Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Olapola

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2007
Ort
Bandhagen
Hoj
Honda CBR 600 RR 2007 Blå/Vit
Stockholm: Olycka på lidingövägen vid stadion med ca 2 bilar och en motorcyklist inblandad. Körde bara förbi men hojjen en gsxr av årsmodell runt 00-02 låg på marken och jag tror de försökte liva upp föraren. Hoppas de gick bra för honom.

Nån som vet nått om olyckan?


Jag vet precis hur det gick för honom. Det var nämligen jag som låg där. Körde rakt fram på lidingövägen mot vallhallavägen. Ser att det står en taxi och ska svänga vänster in mot stadion. I tron av att han sett mig fortsätter jag rakt fram och då kör han rakt in i sidan på mig. Jag flyger av hojen och landar rakt på huvudet. Sedan rullar jag nog ca 20m? innan jag stannar och ligger helt stilla. Förlorade aldrig medvetandet som tur va. Riktigt äckligt var detta. Klarade mig helt utan skador. Inte ens något stukat, så bäst för er alla där ute att ni har på er riktiga kläder när ni är ute och åker. Om inte jag hade haft det så hade jag inte haft så mycke hud kvar på min kropp just nu.

Akta er för alla taxibilar säger jag bara!
 

Bifogat

  • DSC00201.jpg
    DSC00201.jpg
    72.8 KB · Visningar: 140
  • DSC00202.jpg
    DSC00202.jpg
    63.1 KB · Visningar: 124
  • DSC00204.jpg
    DSC00204.jpg
    50.3 KB · Visningar: 91
  • DSC00205.jpg
    DSC00205.jpg
    74 KB · Visningar: 244
  • DSC00206.jpg
    DSC00206.jpg
    54.9 KB · Visningar: 175
  • DSC00209.jpg
    DSC00209.jpg
    67.4 KB · Visningar: 241
  • DSC00210.jpg
    DSC00210.jpg
    60.4 KB · Visningar: 210
  • DSC00212.jpg
    DSC00212.jpg
    49.6 KB · Visningar: 199

Surikaten

Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1100S
Akta er för alla taxibilar säger jag bara!

Vill inte föra in nonsens i tråden, men det finns en annan liten statistisk tänkvärdhet i ovanstående också. Nämligen att någon sagt det finns ungefär lika många rattonyktra på våra vägar som det finns taxibilar (ca 15 tusen). Så varje gång man ser en taxibil vet man att den också motsvarar en osynlig rattonykter någon helt annanstanns i trafiken. Alltså: Akta er också för alla "taxibilar", säger jag därtill.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Såg en snutbil som krockat med en busa (blå) vid farsta centrum i kväll vid halv sex ca, såg ut som snutbilen kört in i hojen bakifrån... nån som vet vad detta handlade om?
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Svedala: Motorcykelolycka på E65
En motorcyklist har kört omkull på E65 utanför Börringe mot Svedala. En man skall vara skadad men han är vid medvetande. Det har bildats långa köer vid olycksplatsen.
Publicerad av Teija, 2008-05-27 08:52:30 WighsNews

MC-olycka vid Sturups flygplats
08:49 SKURUP
En motorcykel har kört av vägen på E65 vid avfarten till Malmö Airport. Ambulans och räddningstjänst är på väg till platsen. Olyckan ska ha orsakat långa köer i morgontrafiken.

Enligt larmet har en motorcykel kört av vägen, alternativt vält, och förarens hjälm har slungats av i fallet. Föraren ska vara vaken. Skånskan

Konstig rapportering, men enl Polisen är det inga personskador!
08:46 Söderslätt. En motorcykelolycka inträffar på E 65:an vid Sturupskorset i riktning mot Svedala. Olyckan bidrar till långa köer. Oklart skadeläge. Uppdatering: Enligt uppgifter är det inga personskador.
 
Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Svedala: Motorcykelolycka på E65
En motorcyklist har kört omkull på E65 utanför Börringe mot Svedala. En man skall vara skadad men han är vid medvetande. Det har bildats långa köer vid olycksplatsen.
Publicerad av Teija, 2008-05-27 08:52:30 WighsNews

MC-olycka vid Sturups flygplats
08:49 SKURUP
En motorcykel har kört av vägen på E65 vid avfarten till Malmö Airport. Ambulans och räddningstjänst är på väg till platsen. Olyckan ska ha orsakat långa köer i morgontrafiken.

Enligt larmet har en motorcykel kört av vägen, alternativt vält, och förarens hjälm har slungats av i fallet. Föraren ska vara vaken. Skånskan

Konstig rapportering, men enl Polisen är det inga personskador!
08:46 Söderslätt. En motorcykelolycka inträffar på E 65:an vid Sturupskorset i riktning mot Svedala. Olyckan bidrar till långa köer. Oklart skadeläge. Uppdatering: Enligt uppgifter är det inga personskador.

Märkligt att de kan lyckas skriva tre olika destinationer på en och samma olycka.
Och sturup/ Malmö airport ligger i Svedala..

Hoppas det verkligen gick bra med personen. Jag vet hur mycket trafik där är.
Krya på dig
 

Brinke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
göteborg
Hoj
Yamaha yzf R1 1999
Kungälv: Motorcykelolycka
Det har inträffat en motorcykelolycka på väg 168 vid Guddeby mellan Kungälv och Marstrand. En person skall vara inblandad i olyckan och utryckningsfordon finns på plats.
Publicerad av Fia, 2008-05-25 19:17:35

-----------------------------------------------------------------------

Ängelholm: Motorcykelolycka
En person har skadats lindrigt i samband med en motorcykelolycka vid gamla regementet i Ängelholm vid 19:30 tiden på söndagskvällen.
Publicerad av
Fia, 2008-05-25 20:16:40
WighsNews

han som körde denna mc hämtade ut den den 19/5 på honda i gbg :S
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Haninge: Mc-olycka
Räddningstjänst, ambulans samt polis är på väg till Södertäljevägen på väg 257 där två personer på en motorcykel kört omkull. De drabbades skador är okända.
Publicerad av Camilla, 2008-05-27 19:43:20 WighsNews

Mc voltade med passagerare
Publicerad: 27 maj 2008, 20.31. Senast ändrad: 27 maj 2008, 20.54

En motorcyklist med en passagerare bak voltade på väg 257 på tisdagskvällen. Lyckligt nog klarade de båda sig utan skador.

Det var på väg 257 mot Södertälje vid Prästtorp som mc-föraren med passagerare av någon anledning tappade kontrollen över fordonet och voltade.

Olycka inträffade efter Tungelsta i riktning söderut. Enligt Stockholmspolisens länskommunikationscentral behövde ingen av de båda inblandade uppsöka sjukhus. Polisen larmades om händelsen klockan 19.37. SvD
 
Last edited:

Zandis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR600
Haninge: Mc-olycka
Räddningstjänst, ambulans samt polis är på väg till Södertäljevägen på väg 257 där två personer på en motorcykel kört omkull. De drabbades skador är okända.
Publicerad av Camilla, 2008-05-27 19:43:20 WighsNews

Mc voltade med passagerare
Publicerad: 27 maj 2008, 20.31. Senast ändrad: 27 maj 2008, 20.54

En motorcyklist med en passagerare bak voltade på väg 257 på tisdagskvällen. Lyckligt nog klarade de båda sig utan skador.

Det var på väg 257 mot Södertälje vid Prästtorp som mc-föraren med passagerare av någon anledning tappade kontrollen över fordonet och voltade.

Olycka inträffade efter Tungelsta i riktning söderut. Enligt Stockholmspolisens länskommunikationscentral behövde ingen av de båda inblandade uppsöka sjukhus. Polisen larmades om händelsen klockan 19.37. SvD

Måste varit den olyckan jag stannade vid ikväll, kom precis efter att de hade smällt.
Fast det var två motorcyklister som hade krockat och låg i diket, ingen av dem verkade dock allvarligt skadad, men de fick åka ambulans därifrån
Hoppas det går bra för dem.

