har kört omkull på E65 utanför Börringe mot Svedala. En man skall vara skadad men han är vid medvetande. Det har bildats långa köer vid olycksplatsen.
Publicerad av Teija, 2008-05-27 08:52:30 WighsNews
MC-olycka vid Sturups flygplats
08:49 SKURUP
En motorcykel har kört av vägen på E65 vid avfarten till Malmö Airport. Ambulans och räddningstjänst är på väg till platsen. Olyckan ska ha orsakat långa köer i morgontrafiken.
Enligt larmet har en motorcykel kört av vägen, alternativt vält, och förarens hjälm har slungats av i fallet. Föraren ska vara vaken. Skånskan
Konstig rapportering, men enl Polisen är det inga personskador!
08:46 Söderslätt. En motorcykelolycka inträffar på E 65:an vid Sturupskorset i riktning mot Svedala. Olyckan bidrar till långa köer. Oklart skadeläge. Uppdatering: Enligt uppgifter är det inga personskador.
Kungälv: Motorcykelolycka
Det har inträffat en motorcykelolycka på väg 168 vid Guddeby mellan Kungälv och Marstrand. En person skall vara inblandad i olyckan och utryckningsfordon finns på plats.
Publicerad av Fia, 2008-05-25 19:17:35
-----------------------------------------------------------------------
Ängelholm: Motorcykelolycka
En person har skadats lindrigt i samband med en motorcykelolycka vid gamla regementet i Ängelholm vid 19:30 tiden på söndagskvällen.
Publicerad av
Fia, 2008-05-25 20:16:40
WighsNews
Haninge: Mc-olycka
Räddningstjänst, ambulans samt polis är på väg till Södertäljevägen på väg 257 där två personer på en motorcykel kört omkull. De drabbades skador är okända.
Publicerad av Camilla, 2008-05-27 19:43:20 WighsNews
Mc voltade med passagerare
Publicerad: 27 maj 2008, 20.31. Senast ändrad: 27 maj 2008, 20.54
En motorcyklist med en passagerare bak voltade på väg 257 på tisdagskvällen. Lyckligt nog klarade de båda sig utan skador.
Det var på väg 257 mot Södertälje vid Prästtorp som mc-föraren med passagerare av någon anledning tappade kontrollen över fordonet och voltade.
Olycka inträffade efter Tungelsta i riktning söderut. Enligt Stockholmspolisens länskommunikationscentral behövde ingen av de båda inblandade uppsöka sjukhus. Polisen larmades om händelsen klockan 19.37. SvD
Måste varit den olyckan jag stannade vid ikväll, kom precis efter att de hade smällt.
Fast det var två motorcyklister som hade krockat och låg i diket, ingen av dem verkade dock allvarligt skadad, men de fick åka ambulans därifrån
Hoppas det går bra för dem.
//Zandis
Åkte också förbi där, en röd ducati & en blåvit äldre gixxer tror jag?
Fytusan vad skön läsning att du mår bra ..denna tråden lyfts enormt av att höra att du är ok. Ett ljus i denna tråds mörka tunnel. En skön kontring mot trådens dystra historia, som om du gjort mål i os final där liemannen vaktat kassen, och morsan coach för team 666.
jag som körde TLRn i diket
precis kommit hem från sjukan med en bruten hand och fot, en jäääääävla tuur i oturen var det. såhär i efterhand känns det otroligt att det inte gick värre (för mig vet inte hur den andra killen mår såhär i efterhand, han var värre tilltygad än mig enl. ambulanspersonalen, inge nack/ryggskador och var vid medvetande iaf.)
jag och den andra hojen frontalkrockade i kurvan pga en väldigt illa planerad omkörning
är lite lullig på smärtstillande och jävligt sliten efter dagen men jag drar upp en tråd imorrn om min första vurpa, brukar alltid bli intressant läsning.
Moralkakor å allt vad det brukar bli kan ni väl vara vänliga att spara till den tråden och inte grisa ner olyckstråden.
ps. ngn som har bilder från olycksplatsen?
Smedjebacken: Olycka med mc
En singelolycka med mc har inträffat mellan Björsjö och Källan. En person som färdades på motorcykeln har skadats, okänt hur allvarligt.
Publicerad av Björn, 2008-05-10 16:33:26 WighsNews
Mc-förare skadad
BJÖRSJÖ
En kvinna född 1954 skadades vid en singelolycka med motorcykel på lördagseftermiddagen.
Det var klockan 15.45 som larmet kom om att en mc-förare kört omkull på länsväg 620, mellan Björsjö och Källan i Smedjebackens kommun.
Motorcykeln hade kommit ut i rullgrus och gick därför inte att hålla kvar på vägen.
Kvinnan hade av allt att döma lindriga skador, men klagade över att hon hade svårt att andas. Hon fördes med ambulans till Falu lasarett.
Publicerad: 2008-05-10 17:42 DL
Att du IronMike inte gillar tråden har framkommit rätt tydligt, men dina sista inlägg tyckte jag gick i riktining att du accepterade den i alla fall, och därmed förhoppningsvis alla andra som tar den minst sagt seriöst. Så skriver du ett nytt inlägg där du anklagar morsan för att vara med och coacha fram, ja vad? Olyckorna? För det är olyckorna som gör tråden, inte morsan, hon bara rapporterar fakta...En skön kontring mot trådens dystra historia, som om du gjort mål i os final där liemannen vaktat kassen, och morsan coach för team 666...
jag som körde TLRn i diket
precis kommit hem från sjukan med en bruten hand och fot, en jäääääävla tuur i oturen var det. såhär i efterhand känns det otroligt att det inte gick värre (för mig vet inte hur den andra killen mår såhär i efterhand, han var värre tilltygad än mig enl. ambulanspersonalen, inge nack/ryggskador och var vid medvetande iaf.)
jag och den andra hojen frontalkrockade i kurvan pga en väldigt illa planerad omkörning
är lite lullig på smärtstillande och jävligt sliten efter dagen men jag drar upp en tråd imorrn om min första vurpa, brukar alltid bli intressant läsning.
Moralkakor å allt vad det brukar bli kan ni väl vara vänliga att spara till den tråden och inte grisa ner olyckstråden.
ps. ngn som har bilder från olycksplatsen?
Norrköping: Trafikolycka
.... Mc-föraren som sitter i bilen är inte allvarligt skadad.
Publicerad av
Camilla, 2008-05-28 22:31:52
Norrköping: Trafikolycka
En motorcyklist och en personbil har kolliderat vid Jet macken på Stockholmsvägen i Norrköping. Mc-föraren som sitter i bilen är inte allvarligt skadad.
Publicerad av
Camilla, 2008-05-28 22:31:52
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha