Om endast EN mc-modell fick finnas worldwide, vilken passar alla?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Så någon har brutit sig in i ditt garage och ställt dit eländet för att bli av med den? 🤬😉
Absolut inte, köpte den till fruan. Klart positiv överraskning så långt och det finns en anledning till att det var mest sålda hojen i Sverige under nåt eller några år på 90-talet.
Ser helt ok ut med styret av den raka varianten och jag brukar få lite gammelVmax-vibbar när jag går förbi den.

1727976949543.png

 

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
Absolut inte, köpte den till fruan. Klart positiv överraskning så långt och det finns en anledning till att det var mest sålda hojen i Sverige under nåt eller några år på 90-talet.
Ser helt ok ut med styret av den raka varianten och jag brukar få lite gammelVmax-vibbar när jag går förbi den.

View attachment 504683

Frun är nu med i några ta-körkort-grupper på facebook och tydligen är den populär i damlaget även idag.
Lyckligtvis faller den inte just min fru i smaken. Eller mig då -- blotta tanken ger mig klåda -- men poängen jag försöker komma till är att modellen rimligen ger ganska många glädje.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Absolut inte, köpte den till fruan. Klart positiv överraskning så långt och det finns en anledning till att det var mest sålda hojen i Sverige under nåt eller några år på 90-talet.

Yamaha kan ju till skillnad från Kineserna tillverka motorcyklar, så den är nog inte dålig rent som sådan, sedan är det ju en typ av motorcykel som väldigt få på det här forumet vill ha.

Kinesiska kalle-anka choppers kan ju däremot vara kraftigt felkonstruerade utöver att vara av fel typ
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
En modell som ska passa både Kurt 167 cm lång, 140 kg tung och långa armar, samt Benny Långskank på 220 cm, 80 pannor och armar som en Tyrannosaurus. Lemme see it maan!
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
En modell som ska passa både Kurt 167 cm lång, 140 kg tung och långa armar, samt Benny Långskank på 220 cm, 80 pannor och armar som en Tyrannosaurus. Lemme see it maan!
Ett sånt styre på DR650 funkar för både Kurt och för Benny i högklackade skor. Tricket ligger i vinkeln på styret.
f2498c84bfd5e1a3a7d53b45e788326a.jpg
 
Nyheter
GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Top