//Zandis
 

IronMike

Guest
Måste varit den olyckan jag stannade vid ikväll, kom precis efter att de hade smällt.
Fast det var två motorcyklister som hade krockat och låg i diket, ingen av dem verkade dock allvarligt skadad, men de fick åka ambulans därifrån
Hoppas det går bra för dem.

//Zandis

Åkte också förbi där, en röd ducati & en blåvit äldre gixxer tror jag?
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Åkte också förbi där, en röd ducati & en blåvit äldre gixxer tror jag?

:hej

jag som körde TLRn i diket

precis kommit hem från sjukan med en bruten hand och fot, en jäääääävla tuur i oturen var det. såhär i efterhand känns det otroligt att det inte gick värre (för mig vet inte hur den andra killen mår såhär i efterhand, han var värre tilltygad än mig enl. ambulanspersonalen, inge nack/ryggskador och var vid medvetande iaf.)

jag och den andra hojen frontalkrockade i kurvan pga en väldigt illa planerad omkörning

är lite lullig på smärtstillande och jävligt sliten efter dagen men jag drar upp en tråd imorrn om min första vurpa, brukar alltid bli intressant läsning.
Moralkakor å allt vad det brukar bli kan ni väl vara vänliga att spara till den tråden och inte grisa ner olyckstråden.

ps. ngn som har bilder från olycksplatsen?
 

IronMike

Guest
:hej

jag som körde TLRn i diket

precis kommit hem från sjukan med en bruten hand och fot, en jäääääävla tuur i oturen var det. såhär i efterhand känns det otroligt att det inte gick värre (för mig vet inte hur den andra killen mår såhär i efterhand, han var värre tilltygad än mig enl. ambulanspersonalen, inge nack/ryggskador och var vid medvetande iaf.)

jag och den andra hojen frontalkrockade i kurvan pga en väldigt illa planerad omkörning

är lite lullig på smärtstillande och jävligt sliten efter dagen men jag drar upp en tråd imorrn om min första vurpa, brukar alltid bli intressant läsning.
Moralkakor å allt vad det brukar bli kan ni väl vara vänliga att spara till den tråden och inte grisa ner olyckstråden.

ps. ngn som har bilder från olycksplatsen?
Fytusan vad skön läsning att du mår bra :tummenupp ..denna tråden lyfts enormt av att höra att du är ok. Ett ljus i denna tråds mörka tunnel. En skön kontring mot trådens dystra historia, som om du gjort mål i os final där liemannen vaktat kassen, och morsan coach för team 666.

När jag åkte förbi på plats så såg det så mörkt ut, jag fick hjärtat i halsgropen och tourade hem..jag va så orolig att något hemskt inträffat. Dock var det ju på en av få ställen på bulten, som "man kan gå av".. Dock en del läskiga dikeskanter där mm.

Men satan vad glad jag blev nu :) ..underbar läsning från din sida!!!!
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Uppföljning i DT

Smedjebacken: Olycka med mc
En singelolycka med mc har inträffat mellan Björsjö och Källan. En person som färdades på motorcykeln har skadats, okänt hur allvarligt.
Publicerad av Björn, 2008-05-10 16:33:26 WighsNews

Mc-förare skadad
BJÖRSJÖ
En kvinna född 1954 skadades vid en singelolycka med motorcykel på lördagseftermiddagen.
Det var klockan 15.45 som larmet kom om att en mc-förare kört omkull på länsväg 620, mellan Björsjö och Källan i Smedjebackens kommun.
Motorcykeln hade kommit ut i rullgrus och gick därför inte att hålla kvar på vägen.
Kvinnan hade av allt att döma lindriga skador, men klagade över att hon hade svårt att andas. Hon fördes med ambulans till Falu lasarett.
Publicerad: 2008-05-10 17:42 DL

Uppföljning:
BLÖTBERGET
Den 10 maj var Irene Åhlqvist ute och åkte motorcykel tillsammans med sin man. Strax söder om Björsjö hade det kommit ut lösgrus på vägen och Irene Åhlqvist tappade kontrollen på motorcykeln.Hon är en av fyra som kört av den aktuella vägen denna vår.

Hela artikeln här
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Jönköping: Motorcyklist kolliderade med buss
På morgonen skadades en kvinnlig motorcyklist lindrigt då hon kolliderade med en buss vid Hyltan mellan Bråneryd och Tenhult.
Publicerad av Teija, 2008-05-28 09:28:17 WighsNews

Krock mellan buss och motorcykel
En trafikolycka inträffade på länsväg 943 mellan Tenhult och Huskvarna under onsdagsmorgonen. En motorcykel och en buss kolliderade och en person har förts till sjukhus.
Polisen larmades klockan 07.37 om kollisionen i höjd med Hyltan. Enligt Stefan Carlsson, medieinformatör vid Jönköpingspolisen, skadades den kvinnliga mc-föraren lindrigt och fördes till sjukhus. Kvinnan var vid medvetande och uppgav att hon hade smärtor i nacken.
Några rapporter om ytterligare skadade eller trafikstörningar är obekräftat.
Expressen
 

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Wonderland
Hoj
GSX-R 750
En skön kontring mot trådens dystra historia, som om du gjort mål i os final där liemannen vaktat kassen, och morsan coach för team 666...
Att du IronMike inte gillar tråden har framkommit rätt tydligt, men dina sista inlägg tyckte jag gick i riktining att du accepterade den i alla fall, och därmed förhoppningsvis alla andra som tar den minst sagt seriöst. Så skriver du ett nytt inlägg där du anklagar morsan för att vara med och coacha fram, ja vad? Olyckorna? För det är olyckorna som gör tråden, inte morsan, hon bara rapporterar fakta...


Jag tänker inte debattera trådens vara eller inte med dig, det är gjort tidigare utan resultat. Tänker inte heller ge dg en lektion i vett & etikett eller tala om hur man utrycker sig gentemot eller om andra andra, det lär förmodligen bara rinna av dig som vatten på en gås. Du tyckte nog att du var fyndig när du skrev ovanstående, jag tyckte enbart det var lågt och pinsamt (mot morsan återigen).


Jag har i alla fall rapporterat inlägget till moderatorerna då jag att tycker det räcker med dumma comments från dig nu. Synpunkter på det? Ställ dom till barnombudsmannen eller något...


Trist med tanke på att jag har läst så mycket trådar med vettiga inlägg och synpunkter ifrån dig IronMike, trådar där du verkligen har tillfört något.
 

Zandis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR600
:hej

jag som körde TLRn i diket

precis kommit hem från sjukan med en bruten hand och fot, en jäääääävla tuur i oturen var det. såhär i efterhand känns det otroligt att det inte gick värre (för mig vet inte hur den andra killen mår såhär i efterhand, han var värre tilltygad än mig enl. ambulanspersonalen, inge nack/ryggskador och var vid medvetande iaf.)

jag och den andra hojen frontalkrockade i kurvan pga en väldigt illa planerad omkörning

är lite lullig på smärtstillande och jävligt sliten efter dagen men jag drar upp en tråd imorrn om min första vurpa, brukar alltid bli intressant läsning.
Moralkakor å allt vad det brukar bli kan ni väl vara vänliga att spara till den tråden och inte grisa ner olyckstråden.

ps. ngn som har bilder från olycksplatsen?

Riktigt skönt o höra att du efter omständigheterna ändå mår rätt bra:tummenupp
Har sen igår kväll undrat både en och två gånger hur det gick med dig och den andra killen. När jag satt bredvid honom vid vägkanten sa han att han hade smärtor i foten/benet, men jag vet inte hur det är med honom nu.

Som sagt, hoppas att både du och den andra föraren kryar på er snabbt och kommer tebax upp på hojarna igen.

Mvh Zandis, som åker bulten till och från jobbet varje dag, idag dock lite försiktigare..
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Norrköping: Trafikolycka
En motorcyklist och en personbil har kolliderat vid Jet macken på Stockholmsvägen i Norrköping. Mc-föraren som sitter i bilen är inte allvarligt skadad.
Publicerad av
Camilla, 2008-05-28 22:31:52
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top